Poloprázdná s češtinou všude kolem | slunečná Praha

června 18, 2020


Návštěvy Prahy pro mě nejsou ničím výjimečným ani neobvyklým. Cestuji totiž přes naše hlavní město pravidelně při cestách z Brna domů. Obvykle však akorát vystoupím z vlaku, sednu do metra, které mě doveze na autobus a frčím zase pryč. Prahu už jsem viděla a prošla nesčetněkrát. Od rodného města ji mám asi hodinu a půl cesty. Většina mých kamarádů tam studuje. Zažila jsem tam nespočet akcí, party, procházek, kulturních zážitků. V pátek jsem ji ale úplně poprvé a pravděpodobně i naposledy zažila ve slunečný den poloprázdnou a téměř bez turistů. Tentokrát byl proto dojem z Prahy naprosto výjimečný. Navíc se to krásně sešlo, jelikož naše Brno bloguje vyhlásilo na tento měsíc cestovní výzvu po ČR.  


Výlet zinscenovala moje maminka, která do Prahy vždycky ráda jezdila a jednou za čas si chce znovu projít centrum, aby si připomněla všechny krásy, které naše hlavní město má. A že jich má požehnaně. Ráno jsme celou procházku městem odstartovaly kávou a menší svačinkou. Tvaroh s višněmi a domácí granolou byl vážně výborný. Ranní rozjezd jsme si daly hned na Andělu v CrossCafe na Štefánikově, odkud jsme vyrazily kolem zahrad Kinských pod Petřín a na nábřeží. 


Sukně: About you, Top: Bertoo, Kabelka: netuším, brýle: Pepco

Smíchov není mojí oblíbenou částí Prahy, protože co si budeme povídat, nic pěkného na něm není. Tenhle kostel už jsem ale obdivovala minule, jelikož mi přijde mezi všemi těmi starými baráky skutečně majestátní. Škoda, že byl uvnitř zavřený a nemohly jsme se do něj podívat. 



Na Petřín jsme se tentokrát sice nevydaly, ovšem pokud jste tam nikdy nebyly, určitě to stojí za to. Nahoru se dá vyjet lanovkou a ten výhled je opravdu na celou Prahu. Za zastávku stojí rozhodně i park pod Petřínem, který mi trochu připomíná park pod Špilberkem u nás v Brně. 
Na oběd a domácí limonádu jsme se zastavily v Café Louvre na Národní nedaleko Národního divadla. Normálně jinak celkem fancy restaurace má teď na Prahu velmi příznivé ceny i pro Čechy a navíc velmi pěknou terasu, takže rozhodně doporučuji. :) 




Když občas v Praze přespávám u kámošek, tak k nim vždy jezdím tramvají nebo metrem. Přece jenom s tím kufrem běhat pěšky není úplně nejlepší možnost. Člověk si pak ale myslí, jak je v tom velkém městě všechno daleko. A přitom se historické centrum dá úplně v klidu projít pěšky. My se prošly od zmiňovaného Smíchova přes Petřín až na Malostranské náměstí a následně na Karlův most. Tam jsem byla šokovaná asi nejvíc. Stánky s různými blbostmi byly zredukovány na minimum, most poloprázdný, všude kolem byla slyšet jenom čeština a žádní žebráci. Dokonce tam bylo i dost prostoru na focení. Nádhera! 



Přes řeku k Národnímu divadlu, kde jsem se snad poprvé pořádně podívala i na novou moderní budovu, která se tak trochu ztrácí za svou známější starší sestrou se zlatou střechou. Uprostřed nové budovy Národního divadla stojí velmi pěkně a decentně vytvořený památník Václava Havla, kde jsem si nemohla neudělat hrdou fotku pravdoláskaře. ♥






Na Václaváku jsme udělaly na mamky popud rychlou zastávku na nákupy, ze kterých jsem si odvezla krajkovaný top, malou peněženku a pásek. Sice už jsem říkala, že nakupovat nebudu, tohle ale byly tak trochu nutnosti, které jsem měla na svém "potřebuji do Bulharska" seznamu. 

