Odstín sem, odstín tam | Vlasy a ukecaná

října 14, 2019

Kéž bych v sobě někdy našla odvahu na takovou nádhernou barvičku. Zdroj: We♥it

Moje vlasy. Téma, které každá z nás určitě řešila už nespočetněkrát. Já řeším jednu zásadní věc snad odjakživa, a to jejich délku. Mě prostě vlasy neumí narůst do větší délky než je začátek prsou. Nevím, čím to je, už jsem se na to ptala několika kadeřnic, snažila se zkoušet různé přípravky nebo vitamíny, ale nic extra nezabralo a vlastně mě to stálo akorát spoustu peněz. A tak mi nezbylo než se smířit s faktem, že dlouhé vlasy prostě mít nikdy nebudu. Tudíž posledních 10 let říkám u kadeřnice naučenou větu: "prosím ostříhat jenom to nejnutnější, tudíž ošklivé konečky." Stejně vždycky odcházím s pocitem, že mi ošmikala snad půlku hlavy.

V dnešním článku bych vám ale chtěla povyprávět můj příběh s barvením vlasů. Nemyslete si, že přijdou nějaké tipy, jak dobře obarvit hlavu doma, protože v tomhle jsem velká konzerva a vždycky mi vlasy (kromě dvou přelivů) barvila kadeřnice a asi bych se nikdy k domácímu barvení neodhodlala, protože se bojím, jak by to dopadlo. Na první barvu, jakože fakt barvu a ne přeliv nebo melír, jsem šla někdy v 15-16 letech, kdy jsem si to u mamky vydupala. Ani nevím tehdy proč, asi jsem prahla po změně. Čím jsem byla starší, tím jsem ale chodila na barvení pravidelněji. A proč jsem si vůbec začala vlasy barvit? Z počátku to byl chtíč po změně, který se postupně změnil na pocit, že vlasy po barvě vypadají hezčí. Což je taky pravda, co si budeme povídat. Vlasy jsou lesklejší, barva živější a zkrátka nejsou to takové ty obyč přírodní, které vidíte všude kolem. Jeden velký problém ale u mě byl s kadeřnicemi. Tak si to pojďme trochu přiblížit. 

Kaštanově hnědá. 

Ještě na střední jsem chodila tak různě na střídačku ke dvěma kadeřnicím u nás na maloměstě, až jsem nakonec u té jedné zůstala pravidelně. K té jsem chodívala i první dva roky na vysoké, jelikož jsem byla líná hledat novou kadeřnici v Brně. Měla jsem tehdy období černých outfitů, a proto jsem chtěla mít tmavou i na hlavě. Přírodně mám vlasy světlejší hnědé, a proto jsme nejprve začaly s kaštanově hnědou, postupně přešli do čokoládové, až už jsem odcházela co půl roku stále s tmavější a tmavější barvou, která už mimo sluneční svit vypadala jako černá, ačkoliv já si stála za tím, že to černá prostě není. Navíc jsem k tomu tehdy bývala přes zimu totálně bílá, takže klasická Sněhurka. Teď když zpětně koukám na fotky, tak jo, něco do sebe to mělo, ale jestli bych do toho teď šla znova? Spíš ne. No posuďte sami.

Čokoládová hnědá. 

Asi nejtmavší barva, kterou jsem na vlasech měla. 

Jelikož jsem přes léto pracovala jako animátorka a celé dny trávila na sluníčku venku u bazénu, vlasy mi vždy po létě hrály všemožnými barvami světle hnědé, napůl blonďaté až jsem se postupně dostala zase na svojí hnědou s vyšisovanými prameny od sluníčka a přiznávám, že se mi to i nějakou dobu líbilo natolik, že jsem ke kadeřnici na sjednocení ani nešla. 

Moje přírodní vlasy po létě a po čtyřech měsících od posledního barvení. 

