Dechberoucí kouty Gargana | Itálie 2019 / druhá část

září 16, 2019


Jak rychle může ztěžknout ta lehká mysl po návratu z dovolené?

Původně jsem si říkala, že napíšu nejdříve článek na jiné téma než je druhá část italské výpravy, ale jak jste asi pochopili, nepodařilo se mi to. Zkrátka má to jeden hlavní důvod a to ten, že jsem bohužel zjistila, že je léto skutečně a opravdu nenávratně pryč a já se musím smířit s tím, že je načase odložit kraťasy a crop topy a že podzimní bundy musí jít ve skříni do popředí. A proto chci napsat tuhle druhou část a tím to léto v sobě i tady definitivně ukončit. Udělat za ním výraznou tečku a uvědomit si, že začala škola, práce a povinnosti. Teď mám ale jedinečných pár desítek minut, než dopíšu tenhle článek, kdy se ještě jednou k létu vrátím. A to tedy konkrétně k druhé části mojí dovolené na Garganu v Itálii, kam jsem vyrazila se svými vysokoškolskými kamarády.





V prvním článku jsem popisovala veškeré okolnosti, bydlení a náš kemp, tudíž pokud jste to ještě nečetli, házím odkaz. Dneska bych vám ráda ukázala nádherná místa, kam jsme se dostali díky různým výletům. Kromě procházky do města Mattinata, o kterém už jsem psala, jsme se jeden den vypravili organizovaně s průvodkyní do města Vieste. Cesta minibusem trvala asi 45 minut vážně šílenými zatáčkami, takže mi během chvíle bylo samozřejmě nevolno. Během cesty jsme se zastavili u nádherné vyhlídky na moře a velmi fotogenického skalnatého útvaru, se kterým jsme se všichni zběsile fotili. Město Vieste nás při příjezdu ihned mile překvapilo. Vypadalo jako z katalogu. Mohutné bílé skály rozprostřené přímo na okraji nad mořem, dlouhá písečná pláž a promenáda a úchvatné historické centrum společně s majákem uprostřed moře. Prostě nádhera. Naše prohlídka města ovšem proběhla vzhledem k časovým možnostem večerního výletu poměrně na rychlo, přesto jsme se ale stihli vyfotit u všeho jenom trochu fotogenického. Ve Vieste navíc tou dobou probíhal festivel Vieste in love, který připomínal bájnou lásku námořníka ke krásné ženě, kterou celý život miloval a nenechal se svést mořskými sirénami, za což ho nakonec proměnily v kámen. Výlet jsme zakončili výbornou italskou pizzou a prohlídkou a ochutnávkou místních trhů, které byly rozhodně zajímavější než ty v Mattinatě. Ochutnali jsme například tamní víno, sušenky nebo olivy. 






Další den jsme se ráno po snídani s holkama odhodlaly na výšlap na horu Monte Saraceno, na kterou jsme koukaly celý náš pobyt z pláže. Místní prohlašovali, že je tam krásný výhled a výšlap není nijak náročný. No to se brzy ukázalo jako pěkný omyl. Já,která se bojím výšek jsem šplhala po strmých skalnatých rádoby cestách a schodech a v jednom úseku jsem si dokonce musela pomáhat připevněným lanem. Adrenalin nejvyššího stupně vážení. Ale zvládla jsem to. Nejvtipnějším momentem byl fakt, že nejvyšší vrchol hory je za ostnatým drátem a plotem. Co bychom ale pro fotku na Instagram neudělaly, že? Samozřejmě že jsme plot přelezly a ten výhled stál skutečně za to!





Posledním naším výletem byla plavba na motorové loďce. Výlet jsme si domluvili s místním kapitánem sami a jsem opravdu ráda, že jsem se rozhodla jet. Ačkoliv nebyl vůbec dobrý strategický plán si dát večer před tím diskotéku a rum. Špatně mi bylo slušně i na souši, natož na velmi houpající se lodi. Polovinu cesty jsem doslova protrpěla a modlila se, abych vše udržela v sobě. Což se mi naštěstí povedlo. Během cesty jsme ale viděli nádherné skály, útesy, drahé hotely a také jeskyně, přičemž do několika z nich nás v loďce zavezli. Dokonce jsme zastavili také u rybářské farmy a viděli sítě, ve kterých ryby v moři chovají a jak je krmí. Při cestě zpátky nás kapitán vzal na jednu menší soukromou pláž, kde jsme si užili báječné koupání a vplavali i do jedné jeskyně, což byl vážně parádní zážitek. Suma sumárum jsem ráda, že jsem svou nevolnost přetrpěla, jelikož ten zážitek za to opravdu stál.







Zbylé dny naší dovolené už jsme opět strávili pouze na naší pláži opalováním se a koupáním, což způsobilo to, že jsem domu přijela opravdu jako to cikáně. Ale přiznávám, že to opálení miluju! Opět jsem po dlouhých letech špatného animačního opálení krásně opálená všude. Teda skoro všude, samozřejmě intimní partie jsem před kamarády neopalovala. :D



Abych to shrnula .. jsem opravdu ráda, že jsem jela. Ačkoliv jsem zpočátku příliš jet nechtěla a trochu se bála, jestli si to užiji, nakonec s klidem na duši přiznávám, že to bylo vážně skvělý. Krásně jsem si odpočinula, vypnula hlavu a zakončila tyhle boží prázdniny. Díky moc všem, co se na nich podíleli, ať už doma, v Brně, Bulharsku nebo Itálii. Tak snad za rok bude léto zase minimálně takhle skvělý!


You Might Also Like

10 komentářů

  1. tyjoo, ani nevíš jak ti závidím, když to čtu takhle zpětně, když tady už je hnusně jako prase :DD mně se nejvíc líbí ten výlet na tý loďce, úplně miluju takhle to moře, když tam nikdo není a prostě jenom voda.. skály, klídek :D

    OdpovědětVymazat
  2. tak krásně opálená jsi, to je super :) krásné fotky, mrzí mě, že si Gargano vůbec nepamatuju, protože jsem byla malá, když jsme tam byli

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsou nádherné fotky! ♥ muselo tam být krásně a to tvé opálení je úplné WOW!

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky! Úplně mi to dodalo náladu zase někam vyrazit! Mimochodem ti to na fotkách velmi sluší. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já v Itošce nikdy nebyla. Doufám, že se tam někdy vydám a prozkoumám její krásy. Ta bílá skála je nádherná, to musím teda uznat😱❤. A ty jsi brutálně pěkně opálená, moc ti to sluší.

    Verča ze Ztracena v Praze I Zajímavosti za léto 2019 I OBLÍBENCI

    OdpovědětVymazat
  6. Věřím, že to tam muselo být skvělé! Fajn, že sis prázdniny užila na maximum, fotky jsou krásné! :))

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Páni, to zní báječně, asi to budu brát jako tip na příští dovolenou, musela to být fakt paráda a po návratu to musel být šílený skok do reality. Člověk by měl takové dovolené absolvovat, jelikož to člověka neskutečně zregeneruje. Jednou bych se taky chtěla vrátit jako "cikáně" :D sice nemám problém se opálit, spíše spálit, ale vypadá to moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásná dovolená, s kamarády je stejně léto nejbožejší!

    OdpovědětVymazat
  10. Gargáno mě moc neuchvátilo mořem a plážemi, ale staré kamenné městečka tam mají nádherné. Vieste je opravdu fotogenické, také se mi tam velmi líbilo. Z tvého itineráře by mě nejvíce lákala projížďka mezi jeskyněmi. Snad jste si užili skvělou dovolenou!

    OdpovědětVymazat