Síla mluveného slova | Tipy na skvělé podcasty

září 19, 2019


Když jsem se před dvěma lety přidala k našemu studentskému Radiu R, v čistě mluvené slovo jsem měla velkou důvěru a doufala jsem, že náš pořad lidi bude bavit a že ho bude také někdo poslouchat. A byla jsem příjemně překvapena tím, že lidé skutečně náš pořád poslouchali. Nebylo jich nějak příliš hodně, ale já to považuji dodnes za velký úspěch, jelikož získat si lidskou pozornost ve světě, kterému vládnou seriály a youtube, není nic lehkého. Proto jsem opravdu nadšena faktem, že si mluvené slovo právě za ty poslední dva roky získalo opět obrovskou popularitu a svět podcastů se naplno rozjel i v našich končinách. Přiznávám, že ačkoliv jsem sama něco jako podcasty nahrávala, nikdy jsem ty cizí příliš neposlouchala. To se ale v posledním měsíci změnilo natolik, že aktuálně nevycházím z domu bez sluchátek v uších a s novým dílem některého z podcastů v playlistu. Pohltilo mě to natolik, že se s vámi chci podělit o svoje současné oblíbence, abyste jim mohli také třeba přijít na chuť.


Jednoznačnou jedničkou a naprostou topkou je podcast jauuu PS: to bolelo. Podcast nahrává dvojice sličných žen Evelyn a Peťa. Popravdě jsem ho začala poslouchat, respektive první díl jsem si pustila právě kvůli Evelyn, což je slovenská komička, která podle mého názoru je vážně výborná a její sarkastický humor přímo miluju. Díkybohu se moje přání splnilo a přesně takhle humorný je i jejich podcast, přičemž Peťa, kterou sice vůbec neznám a nevím, kdo to je, se s Evelyn výborně doplňují a vážně to vytvořilo geniální podcastovou sérii. V té probírají úplně typicky ženská témata, chlapy a vztahy a povím vám, že zatím u každého dílu jsem se řehotala jak ta trubka. A vzhledem k tomu, že podcasty povětšinou poslouchám v šalině nebo někde na cestě do práce či do školy, už jsem schytala nejeden nechápavý pohled z okolí na moje vyprsknutí od smíchu a utírání slz. Holky jsou vážně výborné a rozhodně doporučuji si je poslechnout například ve chvíli, kdy máte špatnou náladu, protože vám ji rozhodně zlepší. Rozhodně si zapněte: Bývalky - nenávidené bohyne minulosti


O nahrávání podcastů jsem se úplně poprvé na naší scéně dozvěděla od pro mě dlouho známé blogerky Terezy Salte, která je autorkou blogu terezainoslo. Nejsem si úplně jistá, zdali byla úplně první blogerkou, která u nás podcasty začala nahrávat, každopádně si troufám říct, že právě ona podcasty v blogerském světě proslavila. Podcast se jmenuje V oblacích a v jednotlivých dílech vypráví o různých tématech, které se jí a jejího života nějakým způsobem dotýkají. Velmi mě zaujal například díl o jejich rodinném podnikání s manželem a o tom, jak založili agenturu Elite bloggers, která pod sebou sdružuje ty největší blogerská jména u nás. Co se týče tohoto typu, jedná se tentokrát spíš o jakousi formu motivačních podcastů a nenajdete v něm příliš mnoho humoru. Tedy alespoň já ne. Tereza na mě působí mnohem vážnějším dojmem než první zmiňovaná dvojice. Má však velmi příjemný hlas a její podcasty jsou v takové motivační normě, kterou ještě dokážu unést, protože na to příliš nejsem.

