July morning, výlet na loď a retro Safari | Bulharské léto

července 10, 2022


Čtvrté bulharské léto započalo a s ním i další turistická sezóna, jejíž jsem součástí. Po pěti letech jsem pověsila svojí kariéru animátorky na hřebík a vrhla jsem se do officu. Který se čirou náhodou nachází asi 500 metrů od bazénu, u kterého jsem dvě předchozí léta každý den skákala aquazumbu. Zdá se tak, že všechny letní cesty na Sunny beach stále vedou do hotelu, díky kterému celá bulharská story vlastně začala. Že by osud? 





O práci ale dnes psát nechci, i když i té se budu v některém z dalších článků určitě věnovat. Ačkoliv jsem během prvního měsíce letošní sezóny měla pouhý jeden den volna, přece jenom jsem už stihla pár výletů a hezkých momentů, o kterých si dnes něco málo povíme. 

July Morning je neoficiální bulharský svátek, kdy se místní vydávají na pobřeží Černého moře, aby oslavili poslední červnovou noc a především pak první červencový východ slunce. V přímořských městech se po celém pobřeží v tuto noc konají různé akce, festivaly, koncerty a stejně tomu bylo i v Burgasu. My se ale žádné velké organizované oslavy nezúčastnili, protože co si budeme, práce je tolik, že se fakt rádi vyspíme. Nakonec jsme si ale na mé naléhání alespoň přivstali a první letní východ slunce jsme shlédli u nás na pláži v Pomorie, kterou máme za domem. S námi tam byla také další (fakt) spousta lidí. Někteří tancovali, někteří si východ vychutnávali při plavání v moři a některé bandy mladých už mlely po celonočních oslavách z posledního. Neřekla bych, že byl pro mě tenhle východ slunce něčím specifický, ale byl krásný. Ostatně jako všechny, které jsem nad Černým mořem za ty roky už viděla. Tahle tradice se mi líbí moc. A pokud tu budeme do budoucna zůstávat, ráda bych si jedno July morning oslavila tak, jak se sluší a patří. :D 




Na první letošní výlet jsem se vyplavila pirátskou lodí z Nesebaru kolem Slunečného pobřeží a Sveti Vlasu až k Elenite. Součástí plavby byl také animační program s bandou pirátů, chutný oběd, alko i nealko drinky v ceně, parádní opalovačka na horní palubě korábu a zastávka na koupání v moři. Loď měla také vlastní minitobogán, který zabavil především děti. Já si výlet užila pěkně v suchu na palubě lodi, jelikož byl teprve začátek června a moře bylo na můj vkus ještě dost studené. Výhledy na okolí ale nabízela plavba vážně nádherné.



Na stejné lodi jsme si pak společně s naším týmem užili i jednu večerní plavbu s živou hudbou, západem slunce nad historickou částí města Nesebar a fakt spoustou drinků. :D Pokud bych vám měla jeden z těchto výletů na lodi Tattoo doporučit, poslala bych vás asi spíš na ten denní program, ačkoliv i ten večerní má v partě kamarádů určitě co nabídnout. 

Loďní výlety jsou z mého pohledu něco, co vás během dovolené určitě nezklame a určitě byste na některý měli vyrazit. Plavit se můžete kromě Nesebaru a Slunečného pobřeží také do Sozopolu nebo s další pirátskou lodí na ostrov Sv. Anastázie z Pomorie, o které jsem již psala před dvěma lety článek








Výlet na bulharské Safari se asi na první dobrou nezdá jako úplně lákavá nabídka, že? Jasně, zebry, žirafy nebo tygry tady jen tak neuvidíte. Místní Safari vám ale ukáže hornaté okolí vzdálené pouze pár kilometrů od pobřeží, na které máte z některých kopců fakt pěkný výhled. Pokud navíc zvolíte Safari, na kterém jsem byla já, užijete si i samotnou cestu. Povezete se totiž tímhle roztomilým retro busem, ve kterém v klidu na sedačce rozhodně neposedíte. Doporučuji všem ženám si raději udělat culík či drdol, pokud máte delší vlasy, protože ty budete mít opravdu všude. :D Během vyjížďky jsme viděli krásně rozkvetlá levandulová pole, památný strom, ochutnali jsme bulharskou rakii a víno, pohladili si oslíka, povozili se na koních, zahráli si různé hry, vyzkoušeli si udělat chleba a nakonec se i dobře najedli. Výlet je za mě vhodný především pro ty z vás, kteří se nechtějí celý týden válet jenom u moře a chtějí zažít také trochu adrenalinové srandy v přírodě. :) 



Highlightem mého prvního day off byla snídaně v mé oblíbené kavárně v Pomorie - Daily Dose Specialty Coffee shop, kde teď nově začali dělat i Smoothie bowl. Měla jsem tropickou variantu, drahej jejich vyhlášené vafle a společně jsme si tak po x dnech konečně užili jedno pomalé ráno. Do téhle kavárničky na hlavní silnici spojující novou a starou část města si během svý dovči v Pomorie zajděte. Je to jedno z málo míst tady, kde to zavání klasickým západem. :D 

You Might Also Like

7 komentářů

  1. Ta jejich tradice s východem prvního červencového slunka se mi moc líbí! Ne, že bych byla schopna si přivstat teda :D

    OdpovědětVymazat
  2. Oslava prvního červencového slunka zní skvěle, to musí být pěkná party :D Ale nejsem si jistá, jestli bych vydržela až do rána :D
    Ta levandulová pole jsou krásná!

    OdpovědětVymazat
  3. To jsou tak nádherné snímky 🥰 a ten pohled na to krásné moře a to levandulové pole 😍, tam by se fotilo 🤗🙈.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, to je nádhera jako z nějaké romantické knížky :-) a nápad s oslavou prvního červencového rána je opravdu kouzelný <3

    OdpovědětVymazat
  5. Moc krásné fotky! A ta atmosféra při východu slunce musela být úplně úžasná!

    OdpovědětVymazat
  6. Jeeee, ten July morning, to je krásná "slavnost" 😍. To by se mi moc líbilo. Vůbec mi moře hrozně chybí, nebyla jsem u moře snad 4 roky a je to smutný 🤣😂. Tak snad někdy, brzy!

    MOJE PRVNÍ KOREJSKÁ KOSMETIKA 🎁 (FIRST IMPRESSION&JAK OBJEDNAT&NEPLATIT CLO) | STYLEVANA

    OdpovědětVymazat
  7. Výlety na lodi jsem na dovolené vždycky milovala, ten pocit svobody a vítr ve vlasech je k nezaplacení. :))

    OdpovědětVymazat