Celý výlet jsme pak zakončily na Staroměstském náměstí u orloje, kde jsme si počkaly na celou, abychom poprvé v životě viděly krásně zblízka apoštoly, aniž bychom se musely rvát mezi haldou foťáků visících na krku různých národností. Dokonce i pod orlojem bylo takového prostoru, že se tam člověk mohl vyfotit. 
Rozhodně bych vám chtěla doporučit návštěvu Staroměstské radnice. Vstup je teď skutečně za hubičku a podívejte na ten výhled z věže! Ten rozhodně za další překonání mého strachu z výšek stál. 

Stihly jste už navštívit nyní čistě českou Prahu? Pokud ne, tak vyrazte! :) Máte posledních pár týdnů, než ji zase zahltí cizinci. :D 


You Might Also Like

8 komentářů

  1. Jee, já zrovna Smíchov ráda mám🙏😅. Ale chápu, proč se ti nelíbí, samá socka, bezdomovec a feťák. To neni vůbec příjemný. Já bydlím kousek od něj, takže přes něj jezdím a je to pro mě nejbližší centrum. A prostě jsem si zvykla. A nevím, líbí se mi i ty baráky.

    Jinak na ten krajkový top se moc těším, schválně jak vypadá😁! Btw, já už taky nic nepotřebuju, ale... zase jsem nakupovala. Včera na Zaře, kde byly slevy a dneska na Sinsay. Hroznýýýýýýýý! Všude jsou slevy a já jsem tak slabá😓.

    Ale zase jsem nakoupila věci, který fakt nemám - světlý cargo kalhoty, bílý džíny do pasu a tak. A taky takový koženkový legíny do pasu, to jsem hodně zvědavá, protože to jsem nikdy v životě neměla :D.


    Verča ze Ztracena v Praze | ZAJÍMAVOSTI O MNĚ, KTERÝ MOC ZAJÍMAVÝ VLASTNĚ NEJSOU. SPÍŠ JSOU PODIVNÝ | MŮJ ŽIVOT

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou moc krásné fotky a vypadá to, že jste měly úžasný den! Já byla v Praze několikrát, jednou jsem tam i týden pracovně bydlela, ale bohužel jsem asi její kouzlo zatím neobjevila a nikdy mi nebyla úplně blízká.
    Mimochodem ti to moc sluší, moc se mi líbí hlavě ten růžový top! Také vám závidím ty nákupy, u nás v UK se dá nakupovat až od tohoto pondělí a právě s přítelem přemýšlíme, zda o víkendu vyrazit něco poutrácet, už bych pár věcí potřebovala, ale ta opatření tu jsou zatím šílená, tak uvidíme. Když ne, tak alespoň ušetřím :D

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné fotky a věřím, že jste si s maminkou výlet užily! 😊 My se teď ještě nějakou dobu nikam nevydáme, ale do Prahy bych strašně ráda... Je nádherná 😊 a jinak ta sukýnka, kterou máš na sobě ti moc sluší!

    OdpovědětVymazat
  4. Máš Moc hezké fotky a určitě jste si to užily :) Já také byla v prázdné Praze a byla to opravdu nádhera :) Vypadalo to tam úplně jinak než když je přeplněná davy turistů :)
    Diary by Eli

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych chtěla do Prahy buď příští týden nebo začátkem července :) Protože mě vždycky odrazovala právě ta zahlcenost města cizinci :( Vadí mi, když je kolem mě hodně lidí, protože i s mojí výškou se mi prostě davem prodírá špatně :D :D Každopádně to vypadá, že jste si to užily a fotky máš z výletu krásný <3

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný výlet a jsi moc pěkně oblečená :) Prahu jsem ještě nestihla a asi ani nestihnu, pojedu do ní až poletím na dovolenou za měsíc. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  7. Takové výlety prostě miluju! Konečně už také budu mít čas něco pořádného podniknout. Vyšlo vám i počasí, což je super! Krásné fotky. :))

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to na krásný pohodový výlet, tak to má být :) Na jeden podobný do Prahy se chystáme před Vánoci, takže už teď sbíráme tipy, jak si užít Prahu v zimě a zároveň se nezbláznit z té masy lidí, co tam přes adventní víkendy budou.

    OdpovědětVymazat