Stojí za poslechnutí: Jak jsme začali podnikat




O pořadu Buchty, který se vysílá na radiu Wave, mám povědomí už poměrně dlouhou dobu. Český rozhlas (ačkoliv jsem tam byla na tříměsíční stáži) ale neposlouchám, tudíž jsem se k této dvojici dostala až prostřednictvím podcastu. Po prvním poslechnutí jsem si myslela, že se jedná o vypečenou dvojičku dvacítek, které vyprávějí o svém mladistvém životě. Proto mě velmi překvapilo, když jsem si dohledala o jaké moderátorky se ve skutečnosti jedná. Obě dvě jsou velmi vtipné a témata jejich podcastu se pohybují jak sami ony říkají "o všem a o ničem". Podobně jako Evelyn s Peťou se zaměřují na holčičí témata. Nebaví mě sice tolik jako první dvojice, ovšem i u nich jsem si našla pár oblíbených dílů.

Doporučuji díl: FOMO aneb Je vám líto, že někde nejste? Smažte si akční přátele.






Předposledním podcastem, který bych vám dneska chtěla představit, jsou Kachny na tahu. Tento podcast vysílá dokonce trojice Knížka, Kač a Mike, kteří k sobě vážně skvěle ladí a mají neskutečný humor. Na někoho by to možná mohlo být už trochu moc, jelikož je to velmi často sprosté a o tématech, o kterých moc lidí takhle nahlas a veřejně mluvit nechce, ale to k tomu prostě patří. Já si nemůžu pomoct, ale pro mě je tenhle podcast totální oddechovka a tu jejich nejapnost zbožňuju. Společně s prvním zmiňovaným podcastem jsou to rozhodně ty nejvtipnější, u kterých se pravidelně rozesměji nahlas a běhám kvůli nim s přiblblým úsměvem na obličeji.

Za mě výborný díl: Sex na netradičních místech.








Samozřejmě nesmím na konec zapomenout tak trochu na reklamu na náš vlastní podcast, který původně nezačínal jako podcast a show v radiu. Jak jsem již zmiňovala, ve druháku na vysoké jsem se přidala do studentského Radia R, ve kterém jsem po dobu tří semestrů vysílala lifestylový pořad Oboustranně s mojí   kamarádkou a kolegyní Lucií. Všechny živé díly  jsme také sestříhaly a umístily na náš   mixcloud, kde si je teď zpětně můžete poslechnout nebo stáhnout. Budeme určitě obě   moc rády, když vás nějaké téma zaujme a dáte nám šanci. :) Bavily jsme se totiž snad úplně o všem, co holky v našem věku může zajímat a vždy jsme témata probraly jak jinak než oboustranně. Z pohledu mainstreamové a ukecané Oli a jejího opaku alternativní a milé Lucie.

Podcasty poslouchám osobně přes Apple Podcasts, což je aplikace, kterou jsem objevila v mobilu už předem nainstalovanou, ale všimla jsem si jí asi až po třech měsících vlastnění nového Iphonu. Pokud vím, tak se ale dají epizody najít i na Spotify nebo stačí zadat do Googlu a nějaká platforma s nahranými díly vám stoprocentně vyjede. Rozhodně tohle není poslední článek, který bych ráda o podcastech natočila, jelikož plánuji poslouchat a objevovat i další tvůrce, které poté snad budu moct jedině doporučit. Navíc se stále rozhoduji, jestli rozjet nějaký svůj nový podcast, který už by nebyl součástí našeho školního radia, ale čistě něco osobního. Tak uvidíme, jak se k tomu rozhoupu.

Co myslíte vy, mám do toho jít? A posloucháte podcasty? Jaký je váš nejoblíbenější? 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Podcasty jsem si poslední dobou hodně oblíbila, proto jsem i vděčná za tvé tipy! Na holky určitě mrknu :))

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem se do podcastů v posledních týdnech úplně zamilovala :)) Upřímně ani nevím, který je můj nejoblíbenější, ale hodně mám ráda Čas kávičky, The Coffe-chic podcast a Od srdce :) A jsem docela zvědavá, jaké budou další díly podcastů holek z A Cup of Style :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat