Tipy na letní četbu | bestsellery

července 14, 2019


Jak začít lépe než knihou? No tak co třeba hned několika knihami.

Že je léto a že jsou prázdniny jsme si asi všichni všimli, že? Netřeba to zdůrazňovat. Ačkoliv jsem to tou větou právě udělala. Nevím, jak vy, ale moje tělo pocítilo v posledních dnech až příliš letního vánku, který k válení se u bazénu příliš neláká. Naštěstí jsou knížky (alespoň pro mě) vhodným společníkem nejenom k vodě, ale i na prach obyčejné posezení vlastně úplně kdekoliv. No a protože se snad v každém rad plném článku na internetu dozvíme, že právě letní prázdniny jsou to zaručeně nejideálnější období pro oprášení svých čtenářských dovedností, dám vám dnes pár upřímných rad, po čem zaručeně sáhnout. Ale pro ty z vás, kdo máte knihy v lásce, ale vlastně i pro ty z vás, kteří je v lásce nemáte, ale máte svůj instagramový účet to rozhodně nebudou žádné novinky, jelikož se jedná o zcela mainstreamově známé bestsellery posledních let. Proto se i já přidávám k davu jejich fanynek a pojďme si je představit. 

Patrik Hartl 

Kdo z vás nezná tohohle šílence? Tak se rychle seznamte. Omlouvám se panu Hartlovi za své označení jeho osoby, ale po shlédnutí několika rozhovorů s ním jsem vhodnější slovo nenalezla. Šílenec s geniálním citem pro humorné trapno. Neznám člověka, co by si přečetl jednu z jeho knih a okamžitě si ji nezamiloval. Já četla všechny. Čtyři konkrétně. A tři z nich jsou vlastní mojí knihovně. Kudy chodím, tam doporučuji Hartla, a proto jsem ho samozřejmě ani tady nemohla vynechat. Navíc si prosím před či po přečtení tohohle článku pusťte alespoň tento rozhovor. Vaše oči nezůstanou od slz suché. 


Malý pražský erotikon 

První kniha kterou jsem od pana Hartla četla. Dostala si mě už po první kapitole a s klidem na srdci uznávám, že je to podle mého názoru také nejlepší kniha z jeho sbírky. Ačkoliv jsem ji četla v poměrně mladém věku v porovnání s hlavními hrdiny, našla jsem v ni své okolí téměř okamžitě a vzpomínám si hned na několik momentů, které mne rozesmály. Ani snad nejde popsat příběh tak, abych něco nevyspoilerovala, takže jenom zmíním, že se jedná o partu sousedů, kteří zažívají úplně běžné problémy jedinců v daných věkových skupinách (které jsou v knize zahrnuty snad skutečně úplně všechny), ať už se jedná o možnou nevěru, první milování, vyschlé manželství či různé pokusy o skloubení dvou odlišných životů. 
Za mě 9/10. 



Okamžiky štěstí

V pořadí třetí kniha z autorovy dílny, která je psaná poměrně netradičně a to oboustranně. Je tudíž zcela na vás, z jaké strany si vyberete, že budete knihu jako první číst. Buď si vyberete stranu dámskou, tudíž Veroničinu nebo stranu pánskou Jáchymovu. Jistí si však můžete být tím, že si to tak či tak užijete a příběhy se budou prolínat, jelikož se jedná o dva sourozence a tudíž dvě různé perspektivy na jednu rodinu. Opět nebudu prozrazovat žádné detaily, ale můžu vás navnadit tím, že se budete u některých momentů nakonec divit, že dopadly tak, jak je pan autor napsal. 
Za mě 8/10.
   

Nejlepší víkend

Prozatím poslední kniha, kterou Patrik Hartl vydal. A za mě také nejslabší kus. První kterou jsem nečetla jedním dechem, ale přesto jsem ji přečetla na množství volného času poměrně rychle. Příběh se odehrává primárně kolem Silvestra a především silvestrovských přání, které si celá kupa hlavních hrdinů zadá. Myslím, že ani u téhle knihy se neunudíte především díky výbornému vtipu a hlavně kvůli tomu, že kniha není jednotvárná a netočí se (jak je již tradiční u tohoto autora) pouze kolem jedné hlavní postavy, ale rovnou kolem party lidí, z nichž vám vždycky k srdci přiroste někdo víc a někdo vůbec. :D 
Za mě 6/10. 

    


+ první knihou autora je knížka s názvem Prvok, Šampón, Tečka a Karel, kterou nemám fyzicky doma, proto ji sem zařazuji jenom takto na okraj. Točí se kolem 4 pánských kamarádů, kteří se rozhodnout navrátit se vzpomínkami do svých mladých let a udělat něco se svými aktuálními životními situacemi, které nezapadají do jejich tehdejších plánů. Kniha za mě byla podobně dobrá jako Okamžiky štěstí, proto i tu vám doporučuji a dávám ji hodnocení 8/10. 


Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel - Jonas Jonasson

Nejsem si vůbec jistá, jestli se najde někdo, kdo by tuhle knihu v dnešní době ještě neznal. I když je pravda, že moje mamka jí neznala. Jenže moje mamka nezná skoro žádnou knížku, protože jedinou, kterou od střední přečetla, je lunární kalendář. A upřímně nevím, jestli se to vůbec dá za knihu považovat. Ale zpět ke staříkovi. Respektive k stoletému staříkovi, abych byla přesná. Znovu se musím k něčemu přiznat. Viděla jsem dříve film než knihu. Prostě byla knížka pořád vypůjčená a mě nebavilo čekat, když to všichni tolik opěvovali. A fakt bylo co opěvovat! Už film mi přišel příběhem geniální, ačkoliv zpracování nic moc. Avšak když se mi dostala do ruky konečně kniha .. (kupodivu) stokrát lepší. Od pana Jonassona jsem četla ještě jednu knihu - Analfabetku, která byla také výborná, tudíž tu také doporučuji, ale opět ji nemám fyzicky doma, proto jen na okraj. Stoletý stařík je opravdu asi ten nejzajímavější a definitivně nejčtivější a nejzábavnější historický román, co se mi kdy dostal pod ruku. Proto rada: nejdříve přečtěte knihu (zaručuji, že těch 400 stran půjde jedním dechem) a potom mrkněte na film. Pokud nejste (jako já) úplný fanda dějepisu a jste rádi, že si pamatujete alespoň základní data, tahle knížka je fakt super průvodcem hned několika zásadními historickými momenty, které tím pro vás dostanou úplně jiný rozměr.
Za mě: 10/10

    


+ Na závěr přidávám poslední tip, který opět patří mezi mainstreamovky tak posledních 3 měsíců a také trvalo poměrně dlouho, než se mi dostala do ruky - kniha s názvem Hana. Nemůžu napsat, že je to pěkná kniha, jelikož se jedná o příběh jedné židovské rodiny za a po druhé světové, tudíž na tom příběhu vážně není nic moc pěkného. Je ale fantasticky a čtivě napsaný a umožňuje nám pohlédnout na osud rodiny z pohledu hned tří hlavních hrdinek, tedy i tří generací. Knihu od autorky Aleny Mornštajnové také velmi doporučuji, ale není to žádné pohodové čtení jako knihy předchozí.
Za mě: 10/10

Snad vás moje mainstreamové tipy příliš neotrávily a snad tak ve mě může i nadále zůstat kapka naděje, že jsem někomu doporučila dobrou knihu, kterou nakonec skutečně otevře a i přečte. Teď po skončení státnicových stresů a plnému uvědomění si toho, že nemám vlastně vůbec žádné povinnosti, je čtení znovu objevenou a nabytou vášní, kterou plánuji dále přenášet i sem na svou znovu objevenou vášeň pro psaní na blog. :) 





You Might Also Like

6 komentářů

  1. Patrik Hartl je prej super, četl ho taťka i mamka jen si ho vychvalují. Třeba se k němu také někdy dostanu. Jinak moc pěkný nový blog! :) Ať ti to vydrží.

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, tohle je přesně výběr dle mého gusta! :D
    Nejlepší víkend od Patrika Hartla jsem dostala k Vánocům a zhltla jsem ho za pár dní.. miluju toho autora! Mamka má doma ten Malý pražský erotikon, tak snad se k němu někdy dostanu. :) A shodou náhod jsem teď byla po operaci v nemocnici a kamarádka mi tam na zabavení přinešla právě Okamžiky štěstí, které jsem včera začala číst. Pustila jsem se do toho od Veroniky, tak jsem zvědavá. :D zatím mě to moc baví! <3
    Stoletého staříka jsem dočetla asi před týdnem a teď mě docela překvapilo, že je i film. :D Tak to musím dohnat! Analfabetku jsem četla před rokem, super knížka.!
    Na Hanu vidím recenze všude možně, ale stále jsem se k ní nějak nedostala. :(
    Skvělé tipy a blog, jsem moc ráda, že jsem tě našla! <3

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  3. Malý pražský erotikon mám na seznamu poměrně dlouho. Teď jsem sehnala Nejlepší víkend a netěší mě, že je to nejslabší kus😅.

    No a během psaní tohodle komentáře jsem si sehnala nakonec všechny "díly/knihy". Výhoda čtečkyy😁.

    Stoletého staříka a ani Hanu jsem nečetla. Jsem totiž přesně ten typ, co nečte příliš ubercool moderní věci. Oni to totiž lidi hrozně vyhajpujou a mě to kazí můj vlastní úsudek. Takže čekám a čekám.

    Každopádně Hartla si přečtu, ráda se zasměju a udělám svojí duši dobře :).

    Díky za tipy, taky chci konečně napsat nějaký článek na téma knihy. Já furt čtu, ale nějak o tom nepíšu a to mě moc mrzí. To vypadá, že jen kupuju šminky a koukám na seriály😅.

    Verča ze Ztracena v Praze ║ LEVNÝ NUDE RTĚNKY Z DROGÉRIE? YES, PLEASE!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda bych tě sledovala přes blogger, ale nemůžu to tady nikde najít :/. Měla by sis to hodit na blog :).

      Vymazat
    2. Děkuji za upozornění, na možnost sledování jsem úplně zapomněla :/ :D už to v menu popřípadě je :)

      Za mě jsou tipy na šminky naprosto ideální :D :D taky se na nějaké líčící články chystám, abych zas nevypadala naopak jenom jako nějaký knihomol :D těším se na tipy na knížky, alespoň mě to donutí psát si seznam dalších must read a nesedět jen tak :)

      Vymazat
  4. Knížky od Patrika Hartla mám dlouho v mém seznamu četby, tak snad se k němu brzo dostanu. Děkuji za připomenutí :) A knížku Stoletý stařík jsem neznala :D Ale musím říct, že tvým popisem si mě k ní trochu navnadila. Tak snad mi někdy příjde pod ruku, protože dějepisu taky zrovna neholduju.

    OdpovědětVymazat