V dešti a na blátě | České Švýcarsko

června 23, 2020


Národní park České Švýcarsko jsem chtěla navštívit už pár let. Nemám ho od rodného města nijak zvlášť daleko, proto mi přišla celkem škoda, že jsem tam nikdy nebyla. Kdy jindy navíc objevovat krásy tuzemska než v době pokoronavirové, kdy všichni hrozili, jak se stejně nikam za hranice nedostaneme. Jsem ráda, že tohle léto stihnu oboje, jak objevovat naše přírodní krásy, tak i ty zahraniční. S kamarády jsme se proto domluvili a na dva pohodové dny vyrazili směr Hřensko. Do červnové blogerské výzvy od Brno bloguje, proto přispívám dalším článkem z rubriky cestování po Česku. 





Putování národním parkem jsme odstartovali hned pod naším ubytováním na Edmundově soutěsce. Mile mě překvapilo, že byla v provozu i v dešti, protože jsem plavbu lodičkou vážně chtěla zažít. Zpočátku nám pršelo celkem vydatně, podél říčky Kamenice jsme ale šli většinu času pod skalami, takže nám to ani tolik nevadilo. Na lodičkách už pouze mrholilo, takže jsme si mohli v klidu prohlédnout a poslechnout chvílemi i zábavný výklad kapitána lodi. 





Po výstupu z lodiček jsme si dali v Hřensku mírně cenově přemrštěný oběd, což se ale dá v této oblasti čekat, jelikož jsou hned vedle Němci, takže jsou ceny nastavené hlavně na ně. Posíleni a s plným břichem jsme stoupali k Pravčické bráně, která je hlavní dominantou celého národního parku, alespoň na české straně. Zvolila jsem na cestu svojí novou teplákovou soupravu, která zřejmě z hlediska světlé barvy nebyla v bahnitých cestách úplně praktická, pohodlnost však tuto nepraktičnost zcela přebila. 





Pravčická brána se v celé své kráse před námi objevila po zdolání stoupání, které na internetu popisovali jako prudké, ovšem nebylo to nic, co by se nedalo v pohodě v klidném tempu zvládnout. Samotné vyhlídky u brány jsou zpoplatněné, pokud však nechcete dávat 95,- za dospělého nebo 30,- za studentské vstupné, lze si ji v klidu prohlédnout a vyfotit i po cestě, aniž by bylo nutné platit vstup. My si ho ale zaplatili, dali si pivko v restauraci v krásné staré budově hned pod bránou a pak vyrazili na jednotlivé vyhlídky. 




Vyhlídky byly dechberoucí. Vybrat si můžete rovnou ze tří, přičemž každá má výhled na jinou stranu. Já se na všech vyhlídkách musím vždy dost překonávat, abych se vůbec podívala na kraj a udělala si nějakou pěknou fotku, jelikož se bojím výšek a čím jsem starší, tím je to horší. Co by ale člověk pro pěkné fotky neudělal, že. :D


Procházka na Pravčickou bránu s výletem lodí na soutěskách a návratem do Mezní louky, kde jsme byli ubytovaní, nám trvala celé odpoledne a my se vrátili až kolem sedmé hodiny večer. Nohy mě bolely slušně, ale trasa to byla vážně krásná. Celou dobu jsme šli téměř sami, jelikož byl pátek a ne příliš příznivé počasí. Nebylo tak potřeba se vyhýbat dalším skupinkám turistů a mohli jsme si užívat klidu lesa kolem nás.




Druhý den jsme se vydali do Jetřichovic na sestup k Dolskému mlýnu, který nás velmi mile překvapil. Základy budovy byly zachovány, takže se jimi dalo prolézat a nahlížet do různých tajných komůrek. Vážně pěkné prostředí pro focení nebo natáčení nějakého videa. Sestup po kluzkých kamenitých schodech sice nebyl nic příjemného, ovšem svou náročností se nevyrovnal následné stoupání zpět. Zapotila jsem se slušně. 
Výlet po Českém Švýcarsku jsme zakončili na jedné z vyhlídek u Jetřichovic, která nám otevřela pohled do lesního údolí s potůčkem. Fotku žádnou nemám, jelikož nebyla vyhlídka opatřena žádným zábradlím a já jako velký strašpytel se podívala a rychle utíkala dolů. :D 

Celý výlet jsme si moc užila i přes nepřízeň počasí a pevně doufám, že se do národního parku ještě někdy znovu podívám, abych si prohlédla i zbylé přírodní krásy, které jsme tentokrát nestihli. Velmi by mě lákala i saská část, která má také rozhodně co nabídnout. Pokud by vás o Českém Švýcarsku zajímalo více, ať už o trasách, ubytování či dopravě, já čerpala především z jejich oficiálních stránek ceskesvycarsko.cz. 

You Might Also Like

8 komentářů

  1. ☺️České Švýcarsko jsem už navštívila, ale bylo mi v tu dobu asi 10 a upřímně jsem to tolik nevnimala a moc si ji nepamatuju, takže doufám, že se tam zase brzy dostanu!

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle je podle mě jedno z nejkrásnějších míst u nás :) Dolský mlýn a vyhlídky jsem navštívila taky a je to fakt zážitek :) Ale měla jsem to stejně, taky jsem tam kvůli absenci zábradlí nevydržela dlouho :D

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
  3. Ehm, ehm, máš hezkej zadek, ehm ehm. Promiň, potřebovala jsem si odkašlat😁😂. Nechápu, jak někomu může tak moc slušet růžová tepláková souprava, ale fakt ti krásně sedí!

    Btw, hele, zrovna budu psát článek pro klienta o Českém Švýcarsku, mohla bych si případně půjčit tvé fotky, kdybych nenašla?🌸

    Verča ze Ztracena v Praze | JEDNODUCHÁ ZDRAVÁ RYCHLÁ VEČEŘE. HOTOVÁ DO PÁR MINUT🍜! I RECEPT

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za super tip na výlet. Letos moře nebude, tak budeme objevovat hezká místa u nás :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Už hrozně dlouhou dobu si přeji České Švýcarsko navštívit! Doufám, že se mi to brzy splní :)

    OdpovědětVymazat
  6. České Švýcarsko chci jednou určitě navštívit a třeba to bude brzy 🤣♥️ děkuji za tip a moc ti to na fotkách sluší!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Musím se přiznat, že i když jsem byla v Česku na hodně místech, v Českém Švýcarsku ale zatím bohužel ne. Super, že jste i takhle vychytali den a dá se říct i počasí a mohli si vše užívat bez lidí :)

    OdpovědětVymazat
  8. České Švýcarsko je opravdu nádherné! Snad tam teď v létě také vyrazím, miluju tu naší přírodu! :)

    OdpovědětVymazat