Letní podívaná od každého trochu | filmové staronovinky

srpna 07, 2019

Fotku článku jsou z We♥it.

Co si přečíst a u čeho pravidelně zabíjet čas už jsem vám doporučila. Stále mám ale na seznamu hned několik filmů, které jsem za poslední dva letní měsíce viděla a říkala jsem si, že by bylo fajn se s vámi o ně podělit, jelikož se skutečně jedná o různorodé filmy hned několika žánrů. Pokud proto trpíte jako já nedostatkem nápadů, co si večer s popcornem v ruce pustit, jdeme na to. Je toho celkem nálož.

Green Book

Americké komediální drama, které doslova obletělo svět a získalo si takovou oblibu, že ho čsfd uvádí jako 118. nejoblíbenější film. A to je co říct. Popravdě jsem se o filmu dozvěděla až od přítele, který mi řekl, ať se na to podívám. Po přečtení několika prvních řádků „o čem film je“ jsem si pomyslela, že mi to až nápadně připomíná Nedotknutelné, ale po traileru už jsem byla z tohoto omylu vyvedena. Ve stručnosti se příběh točí kolem vyhazovače Tonyho se skvělým příjmením Vallelonga, který má problém s penězi, a proto přijme práci šoféra na turné známého černošského klavíristy Dr. Shirleyho. Jelikož je drama zasazeno do období 60. let, nemají to černoši na americkém jihu zrovna jednoduché, a proto se potkají oba hlavní hrdinové hned s několika problémy, které musí společně vyřešit, ačkoliv jsou každý úplně jiný a mají na spoustu věcí odlišné názory.
Film mě popravdě bavil, ačkoliv jsem se o tuto tématiku nikdy příliš nezajímala. Proto mě překvapilo hned několik scén, kde autoři velmi upřímně znázornili přístup tehdejších obyvatel k jejich černošským kolegům. Jeden se až divil.
Hodnotím 8/10.



After: Polibek

Chtěla bych jenom zmínit, že ten český název je fakt šílený .. tahle čengliš by mě za normálu asi od filmu odradila, jenže já fakt měla nouzi a zoufale jsem si chtěla pustit nějakou totální slaďárnu. A to tahle romantika na sto procent splňuje. Mladá holka z maloměsta se vydává studovat na typickou americkou střední školu. Její spolubydlící se stává drsňačka, která je ještě ke všemu na holky (ano opět jsme museli být friendly ke všem) a ta ji samozřejmě stahuje v očích rodičů její hodnou dcerušku ke dnu, jelikož se hned pár dní po začátku školy zamiluje do největšího bad boye na škole, který je navíc synem rektora. Aby nebyla linie jenom takhle nudná a vlastně úplně typická pro miliardu dalších amerických slaďáren, samozřejmě dojde k odhalování minulosti a důvodům, proč je bad boy vlastně bad a nepřijdeme ani o chvilkové zlomené srdíčko. Jednoduše klasika, asi bych k tomu nic víc ani nenapsala. Pubertální dívky a trubky jako jsem já uspokojí.
Hodnotím 5/10.


Murder Mystery

Úplnou náhodou jsme jednou večer po příjezdu z festivalu pustili spíše na uspání s přítelem tento film a já nakonec kvůli tomu, abych ho dokoukala, neusnula. Ačkoliv mi přijde příběh jako absolutní blbost, vtipu dvojice Sandler – Aniston nikdy neodolám. Jejich herecké výkony jsou fakt geniální. Manželé Nick a Audrey vyráží na dlouho plánovaný výlet do Evropy. Už v letadle se ale celý jejich plán změní díky setkání s anglickým vikomtem, který je nečekaně pozve na rodinnou sešlost zazobanců na luxusní jachtě. Tam se však obyčejní Američané stanou svědky vraždy a také hlavními podezřelými. 
Jak jsem zmiňovala, příběh je celkem blbost, ale jako oddychovka je tahle komedie super a garantuji, že se i zasmějete.
Hodnotím 6/10.


Adrift

Už poněkud starší film oproti těm předchozím, zato mnohem lepší než předchozí dva. Než přišla bouřka je vážně krásný ale i napínavý a dramatický film o lásce dvou mladých, kteří se náhodně setkali a následně společně vydali na moře. Mě film uchvátil hned z dvou důvodu, prvním je ten, že je natočený podle skutečné události, což mi vždycky dodá mnohem větší napětí do příběhu a druhým je fakt, že jsou v hlavních rolích moji oblíbení herci Shailene a Sam. Ačkoliv je tento film hlavně romantický, líbit se podle mě bude i vašim drahým polovičkám, když si ho někdy společně pustíte. Opravdu jsem zvědavá, zdali budete z konce tak v šoku jako já.
Hodnotím 9/10.


First man

Věřím, že i o tomhle filmu spoustu z vás už slyšelo, jelikož se o něm hodně mluvilo před tím, než šel do kin. Z mého dojmu už se o něm ale skoro vůbec nemluvilo poté, co ho většina lidí shlédla, což se popravdě ani nedivím, jelikož na to, jaký potenciál měl tento film a samotný příběh, mě zpracování absolutně nebavilo a dokoukala jsem ho víceméně jenom z nudy. Jedná se o příběh Neila Armstronga, člověka který jako první vstoupil na Měsíc, přičemž film ukazuje jak přípravy na misi, její předchůdce, tak také celou tehdejší situaci okolo dobytí Měsíce v rámci Studené války. Film mě opravdu zklamal, jelikož jsem se na něj těšila a chystala poměrně dlouho, a i před tím nedávno absolvovala výstavu s tématikou vesmíru a dobývání vesmíru, která mě moc bavila, ale tento snímek bohužel opravdu nezabodoval.
Hodnotím 3/10.


A simple favor

Tuto věc jsem doporučovala už nejedné mé kamarádce, jelikož jsem si ho pustila také více méně náhodou, když jsem zjistila, že je v jedné hlavní roli moje velká favoritka Blake, kterou miluji díky GG. Příběh se točí kolem typické maminy, která si přivydělává natáčením videí a jedinou zvláštností na ní vlastně je její záhadná nejlepší kamarádka. Ta jednoho dne zmizí, což samozřejmě způsobí rozruch a tak se Stephanie rozhodne odhalit, co se její BFF vlastně stalo. Nebudu raději nic víc prozrazovat, abych nespoilerovala, ale na to, jak nudně celý příběh může vyznít, mě film vážně bavil a chvílemi jsem byla i trochu vystrašená, co se vlastně děje. Podle mě ideální na holčičí večer.
Hodnotím 7/10.


Bumblebee

Doufám, že nejsem jediná, která naprosto miluje Transformers a na tohle žluté auto měla vždycky slabost. Proto jsem samozřejmě nemohla vynechat ani tuhle novinku ze světa proměňujících se autíček. Film podle všeho neměl nijak navazovat na předchozí filmy, což jsem byla ráda, jelikož osobně jsem fanouškem pouze prvních třech filmů, další už stojí opravdu za prd. A s politováním musím říci, že i tenhle film stojí za prd. Zase klasický Transformers příběh, který ale není už ničím nápaditý. Mladá holka, co má ráda auta, jedno chce a nikdo jí ho nedá, tak najde na vrakovišti žluté ojeté a z něho je najednou vesmírný mimozemšťan. Pak samozřejmě typicky přijde problém s Deceptikony a když to trochu natáhneme, máme z toho další film s touto tématikou, který nikoho nebaví, ale stejně rejžuje, protože je to už zaběhlá a oblíbená tématika. Ač to nerada kvůli svému zalíbený v roztomilém čmeláčím autě dělám, film bych opravdu nedoporučila.
Hodnotím 4/10.


Midnight sun

A zakončím to jak jinak než další romanťárnou pro holky. Tohle je skutečně další sladkost, která by asi kluky nepotěšila, takže ideální na holčičí večery a asi i když si chcete trochu pobrečet. Film už jsem viděla před delší dobou, tak si to úplně přesně nepamatuji, ale mám pocit, že tam pár dojemných chvilek bylo. Hlavní hrdinkou je Katie, kterou hraje fakt pěkná zrzka Bella Thorne, která nemůže na sluneční světlo, jelikož trpí vzácnou chorobou. Od malička však za svými zatemněnými okny kouká na jednoho kluka, do kterého je zamilovaná. Aby mohl film vzniknout, tak se samozřejmě ti dva potkají a zamilují se do sebe. Katie však nějakou dobu svůj handicap tají, ale vše vyjde dřív nebo později na povrch. Mě se film líbil, ale zase to není nic světoborného, zkrátka pro holku milující slaďárny ideální.
Hodnotím 7/10.



Doporučíte mi nějaký fajn film, který jste v poslední době viděli? :) 



You Might Also Like

7 komentářů

  1. Ani jeden z filmů jsem zatím neviděla, ale na Zelenou knihu mám v plánu se podívat už hodně dlouho :D Tak že by dnes večer :))

    OdpovědětVymazat
  2. Je to překvapivé, ale žádný z těchto filmů jsem neviděla. Na některé se chystám a na jiné ne. Tak uvidíme. každopádně díky za tipy :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  3. Na After som bola (a vytiahla na to svojho muža, ktorý mi to asi nikdy neodpustí) a mne sa to fakt páčilo. :D Neviem prečo, ale fakt to bolo dobré. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak z tvého seznamu jsem viděla jen Green Book a First Man. Na Bího se chystáme s přítelem už dlouho, ale pořád se k tomu nemůžeme dostat.

    OdpovědětVymazat
  5. Aaaa, tyhle články úplně miluju! Nedávno jsem ležela v nemocnici a vůbec jsem netušila, na co se mám kouknout, takže moooc ti děkuju za tipy a ukládám si odkaz do záložek. :D
    Zatím jsem viděla jen After: Polibek a Midnight sun - klasický romanťárny, který se mi ale moc líbily! <3

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za tenhle článek! Jsou tu filmy, které jsem třeba chtěla vidět, ale samozřejmě jsem zapomněla, jak se jmenují. :-D Jsi nejlepší, tohle mě fakt potěšilo! ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Viděla jsem Green Book - to je skvělej film! Moc se mi líbil. Murder Mystery je docela sranda a na First man mě vytáhnul přítel, protože tyhle filmy moc nevyhledávám, ale taky se mi to moc líbilo... :)

    GrünHauz
    Š.

    OdpovědětVymazat