Jenže pak přišla touha na další změnu. A to tentokrát pořádnou, ale opačným směrem. Chtěla jsem mít vlasy podobně světlé jako od sluníčka, akorát s větší dávkou šťávy. Navíc tehdy začala frčet technika balayage, která se mi fakt moc líbila. Moje kadeřnice ovšem nebyla v tomhle úplná profesionálka, a tak jsem se rozhodla svěřit své vlasy některému ze salonů v Brně. Samozřejmě všude byly částky za tuhle parádu úplně vesmírně vysoké, ale já si řekla, že to za to stojí a objednala se do jednoho vyvoleného. Tam jsem přijela s tím, že chci změnu a vlasy prosvětlit. Tamní kadeřnice mě uzemnila s tím, že moje vlasy jsou dost poškozené a bojí se, že by odbarvování na tuhle techniku nezvládly, proto by mi raději dala jenom nějakou (údajně vyživující) jednobravu. A že by se jí na mě líbila zrzavá, s čímž jsem souhlasila, protože jsem si vždycky říkala, že k mým zeleným očím by šla. A tak jsem kývla a šlo se na to. Bohužel na mé hnědé vlasy bez odbarvení samozřejmě zrzavá chytila dost tmavě, tudíž jsem odcházela s víceméně tmavou hnědou barvou s odlesky do zrz. Žádná velká změna se tak nekonala, já nechala v salonu pěkný balík peněz a šla zklamaná domů. 

Foceno asi 3 dny po barvení, kdy můžete vidět, že na světle vlasy zrzavé byly, ve stínu však obyčejná hnědá s odlesky.

Ve finále jsem si ale na svojí tmavou zrzavou zvykla a rozhodla se po několika měsících jít do salonu znovu na dobarvení. Byla jsem z této návštěvy však tak znechucená, že jsem se rozhodla tam už nevrátit. Kadeřnice měla totiž zpoždění s předchozí zákaznicí, tudíž jsem čekala skoro hodinu, poté mi na rychlo napatlala barvu na hlavu a šla mezitím stříhat nějakého pána, což se jí prodloužila a mě nechala barvu na hlavě působit o 10 minut déle, což způsobilo ještě tmavší odstín mých vlasů a nakonec mi ani nedala žádnou finanční kompenzaci. Tudíž asi chápete, že mě to celkem odradilo. Vlasy jsem stále neměla tak zrzavé, jak jsem chtěla a i tak mě to vyšlo na dost peněz. 

Tuhle tmavou zrz jsem nechala poměrně dlouho odrůstat a pak si po úspěšných státnicích řekla a dost. Chci změnu a to takovou, která už bude konečně vidět. Zasloužím si to a jsem ochotná za to zase klidně dát víc peněz. A tak jsem opět googlila až jsem našla super doporučení na jiný salon, jehož fotky proměn a balayage se mi vážně líbili. Objednala jsem se a s nadšením čekala na osudný den. Mladá slečna byla velmi příjemná a řekla mi, že pokud chci změnu, tak to samozřejmě nějak zvládneme, aniž bychom vlasy poškodily a že odbarvení uděláme šetrně a následně je vyživíme jakýmsi dalším přípravkem. Vše udělala dle dohody a já konečně odcházela s výraznou změnou a zrzavými vlasy. Nemohla jsem být šťastnější. Všichni mi navíc změnu chválili a ačkoliv mě to stálo půlku mé brigádnické výplaty, já byla spokojená. 


Obě fotky foceny den po barvení.

I tohle léto jsem ale z poloviny strávila na sluníčku a animováním, a tak mi brzo barvu sluníčko příroda sežrala. Místo zrzavé jsem měla zlatavé konečky se světlejší hnědou u kořínků a i tato vyšisovaná balayage od přírody se mi vlastně líbila. Minulý týden jsem si ale říkala, že už by to chtělo zase trochu oživit, a tak jsem se objednala opět do salonu ke stejné slečně. Řekla jsem jí, že bych to chtěla stejně jako posledně, na což mi kývla, namíchala, napatlala a .. výsledek jiný. Nechápu, co se zase stalo a proč to zase nevyšlo a moje barva tentokrát zase není tak výrazná jako byla při první návštěvě. Navíc mi kadeřnice tehdy tvrdila, že cena byla tak vysoká kvůli odbarvení a že příště bude nižší, jenže k tomu taky tak úplně nedošlo. Jo nižší sice byla, ale asi o blbé dvě stovky, tudíž jsem i tak za obyčejnou barvu a ustřihnutí konečků dala dva litry. Za vlasy .. chápete to? Já ne. Možná žiji v naivním světě, ale přijde mi to fakt ranec za hodinu a půl práce. A pak že si kadeřnice moc nevydělají..


