Barcelona | Město, které má všechno

května 05, 2023


„V Barceloně se vám bude líbit. Já to tam miluji.“ Slyšela jsem snad úplně od každého, komu jsem zmínila, že po dvou letech odkládání kvůli pandemii se s mamkou konečně podíváme do dlouho plánované Barcelony. A víte co? Všichni měli pravdu. Barcelona má totiž všechno. Skvělý vibe, památky, cool místa, jedinečnou kulturu, nekonečno sangrie a moře s pláží. Asi vás proto nepřekvapí, že tenhle článek bude plný nadšení a doporučení. Takže pokud váháte, jestli do hlavního města Katalánska vyrazit, přečtěte si znovu první větu tohoto článku. 




Celé plánování jižanského výletu začalo v zimě 2021, kdy jsem chytila extrémně levné letenky na jaro. Které nám samozřejmě z důvodu opatření následně zrušili. O dva roky později už jsem proto cenu příliš neřešila, našla jsem nejvhodnější termín a prostě je koupila. Samozřejmě ale od té nejlevnější společnosti, která na trase Praha–Barca létá – Vueling. Jo, přečetla jsem si tu spoustu negativních recenzí, které na netu najdete, ale naštěstí jsme neměli sebemenší problém. Zpáteční letenka pro mamku vyšla i s kufrem na nějaké tři tisícovky, což po mých zkušenostech s nakupováním letenek považuji za stále přijatelnou cenu. Moje letenky byly dražší, protože jsem se z Barcy vracela již přímo zpátky do Bulharska. 

V Barceloně jsme všehovšudy strávily čtyři dny, což bylo pro vidění nejznámějších míst zcela dostačující. Město se mi ale tak zalíbilo, že se do něj chci ještě minimálně jednou vrátit a získat šanci podívat se i někam dál než jen do samotného centra. Určitě vám doporučuji si předem vyhledat nějaké ty blogové itineráře, kterých po internetu koluje milion. Doporučí vám, co vše jste schopni stihnout, kam se vydat a jak si trasy naplánovat. Já se vždycky ráda inspiruji u ostatních než někam vyrazím. 

Na začátek musím rozhodně pochválit barcelonskou dopravu z letiště. Na výběr máte hned z několika možností – metro, linkový autobus, letištní bus, vlak a taxi. My jsme nechtěly strávit cestováním příliš mnoho času, a tak jsme si zakoupily jednosměrnou jízdenku z letiště na Katalánské náměstí u Aerobusu. Cesta trvala krásných 40 minut a stála necelých 7 euro. 





Ubytování výrazně doporučuji řešit co možná nejdříve. Pokud budete vyrážet v sezóně, ty nejlepší možnosti rychle mizí. Ceny byly poměrně vysoké už v dubnu, kdy jsme jely my, takže si upřímně nedovedu moc představit, na jaké částky jsou schopné vyšplhat během léta. Já zvolila strategické ubytování přímo v centru na hlavní ulici La Rambla. Jednalo se o malý hostel Marenostrum, který měl pokojíčky sestavené jako v Tetrisu. Za nás ale zcela dostačující vzhledem k tomu, že jsme se na pokoj přišly vždy jen vyspat. Za plus hotelu považuji výbornou snídani a lokaci, za mínus pak fakt, že vnitřní stěny byly papírové a se Španěly vedle v pokoji se spalo fakt komplikovaně. 

Hned první den jsme se vydaly prozkoumat nedalekou Gotickou čtvrť s její dominantou – Catedral de Barcelona. Následně jsme si prošly celou ulici La Rambla a daly jsme si výbornou Paellu a naší první sangrii. Ta pak tekla skoro proudem po celý zbytek pobytu. :D Trochu se obávám, že kdybych žila ve Španělsku, bude ze mě (ještě větší :D) alkoholik. 

Moje maminka také nutně potřebovala vidět stadion FC Barcelona, ke kterému jsme dojely metrem, vyfotily se a zase šly. Vážně nechápu, proč ho chtěla vidět, když si fotbal nezapne, jak je rok dlouhý. Musí se této cestě ale nechat fakt, že jsme viděly také Španělské náměstí s bývalou býčí arénou, budovu nebo spíš palác s muzeem a před ním nefukční fontánu. 





Na další den jsem naplánovala návštěvu snad nejznámější památky Barcelony – Sagradu Familiu. Spousta článků strašila, že se tam čekají děsné fronty na lístky, a tak jsem předem nakoupila online, co se dalo. Díky tomu jsme nečekaly vůbec nikde, a proto tuto radu předávám dál. Všechny vstupenky jsem pořizovala přímo na oficiálních stránkách památek, kde vycházejí nejlevněji. 

Sagrada Familia nás opravdu uchvátila. Tato ohromná stavba se tyčí nad celým městem a uvidíte ji téměř odkudkoliv. Její vnitřek je dechberoucí obzvlášť, pokud jste milovníkem barev. My jsme si v rámci vstupného mohly vylézt i na jednu z věží, odkud nebyl žádný extra výhled. Toto Gaudího mistrovské dílo se totiž ještě stále rekonstruuje, a tak nejsou přístupné nejvyšší body věží. 

