Knížky pod deku a k čaji | Podzimní tipy

října 27, 2019

PODZIMNÍ KNIŽNÍ TIPY

Sice jsem obě dvě knihy, které vám v tomhle článku představím, přečetla ještě během své letní dovolené v Itálii, ovšem jsem přesvědčená o tom, že dobře poslouží i na sychravé podzimní dny, kdy strčíte nohy pod deku a ruce si zahříváte od teplého hrnku s čajem nebo kávou.
 



Insomnia

Přiznávám, že po knize jsem sáhla z nouze při zpáteční cestě z dovolené. Chápejte, cesta autobusem trvala zhruba 16 hodin a já už měla všechny své knížky, které jsme si s sebou zabalila, přečtené. Tudíž jsem si od kamarádky půjčila právě knížku Insomnia, kterou mi po přečtení doporučila. Knížka měla však jeden zásadní problém, byla ve slovenštině. A ačkoliv chodím se Slovákem, žiji v jediném československém městě, které zbylo a spoustu mých kamarádů je právě ze Slovenska, přece jenom číst v tomto jazyce je něco úplně jiného. Prvních pár stran jsem s tím měla celkem problémy, ale pak jsem si zvykla natolik, že rychlost mého čtení byla už úplně běžná a jestli se za celou knížku vyskytlo pět slov, jejichž význam jsem neznala, tak to bylo hodně. Jsem pyšná, že jsem zvládla úspěšně svojí první knížku ve slovenštině a troufám si říct, že mě to ve znalosti tohohle hodně nám podobného jazyka, který je přitom úplně jiný, zase posunulo.

Samotný příběh je takový hodně oddechový. Nic náročného, ale přitom celkem zajímavého. Insomnia je nemoc, která způsobuje nespavost, a tou trpí i hlavní hrdinka. Díky této nemoci je úspěšnou spisovatelkou knih pro děti, zároveň ale také velmi osamělou osobou, která žije život skutečně 24/7. Brzy však zjistí, že není jediná, kdo touto nemocí trpí a tento bod se stane v jejím nespavém životě převratným.


Pokud hledáte nějaký pohodový ale celkem akční román, tohle může být dobrá volba. Navíc jsem zjistila, že tato série už má celkem 3 díly, takže se asi brzy vrhnu na ty další dva. A pozitivní zprávou nakonec je to, že je přeložena i do češtiny, takže nemusíte čelit stejné výzvě jako já. :D


Hodnotím: 8/10.


 




Blízko obzoru

Tenhle kousek se mi dostal do ruky díky sestřenici, která knížku dostala, přečetla a usoudila, že si ji musím přečíst taky. Já neměla tehdy nic, co bych si s sebou na dovolenou vzala, tak jsem ji hodila do kufru a rozhodla se dát šanci. Tahle na první pohled totální romanťárna se nakonec ukázala jako vážně dobře promyšlený příběh, který vyvolává silné emoce a otevírá některá ne příliš probíraná témata. Popravdě nevím, jak vám nastínit příběh, abych neudělala nějaký obrovský spoiler, tak napíšu jenom to, že kniha ukazuje, jak někdy láska dokáže lidi měnit a že ne vždycky přichází láska od těch, od kterých by měla. Občas totiž dokáží být i vaši nejbližší tak obrovské svině, že se to jinak nazvat nedá. 
Kniha by podle všeho měla být na základě skutečných událostí, takže o to je ten příběh ještě horší. Myslím, že rozhodně stojí za přečtení, protože ačkoliv vás možná nebude ze začátku bavit, dostane následně takový spád, že se nebudete moct odtrhnout.

Hodnotím: 9/10.
 


Přečetli jste v poslední době nějakou knížku, kterou byste doporučili? :)





You Might Also Like

4 komentářů

  1. Zaujala mě ta druhá knížka :) Já v poslední době čtu hlavně vzdělávací knihy, ale jinak mám moc ráda knihy z italského prostředí :).

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za tipy :) Já si zrovna nedávno přivezla z domova hned několik knížek, už se na ně těším.
    Za sebe bych moc doporučila knihu Jsi prostě borec od Jef Sincero. Četla jsem ji na dovolené a nemohla jsem se odtrhnout.

    OdpovědětVymazat
  3. S tím o čem pojednává ta druhá kniha bych se mohla i trochu ztotožnit. :) Bohužel je to pravda... Jinak tipy se mi líbí, ale na knihy nemám v poslední době ani čas a ani náladu.. i kdyby se ten čas našel.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavé tipy! Zaujala mě hned ta první, vypadá skvěle :))

    OdpovědětVymazat