Sofie - co vidět, kam zajít | Erasmus

ledna 18, 2022

Semestr se blíží ke konci a další online zkouškové je přede mnou. Vzhledem k tomu, že situace se nijak nemění, nebyl důvod nadále zůstávat v mé ne příliš oblíbené Sofii, a proto zbytek svého Erasmus pobytu strávím na pobřeží. :) I přesto bych vám ale ráda v dnešním článku ukázala místa, která stojí v hlavním městě Bulharska za návštěvu, kávu či posezení. Samozřejmě těch známých míst je tam mnohem více. Ty si ale celkem jednoduše můžete vygooglit, takže nepovažuji za důležité zmiňovat skutečně všechno, na co Sofie turisty láká, ale spíše to, na co alespoň trochu lákala mě. 





 

Největší a nejznámější dominantou Sofie je definitivně Katedrála sv. Alexandra Něvského, která se rozprostírá v centru města na stejnojmenném náměstí. Jedná se o hlavní svatyni patriarchy bulharské pravoslavné církve a je také jeho sídlem. Chrám byl vybudován na počest ruských vojáků padlých za osvobození Bulharska od Turků. Jeho stavba byla dokončena v roce 1912 a patří mezi největší pravoslavné svatyně na světě. 
Jak můžete vidět, chrám je zajímavý především svou architekturou - pozlacené kopule doplněny velmi netypickou zelenou. Pokud si chcete odvézt nějakou ikonickou fotku z návštěvy Sofie, tohle je určitě to pravé místo kam zajít. Fotí se tam poměrně jednoduše, jelikož stojí uprostřed širokého náměstí s parkovištěm, takže jenom dávejte pozor, aby vás nic nepřejelo. 

Za návštěvu stojí také centrální budova Sofijské univerzity, kterou najdete na stejnojmenné zastávce metra. Sofia university je nejstarší bulharskou univerzitou založenou v roce 1888. Před hlavní majestátní budovou najdete na schodech dvě sedící sochy. Jedná se o bratry Georgiev, kteří umožnili výstavbu díky finanční podpoře. V hlavní budově univerzity najdete rektorát, některé fakulty a jejich katedry, školní kantýnu a spoustu chodeb a schodišť, které skutečně vypadají jako Bradavice.






Sofie je celkově plná katedrál, kostelů a mešit, které budete potkávat na každém rohu, ať už chcete nebo ne. Pro mě zajímavějším jsou však graffiti, které také zdobí celé město a často je najdete i na místech, kde byste obrázky na zdi skutečně nečekali. Pokud byste rádi viděli ty nejvíc cool, určitě vyrazte na Sofia Graffiti tour. Já to sice v plánu měla, ale nějak jsem to nakonec nestihla. Tak třeba někdy příště a tady je výběr alespoň pár nejzajímavějších, na které jsem při procházkách městem narazila. 



A nyní už se přesouvám k podnikům, kam můžete vyrazit posedět, pokecat, na kafe nebo na něco sladkého. Jako první bych ráda zmínila bufet ale také obchod se zdravým, veganským a bezobalovým zbožím Zoya. V Sofii jich je hned několik, já návštívila pobočku v centru města, ale jedna je napřklad i v největším nákupáku - Paradise Mall. Jejich zdravá smoothie jsou vážně mňamka! 





Dortíková odpoledne se tak nějak neplánovaně staly s mojí spolubydlící naší tradicí. Poslední společné odpoledne jsme vsadily na doporučení z Tripadvisoru a vyrazili jsme do Cake Lab. Podnik se nachází v jedné z postranních uliček hlavního boulevardu Vitosha, takže v samém srdci města. Mají nejenom výborné dortíky, ale také kávu a naprosto roztomilý interiér. Velkým plus navíc je, že obsluha mluví anglicky! :D 





Do téhle holčičí, elegantní cukrárny nás vzala moje buddy a vybrala vážně dobře. Tita Cakes se nachází opět v centru Sofie a ačkoliv už jsem měla rozhodně lepší kapučíno, dort byl exkluzivní. Na rande s chlapem bych tam ale asi nešla, protože interiér je vážně možná až příliš dívčí. 





Do Gelateria Diana rozhodně vyrazte, pokud budete v Sofii v létě nebo v době, kdy nemrzne. Jejich zmrzlina totiž rozhodně stojí za to. Jedna pobočka je v části Borovo, kde jsme bydleli a stálo nás spoustu sil tam nejít na něco dobrého pokaždé, když jsme šli okolo. Druhý obchůdek pak najdete v části Dragalevtsi. 

A jelikož to vypadá, že jsem v Sofii chodila neustále jenom někam mlsat, dám vám ještě dva bonusové tipy, kam na drink a kam za zábavou. Vzhledem k pandemii jsem tam nestrávila zase tolik času, takže si úplně netroufám dávat tipy na restaurace či kluby, protože jsme povětšinou vařili doma a na party jsem byla třikrát. Na drink si ale rozhodně skočte do moderního The Cocktail Bar v centru opět nedaleko boulevardu Vitosha. Kruhový, prosklený bar se skvělými míchanými drinky, příjemnou obsluhou a cool letní zahrádkou.
V případě velké nudy či špatného počasí si pak můžete zajet zaskákat do jumping parku Arena 52 v Sofia Ring Mallu, který sice není tak velký jako u nás v Praze či v Brně, ale na odpolední vydovánění naprosto vystačí. 

Tímto článkem ukončuji svoje sofijské dobrodružství. Na jednu stranu mě trochu mrzí, že byla škola online a já tam nestrávila víc času a nedala Sofii větší šanci. Zároveň jsem ale šťastná, že škola byla online a já mohla strávit většinu semestru "doma" na pobřeží. Vše má své pro a proti. Sofie se zřejmě nikdy nestane mým oblíbeným evropským hlavním městem a asi ani oblíbeným bulharským městem. I tak ale určitě má své kouzlo. Tak se tam jeďte někdy podívat, třeba ho objevíte. :) 



You Might Also Like

6 komentářů

  1. Byla jsem tam kdysi v pubertě, když jsme byli v Bulharsku na dovče a bylo to docela hezké, na ten jednodenní výlet, ale určitě znám i města, která mě nadchla více :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, v Bulharsku jsem nikdy nebyla ani mě nikdy nějak nelákalo. Proto děkuji za zprostředkování této jistě krásné země alespoň touto formou. Snad ti letos vše vyjde jak si přeješ <3

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky, Sofie musí být místo jako stvořené pro objevování a cestování. :) Také bych se tam ráda jednou podívala. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nejvíc se mi líbí všechny dortíky a to graffity. Jinak bych asi Sofii navštivit nemusela.

    A taky chválím boty! Ty jsou nejhezčí! :D

    OdpovědětVymazat