Český Krumlov | Jižní Čechy

června 06, 2021

Před pár lety jsme si s mamkou vytvořily tradici, že každý rok spolu někam vyrazíme aspoň na pár dní. Letos na jaře jsme měly v plánu Barcelonu, ale bohužel se situace nezlepšila a tak jsme plány přehodnotily. Český Krumlov je takové české must see a kdy jindy tam vyrazit než v době pandemické, kdy máte v podstatě celý Krumlov sami pro sebe? Ostatně na jihu Čech jsem byla doposud snad jenom dvakrát a víc než sportovní halu jsem neviděla. A tak jsme absolvovaly krásnou skoro šestihodinovou cestu do části republiky, kde se podle výzkumů údajně žije nejlépe. 



Cesta byla šílená, to si pojďme říct narovinu. Nějakým nedopatřením jsem totiž z Prahy nekoupila žlutý bus ale jinou společnost a ta po cestě zajížděla snad do všech pidiměst, které v okolí byly. Když k tomu přidáme fakt, že na Strakonice nevede dálnice, tak si představte, jak dlouhé to bylo. A to píšu já, která trávím ve vlaku a busech pravidelně až šest hodin při cestování do Brna. Takže první tip pro vás .. zvolte Regiojet, je to rozhodně nejpohodlnější a nejrychlejší varianta. 




Krumlov je každopádně krásné město a to hned od výstupu z autobusu. Zastávka je asi 10 minut chůze od historického centra, takže se můžete kochat výhledy hned od začátku. Za normálu se asi hned u brány začnte prodírat davy turistů, ale toho se v současnosti fakt obávat nemusíte. Mamka byla v Krumlově před deseti lety a pro ní to byl celkem šok. Já nemám s čím porovnávat, tudíž mě vylidněné centrum nijak nepřekvapilo. Ostatně vylidněno je teď všude. V pohodě se tak dostanete úplně ke všem vyhlídkám a můžete tam focením strávit klidně celý den. Žádné naštvané pohledy od řady dalších lidí vás rozhodně nepotkají. :D 

Krumlov chvílemi připomíná Prahu, ty úzké uličky, barevné staré domy a věz kam se podíváš. Je to taky hned po Pražském hradě druhý největší hradní a zámecký komplex v Čechách. Narozdíl od Prahy má ale krumlovský zámek medvědy, na které se určitě zastavte podívat.




Pokud se těšíte na ty slavné výhledy na Vltavu, nemusíte si ani platit výstup na věž. Jsou totiž během procházky komplexu vidět odevšad. V letních měsících můžete navíc mávat vodákům, kteří hned po zámkem projíždí a sjíždí tamní jez. My tam bohužel ještě žádné neviděly, protože to byl snad první teplý den letošního jara. Věřím, že projíždět Krumlovem na kánoi a vidět tenhle skvost nad sebou, musí být fakt zážitek. Já osobně bych ale na Vltavu nejela už z principu, že jí jezdí všichni. Pamatuji dva roky nazpátek tu řadu fotek, jak se na Vltavě stojí fronty na vodě, protože se tam tolik lodí zkrátka nevejde. A o tom si myslím, že úplně výlet na vodu není. :D 




Co se týče jídla asi vás nijak nepřekvapí, že ceny za obyčejné české hotovky jsou astronomické. A to bohužel ani covid nezměnil. My na oběd zvolily jednu z mnoha restaurací hned u vody pod zámkem, kde jsme spíš než za dobré či nějak extra jídlo zaplatily za výhled. Ale když už tak už. Smažák za dvě kilča už si zase dlouho nedám, takže jsme si pro jednou dopřály. Určitě se ale můžete najíst i levněji v restauracích mimo centrum nebo v některé z postranních uliček. Nejlepší je se zeptat místních, ti vždycky vědí kam a za kolik. 




Naším cílem bylo vidět to hlavní, čím je Krumlov proslaven. To jsme si stihly projít, nafotit a prohlédnout za zhruba tři hodiny. Rozhodně je tam ale k vidění mnohem víc, takže i celodenní výlet se vyplatí. Všude možně jsou parky s příjemným posezením u řeky nebo potoků, muzea či menší zajímavé domky a kostely. Zkrátka a jednoduše na seznamu UNESCO je to právem a když už je to cestování do zahraničí nyní o něco náročnější, pěknou dovču můžete určitě strávit i tady. My se po prohlédnutí Krumlova přesunuly do Budějovic a druhý den na zámek Hluboká, o čemž vám napíšu zase v příště. :)


You Might Also Like

9 komentářů

  1. V Krumlově jsem byla naposledy před rokem a to město mám moc ráda :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. V Českom Krumlove som nikdy nebola, ale veľmi rada by som tam niekedy zavítala, je to nádherné mesto 🥰

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAMNOVÝ ČLÁNOK: Jednoduché tipy, ako začať žiť udržateľne už dnes

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera. Tam by som fotila asi každý deň nejaké outfity a fotky a deti :)

    my blog DISCOVERINGGLAM // my YOUTUBE

    OdpovědětVymazat
  4. No jako jak já bydlela v Písku a často jezdila do Strakonic do práce a k babičce, a často z Prahy, tak tím žlutým autobusem to není o moc lepší. :D Pokud si teda nevybereš extra blbej bus, který staví v každý pr*** :D
    Ale tohle historické centrum Krumlova je krásné. ♥ Moc hezké fotky. Krásná halenka. :)

    Ještě ke tvému komentáři u mého článku.. Jako ta nezdravá verze by mi stopro chutnala víc!! Protože prostě všechno sladké čokoládové, mňaaaaam. ♥ :D Ale já si nemohu takové bomby dovolit. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Krumlov je úžasný, byla jsem tam sice před lety, ale moc se mi tam líbilo a není to špatný tip na výlet. :)) Krásné fotky!

    OdpovědětVymazat
  6. To je krásná tradice, doufám, že se mi někdy podaří udělat si s mamkou podobnou. V posledních letech jsme neměli moc příležitostí na společné chvíle, o to jsou mi vzácnější.
    Krumlov je krásné město, též jsem měla to štěstí ho navštívit a moc se mi tam líbilo, snad se tam ještě někdy dostanu. Bez davů turistů to musí být o dost příjemnější!

    OdpovědětVymazat
  7. Já ti nevím, ale Prahu mě tolik nepřipomíná a rozhodně se mi líbí daleko víc. Já tam byla před lety a ráda bych se tam znovu podívala :) Krumlov je krásné místo.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherná architektúra ♥ Veľmi vydarené fotografie 💐

    Blog de la Licorne💐
    Youtube

    OdpovědětVymazat
  9. Achjooo, Český Krumlov je nejkrásnější. Já tam byla poprvé když jsme jeli se střední školou na vodácký kurz. A nic krásnějšího jsem nikdy neviděla. Od té doby furt říkám, že jednou tam chci bydlet. 😂😍😍 Nádhera prostě 💖

    OdpovědětVymazat