Obě fotky jsou z aktuálního stavu po dvou dnech od barvení. První na světle, druhá ve stínu. 

Sice to tentokrát nemám tak výrazné, ovšem i tak jsem mnohem více spokojená, než jsem byla v salonu předchozím. Opravdu však nevím, co budu dělat příště, protože tolik peněz za obyčejné dobarvování vážně dávat nechci. Tak asi budu muset dát šanci nějakému menšímu kadeřnictví a ne se stále obracet na salony. Proto kdybyste měli jakékoliv doporučení v Brně kam jít, určitě pište. :) Uf. Koukám, že jsem se zase rozepsala jako blázen, když já jsem s těmi kadeřnicemi fakt už celkem zoufalá. Všude je něco špatně. A proto by mě zajímalo ..

Co myslíte, sluší mi více tmavé nebo zrzavé vlasy? 
Jaké zkušenosti s kadeřnicemi máte vy? 
Jakou nejšílenější barvu jste měli na vlasech? 



You Might Also Like

7 komentářů

  1. Při čtení článku se mi úplně vybavila slova mojí kamarádky, když jsem jí ukazovala svoje fotky cca od začátku střední. Tenkrát se na mě skoro vyděšeně podívala se slovy, že na každé fotce mám jinou barvu i střih vlasů - bohužel nebyla daleko od pravdy :D Každopádně mi přijde, že s kadeřnickými salony je to vždycky taková sázka do loterie - taky jsem jich už vyzkoušela nezpočetně, ani nezpočítám kolikrát jsem z nějakého odešla ubrečená a o pár stovek lehčí :/ Poslední roky mi vlasy barvila moje kamarádka kadeřnice, která ale odešla na mateřskou a upřímně se bojím objednat kamkoliv jinam, takže kdybys časem měla nějaký super tip na kadeřnictví v Brně, tak bych ho jedině uvítala :) Za mě ti nejvíc sluší hnědá barva z první fotky :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasy...to je jedna obrovská kapitola a neznám nikoho, kdo by aspoň jednou neodešel z kadeřnictví nešťastný. Já vlasy řeším už od nějaké 5.třídy, ale posledních 4-5 let jsem černovláska a jsem spokojená. Teď mě 3x po sobě barvil někdo doma obyčejnou barvou z drogerky a uplně v pohodě. Jen ta černá je hrozně náročná na umytí, protože co 5 vteřin, to musím opláchnout celý sprcháč :D černá z ničeho nejde dolů, trvá ji, než se vymyje...no hrozny :D
    A nejšílenější barva...asi růžové ombre někdy v 7.třídě :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to jsi také dost experimentovala i když ti sluší snad všechny :) Já začínala podobně na střední hnědé, přes tmavší a pak úplně stejně jako ty měla období baylage.Poprvé mi kadeřnice vytvořila úžasné ombré, podruhé to byla katastrofa, že jsem se měsíc bála vystrčit hlavu z domu. Od té doby jsem našla jednu šikovnou kadeřnici a už se vyloženě bojím zkoušet jiné kadeřnice :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj :) píšu ohledně těch přednášek na Sociologii architektury, můj email je: i.slozilova@seznam.cz Budu moc ráda za jejich poskytnutí :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja som vždy za odtiene červenej, takže ryšavá! :D a osobne som mala strašné skúsenosti s kadernčkami, kým som nenašla jednu, ktorá mi naozaj veľmi vyhovuje ... a moja najpodivnejšia farba bola asi fialová..myslím :D

    OdpovědětVymazat
  6. Teda, ta nová barva ti vážně sekne! Řekla bych, že tento odstín sluší jen některým typům, ale na tobě je fakt TOP! :))

    OdpovědětVymazat
  7. Mně se na tobě hrozně líbí ta tmavá hnědá :) Já si třeba vlasy nikdy nebarvila, mám přírodní blond s přírodními melíry a moje kadeřnic mi dokonce řekla, že by byla škoda tohle barvit, protože ženský platěj majlant přesně za tu barvu, co mám já přírodně :D

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat