Ulítaný 2021

ledna 11, 2022


Rok 2021 byl ulítaný. A to víceméně doslova. Celá dvacet jednička by se dala rozdělit na části před Bulharskem a v Bulharsku, což ostatně ti z vás, kteří čtou blog pravidelně, moc dobře ví. V uplynulém roce se mi vše kromě dvou plánů vyplnilo a vyplnila se i některá přání, které jsem v sobě schovávala celkem hluboko. V roce 2021 se něco předtím nemyslitelného stalo realitou. V roce 2021 jsem byla vážně šťastná. 

Cíle roku 2021
Hned na začátku roku jsem si do diáře vypsala pár bodů, které jsem chtěla v roce 2021 splnit, tak si je pojďme zrekapitulovat. 

- animovat 
To se samozřejmě podařilo, ačkoliv to kvůli pandemii bylo opět do poslední chvíle napínavé. Další léto na Sunny beach se vydařilo a já si vyzkoušela opět novou verzi této práce, kdy jsem poprvé pracovala sama a kdy jsem se také musela učit bulharštinu za pochodu. 

- pravidelné cvičení 
Tenhle cíl vyšel tak napůl. První půl rok jsem cvičila opravdu pravidelně a byla na sebe pyšná. Přes léto se režim trochu změnil, jelikož fitness aktivity byly součástí mé práce, tudíž intenzita pohybu se nezmenšila, pouze mírně změnila. Vše ale začalo haprovat během podzimu, kdy jsem odjela na Erasmu a neměla příliš prostor a ani čas a upřímně ani chuť cvičit. Zpětně mě to trochu mrzí, ale vím, že kdybych se do toho nutila na sílu, akorát bych si tu radost z odcvičeného tréninku postupně zničila.

- začít pracovat na diplomce
Cíl splněn, začala jsem, ale bohužel jsem neudělala tolik, kolik jsem doufala. Ukončení magistra mě čeká v jarním semestru 2022 a od loňského jara jsem nikam příliš nepokročila, za což z velké míry může Erasmus, ale lets be honest .. taky moje lenost a odsouvání. Podařilo se mi ale udělat základní kus práce. 

- cestovat
Splněno na 110 %. :D V roce 2021 jsem seděla v letadle celkem osmkrát, což může znít jako procestování půlky světa, ale ve skutečnosti to bylo pokaždé na stejné trase Česko - Bulharsko. Tady už kromě Plovdivu znám všechna místní letiště a díky tomuhle roku se pro mě letadlo stalo celkem běžným dopravním prostředkem. Pravidelně jsme si tak během celého roku jezdila za svým štěstím na pobřeží.
Díky Erasmu a létu jsem také procestovala kus Bulharska a objevila další krásy téhle země. A ačkoliv bylo v plánu navštívit během 2021 i Barcelonu, tahle cesta byla nakonec kvůli situaci zrušená. Barca tak zůstává na plánu do dalších let. 

- Erasmus
Během 2020 jsem se smířila s tím, že na Erasmus zkrátka během svých studií nepojedu. Vše se ale změnilo jedním šíleným nápadem v únoru 2021, kdy jsem si uvědomila, že chci v Bulharsku strávit víc než jenom tři letní měsíce. Z pár letních měsíců se nakonec stalo skoro osm měsíců, během kterých jsem si vyzkoušela život na pobřeží Černého moře, který se mi sem doufám podaří během 2022 přesunout. 

- řidičák 
Jediný bod seznamu který nevyšel. Důvodů je opět několik - pandemická omezení a nedostatek času v Česku před letní sezónou a Erasmem. Řidičák proto posouvám jako jeden z hlavních bodů tohoto roku.



Rok 2021 mi otevřel oči hned v několika směrech. Práce, studium, život v zahraniční, kamarádi z jiných zemí a především vztah s cizincem mi ukázal, že svět je opravdu různorodý a že je potřeba k tomu tak přistupovat. Naučila jsem se neodsuzovat a nehodnotit lidi a jejich způsoby na základě těch mých. V uplynulém roce jsem se v některých směrech dostala daleko za svou komfortní zónu a vystoupila ze své sociální bubliny, což mě nejenom změnilo, ale troufám si tvrdit, že i posunulo. Další velké kroky z komfortní zóny mě čekají v roce 2022. Čekají mě některé zásadní životní změny, ukončování kapitol a otevírání těch nových. 

První měsíc a půl tohoto roku mě čeká pokračování a ukončování mého Erasmu. Čeká mě návrat zpět domů, čímž nemyslím Brno, ale mé rodné město, kam se po pěti letech studia v Brně vracím žít a pracovat. Chystám se do nové práce, která věřím, že mi dá spoustu nových zkušeností, i když bude jenom dočasná. Potřebuji konečně udělat řidičák, který odsouvám už tolik let a začít aktivně jezdit, z čehož mám trochu strach, ale věřím, že ho překonám. Díky tomu by se mělo podařit další skvělé léto na pobřeží Černho moře. Ještě předtím ale musím také dokončit své magisterské studium, což znamená konečně sednout k diplomce a zvládnout státnice. Do té doby doby chci pokračovat i se svým studiem bulharštiny a ještě ho zintenzivnit, abych byla schopná začít v tomhle jazyce normálně fungovat. A aby toho nebylo málo, během všech těchto povinností se musím poprat snad už s posledním odloučením od přítele a udělat všechno proto, abych se mohla co nejdříve vrátit a už konečně začít někde budovat svoje (naše) dospělé doma. 



Je čas ukončit studijní život a vrhnout se do toho "reálného" pracovního života. A je (myslím) v pořádku přiznat, že mě to všechno stresuje a děsí. V posledních týdnech s příchodem 2022 občas propadám panice, jak to sakra všechno zvládnu a jestli jsem si toho na sebe nenandala moc. Pevně ale věřím, že se vše dle plánu podaří a že to všechno nějak dám. Že se třeba i ten jazyk zvládnu nějak naučit a že celá tahle možná na první pohled šílenost vyjde. Kdyby mi někdo před rokem řekl, že se tohle o rok později bude dít, nevěřila bych mu. A právě to mě žene dál, motivace je jasná. Tak mi držte palce. 

Přeji vám proto do nového roku ještě jednou vše dobré, hodně zdraví a především plno sil. Ať se vám splní vše, co jste si přáli a nechť nám všem ty plány vyjdou! :) 


You Might Also Like

8 komentářů

  1. Moc hezké shrnutí a přeji ti, aby vše vyšlo co nejlépe :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, moc hezké shrnutí, jako bych četla romantickou knížku <3 Také mě letos čekají velké věci dostali jsme s přítelem klíče od našeho budoucího doma a od února začínáme s rekonstrukcí. Bojím se a těším zároveň :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezké shrnutí a ty fotky! :)

    Líbil se mi tenhle point: "Svět je opravdu různorodý a že je potřeba k tomu tak přistupovat."

    Ela

    OdpovědětVymazat
  4. Hezky shrnutý rok a obdivuji, že ses dala na animátorku! To já bych nemohla dělat 😁

    OdpovědětVymazat
  5. Tvůj rok byl fakt skvělý! :) i jsem ho se zájmem sledovala tady, utkvělo mi v hlavě hlavně tvé hledání bytu v Sofii.
    Ať je tvůj rok 2022 taky takhle krásný a ať si uděláš ten řidičák! ♥

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  6. Řidičák doženeš třeba letos, hlavně že vše ostatní se ti splnilo a držím moc palce i s dalšími cíly, které sis stanovila. :))

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že být ve stresu z tak velké změny, jakou je ukončování studia a pouštění se naplno do pracovního procesu, je úplně normální a přirozené (jen se o tom tolik nemluví). Sama jsem z toho měla strach velký, ale i když to nebylo vždycky snadné, zvládla jsem to. Nepochybuju o tom, že to zvládneš taky - a budu ti držet palce :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Přesně jak píšeš... rok 2021 mi otevřel oči. Ukázal mi, co je v životě opravdu důležité. A že 90% věcí, kvůli kterým se stresuju, opravdu důležité nejsou. Život a studium v zahraničí je OBROVSKÁ zkušenost a jsem nesmírně ráda, že ji obě máme možnost vyzkoušet a odnášíme si z ní každý den nové a nové zážitky a poznatky!

    OdpovědětVymazat