Poslední letní dny v Brně | Přípravy na Bulharsko

srpna 04, 2019



Polovina léta za námi. To to zase uteklo, že? Mě úplně neskutečně, ačkoliv jsem si před prázdninami říkala, co vlastně celý červenec budu dělat. Já naštěstí nezoufám, protože mě teprve zážitky začínají. Samozřejmě kromě Balaton soundu, o kterém najdete článek tady. Dnes v noci odlétám do Bulharska na celé tři týdny. Nenechte se ale zmást, jedná se o pracovní pobyt. V hloubi duše však stále doufám, že se z toho nakonec vyklube přece jenom dovolená. Alespoň na pár dní. Ale o tom vám určitě poreferuji v nějakém dalším článku.

První půlku prázdnin jsem strávila tak na střídačku v Brně a doma. Po třech letech poprvé zažívám volné léto, kdy si mohu dělat co chci, kdy chci a kde chci. Nemyslím to ale oproti předchozím létům nijak špatně (snad kromě toho loňského, které jsem strávila na praxi a to byl fakt hell), ty jsem si užila také, ale zkrátka pracovně. Proto je pro mě letošní léto celkem zvláštní. Po návratu z Balatonu a odpromování jsem se snažila co nejvíce chodit na brigádu, abych vydělala alespoň nějaké peníze, když už díky přestěhování platím o dost vyšší nájem než před tím. Nakonec ale bohužel z mých plánovaných 14 směn, vyšlo jenom 9 a půl, což není nic moc, ale nedá se zkrátka svítit. Alespoň jsem si užila hned několik pohodových dnů na koupališti s kamarády a chytla trochu toho bronzu na základ pro Bulharsko.

Nejvíc krásné zrcadlo: Ikea, kobereček: Ikea, šaty: nejmenovaný sekáč na Slovensku, klobouk: C&A
Je vážně skvělé, co dokáže obyčejné světlo. Černé silonky vážně nemám, ale vypadá to tak, že? 

Mimo jiné, jak už víte z článku, jsem se přestěhovala konečně do svého nového bytu/pokoje, kde jsem se tak nějak snažila celý červenec zabydlet. Musím se pochválit, celkem se mi to povedlo a pokoj aktuálně vypadá podle mých představ. Ačkoliv ho musím dozdobit ještě několika kytičkami do prázdných a smutně vypadajících květináčů. Ale to až v září po návratu do jihomoravské metropole. Nedávno jsem přemýšlela, jaký pěkný životní paradox jsem si zase vytvořila s tím bydlením. Pracně jsem se v půlce měsíce přestěhovala, abych pak zaplatila nájem za srpen, který celý strávím mimo Brno. Nevadí. Lepší zaplatit nájem a nebýt tam, než peníze ušetřit a pak být v září bezdomovec. :D

Nápis Love: Kik, Vázička a svícínek: Pepco, Květiny: květinářství jehož jméno si nepamatuji

Při čekání na vlak na našem provizorním nádraží v Brně jsem objevila potulnou knihovničku Knihovny Jiřího Mahena, kde jsem objevila celkem zajímavou knížku z roku 1989 s názvem Schizofrenik. Po dočtení určitě dám vědět, jaká byla. Nápad s knihovnou, kde si můžou kolemjdoucí zapůjčit bezplatně knížku a pak ji vrátit nebo vyměnit za nějakou svou, se mi moc líbí! To jsem vám chtěla jenom ukázat, jak mě Brno občas svými nápady dokáže příjemně překvapit.


Několik volných dní doma jsem si vážně užívala. Jakmile mohu doma strávit třeba týden v kuse, je to pro mě vlastně svátek, protože během roku se mi to se všemi povinnostmi jen tak nepoštěstí. Mohla jsem se tak bez stresů vidět s rodinou, zajít na pivo a na pokec s kamarády a nebo se jen tak válet ve své milované posteli a sjíždět jeden díl The 100 za druhým. Díky odpadlým směnám jsem totiž vyrazila domů už ve středu, kdy jsem se zastavila ještě na jednu noc v Praze. Tam jsme se sešly s kámoškami a během večera zvládly pokořit 3 flašky vína a prodrbat snad úplně všechno. Musím říct, že ten večer byl super a že jsem moc ráda, že jsme se takhle po delší době sešly a mohly si říct, co je nového. Ačkoliv bolehlav mě druhý den ráno neminul. Ten mě neminul ani včera po příjemné páteční návštěvě naší oblíbené hospody, kde jsem se sešla zase s dalšími lidmi a tentokrát vsadila na pivo, aby mu to nebylo líto. Poslední víkend před Bulharskem jsem pak zakončila s rodinou na návštěvách při společných obědech.


Takhle nějak bych v kostce shrnula svojí první polovinu prázdnin. Jsem vážně zvědavá a hrozně se těším na to, co přinese srpen. Bulharský pobyt bude pro mě zase novým zážitkem, o kterém plánuji napsat asi nejeden článek. Do této země vyrážím totiž poprvé a ještě ke všemu dělat práci, která mě šíleně baví a jsem zvědavá, co tento její specifický typ přinese. Nebojte, vše objasním až na to přijde čas. Tak si užívejte zbytek léta a nezapomeňte mi napsat, co vás ještě v druhé polovině čeká? :)


You Might Also Like

5 komentářů

  1. Jsem na tom s létem docela podobně. Taky jsem plánovala, že si budu především vydělávat. Měla jsem však problémy vůbec nějakou brigádu sehnat.
    Pobyt v Bulharsku si užij, i když je především pracovní. Věřím, že najdeš nějakou chvilku k odpočinku a Bulharsko stihneš aspoň trošku prozkoumat i jako turista :)

    OdpovědětVymazat
  2. Máš pravdu, léto letí neskutečným způsobem a přeji ti ať se ti v Bulharsku líbí, hodně štěstí! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jo, obdivuju brněnskou plnou knihovnu. Minulý týden jsem si při snídani - venku v Praze na Letné, vůbec ne na rušném místě - všimla podobné knihovny... byla ale úplně prázdná. Někdo si očividně všechny knihy vypůjčil nadobro.

    OdpovědětVymazat
  4. V Bulharsku jsem byla dvakrát a vždy se mi líbilo, tak snad bude i tobě! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty potulné knihovny mám ráda. Já svými staršími knížkami doplňovala knihovničku, co je v Brně u Jakuba, a sama si odnesla Jiráskovy spisy z jiné, na kterou jsem narazila v nějakém malém městečku při přestupu na vlak.

    Jsem zvědavá na Bulharsko! Přeji hodně štěstí v nové práci/brigádě. :)

    OdpovědětVymazat