S mamkou jsme dost zvyklé chodit pěšky, a tak jsme tento způsob přepravy využívaly i v Barceloně. Díky tomu jsme cestou ze Sagrady potkaly budovu modernistické nemocnice Sant Pau. Dále jsme pak šlapaly nahoru směrem k dalšímu proslavenému místu Gaudího – parku Guell. I do něj jsme měly vstupenky již koupené a ačkoliv jsme dorazily dřív, než byl náš vstupní čas, bez problémů nás pustili dovnitř. Projít park křížem krážem nám zabralo asi 2,5 hodinky. Těšit se můžete na zajímavé viadukty, vyhlídky na Barcelonu jako na dlani a budovy pokryté mozaikou. 





Třetí den patřil návštěvám jak jinak než dalších Gaudího budov. Tentokrát jsme si šly prohlédnout Casa Battló a poté Casa Mila, kde jsme měly zaplacenou i vnitřní prohlídku. Její součástí byla procházka po velmi specifické střeše, která se mě osobně velmi líbila, a to i přesto že mám strach z výšek. 

Procházkou jsme pak došly k Vítěznému oblouku, odkud jsme se uličkami s obchůdky proplétaly zpět k hotelu. Samozřejmě na ženském výletě nesměla chybět ani návštěva místních supermarketů, obchodů s oblečením a všelijakých cetek. :D Není proto asi divu, že jsem se při cestě domů sotva vlezla do desetikilového limitu na kufr. 





Úplnou náhodou jsme také narazily na přístav, odkud vyplouvala za deset minut okružní plavba. Stála 10 euro každou a byla to příjemná jízda. Viděly jsme přístav, ve kterém kotví i velké výletní lodě, Barcelonu z dálky a místní pláž Barceloneta. Na té jsme si i poslední den poseděly a nasávaly mořský vzduch. Na rozdíl od našich bulharských pláží musím Španěly pochválit za parádní infrastrukturu. Sprchy, záchody, volejbalová hřiště, venkovní workout – tahle městská pláž má podobně jako celá Barca vše, co k životu potřebujete.

Čtyřdenní dovolenou jsme pak zakončily neplánovaně v parku Ciutadella. V něm jsme si prohlédly dvoupatrovou kašnu, kachní miminka a vypluly jsme na spotánní vyjížďku na lodičkách v tamním zeleném jezírku. Zpočátku se to nezdálo jako příliš dobrý nápad, protože jsme ani jedna nevěděly, jak správně s lodí manipulovat, ale nakonec jsme to zvládly a byla to velká sranda.



Barcelonu řadím na seznam měst s titulem „láska na první návštěvu“. Náhoda nebo ne, že začíná stejně jako Brno a Burgas zase na B. 

Mám radost, že se nám s mamkou konečně podařilo po nějaké době zase vyrazit na společnou dovču a už teď se těším, kam nás to zavane příště. Stejně jako se těším, až si v Barce dám znovu skleničku (nebo rovnou láhev) toho vynikajícího červeného moku. :D 

Byli jste v Barceloně? Dejte mi vědět, jak se vám město líbilo. :) 

You Might Also Like

11 komentářů

  1. Ahoj, v Barceloně jsem nebyla, ale z tvého popisu působí jako fajn město kam vyrazit. Já ještě moc k cestování příležitost neměla, ale letos s přítelem letíme na první dovolenou do zahraničí, já ani nikdy neletěla ....do Říma. Tak se moc těším a zároveň z toho mám trochu strach jestli to všechno zvládneme, když s tím ani jeden nemáme zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
  2. Barcelona je moc krásná ☺️, jednou bych se tam chtěla také podívat. Je super, že vám s mamčou konečně vyšla společná dovča a mohly jste si to takhle hezky užít 😊.

    OdpovědětVymazat
  3. Byla jsem tam týden a domů jsem přijela nadšená. Chtěla bych se tam zase vrátit. Je totiž proč))) Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Nebyla jsem tam, ale strašně moc ráda bych se tam podívala ♥

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Krásne miesto, mám ho na svojom cestovateľskom zozname. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný článek a parádní fotky! Moc ráda jsem se takhle díky tobě zase podívala do Barcelony :) Byla jsem tam v roce 2014 a, asi na 5 dní a docela mi to tehdy stačilo. Předsevzala jsem si ale, že se tem vrátím, až bude Sagrada Familia dostavená :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc krásný článek, nádherné fotky a tobě to také moc sluší! Barcelona je jedním z mých snů jako i celé španělsko! :) Děkuji, že jsem tam mohla alespoň takto nakouknout!

    OdpovědětVymazat
  8. Je fajn, že jsi vyrazila s maminkou, kéž by si to ta moje mohla dovolit, nebo já ji dovču zaplatit :) myslím si, že tohle by bylo město i pro tu moji. Jinak všechny místa znám a miluji a rozhodně souhlasím, že je láska na první pohled! :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  9. Barcelona je nádherná, moc ráda bych se tam někdy vrátila. :) Když jsem poprvé viděla Sagrada Familia naprosto mě uchvátila. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Barcelonu jsem pbohužel při své návštěvě Španělska nestihla :/ Ale zamilovala jsem se do Valencie, okolních hor a i Madrid mě nadchnul! :D

    OdpovědětVymazat
  11. Taky se přidávám k lidem co jí milují :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat