Studium naplno | Co zkrátka musíš zažít na vejšce

listopadu 18, 2019


Vysoká škola je pro někoho strašák, pro někoho nutnost nebo naopak zbytečnost a pro někoho jsou to vzpomínky. Myslím, že se určitě shodneme na tom, že je to specifické období života, kdy si člověk tak nějak oťukává tu dospělost, ačkoliv stále zůstává dítětem. Nebo alespoň v mojí sociální bublině to tak je.

Mám za sebou tři roky studia na univerzitě a troufám si říct, že jsem zažila snad úplně všechno, co takový vysokoškolák zažít může. Kromě vyhazovu ze zkoušky, přiznávám, jsem celkem poctivka. :D Vzhledem k tomu, že jsem i poměrně aktivní v mimoškolních aktivitách (studentské spolky) a taky milovnice všech akcí, rozhodla jsem se sepsat několik bodů, o kterých jsem přesvědčená, že by je každý student měl během vejšky zažít a vyzkoušet, aby mohl odpromovat s klidem, že studoval fakt (jak my ve spolku říkáme) NAPLNO.

1) Splést si učebnu a nechápavě koukat na profesora, co to sakra vykládá než zjistíš, že jsi měl být jinde
Jop mě se to stalo hned první den v prváku. :D

2) Bydlet na kolejích 
Alespoň semestr si musí prostě každý vyzkoušet, jinak ta vysokoškolská léta vážně o hodně přijdou.

Výhled z mého pokoje na kolejích.. na koleje a duhu. 

3) Chodit na jídlo do menzy
Já si ji nemůžu vynachlávit. :)

4) Jít na některou ze zahajovacích party semestru
Ty bývají totiž jednoznačně nejlepší.

Já tu naší poslední zahajovací party semestru dokonce moderovala. 

5) Sedět v knihovně do zavíračky
Večer nebo v sobotu už totiž v knihovně sedí fakt jenom zoufalí a na poslední chvíli něco píšící studenti, na které je občas vtipný pohled.

6) Přidat se k některému ze studentských spolků
Nabízejí celou řadu možností, jak se kreativně projevit, jak nasbírat body do životopisu, získat kamarády a hlavně dnes tak ceněné soft skills. Já se přidala hned ke dvěma a bez nich by můj život na vysoký byl fakt nuda.

 V Masarykově studentské unii působím už třetím rokem. Spravuju sociální sítě a dva roky jsem byla i šéfkou marketingu. :) ♥
Ve studentském Radiu R jsem rok a půl vysílala vlastní pořad Oboustranně. Odkaz na podcasty najdete v menu. :) 

7) Vystát frontu na studijním
Já myslím, že to všichni známe, když potřebujeme potvrzení o studiu nebo přelepku na ISICa.

8) Jít na univerzitní ples
Za mě výborná akce, kde se můžeš seznámit s celou řadou lidí i z jiných fakult.

Díky mé činnosti v MUNII budu letos už u třetí organizace největšího Plesu studentů Masarykovy univerzity. 

9) Seznámit se s Erasmáky
Nebo alespoň s jedním. Vždycky je zajímavé zjistit, proč se někdo ze zahraničí rozhodl přijet studovat právě na tvoji univerzitu.

10) Jít podpořit svou univerzitu na nějakou akci
Ať už je to sportovní utkání proti jiné univerzitě, Majáles nebo jakákoliv jiná akce. Podpora svojí alma mater a prokázání hrdosti je to nejlepší, co může student univerzitě vrátit.

Pravidelně s MUNIÍ organizujeme studentské sekce na hokejových zápasech MU a Majálesu. 

11) Odevzdat pozdě úkol/seminárku/závěrečnou práci
Jo všichni to známe .. deadliny jako obří strašáci. Myslím, že jednou to nestihnout k tomu prostě patří.

12) Koupit si něco z univerzitního merche
Kvůli tomu, že dělám ve studentské unii, jsem dostala většinu univerzitního oblečení zadarmo, tudíž je moje sbírka vážně slušná. :D


13) Zapsat si předmět úplně mimo tvůj obor
Céčkové kredity jsou přece jenom taky kredity a získat přehled i v nějakém tématu mimo obor je vždycky super. A i kdyby to byl předmět úplně k ničemu, může to být alespoň sranda. Já takhle měla v jednom semestru předmět Biologické kořeny lidské sexuality a vážně to stálo za to.

14) Zažít imatrikulaci a promoci
Podle mě je hrozná škoda, když se studenti na tyhle dva velké ceremoniály vykašlou. Přece jenom to k tomu studiu zkrátka patří a je to takový hezký start a ukončení.


15) Jít na pivo s vyučujícími
U nás na katedře se pravidelná setkání u piva mezi studenty a profesory organizují na začátku každého měsíce a všichni říkají, jak je to super. Já se přiznávám, ještě jsem tam ani jednou za ty roky nebyla. Ale plánuji to napravit!

16) Jít na praxi nebo si sehnat stáž
Během studia je nejlepší možnost získávat zkušenosti, které se pak budou hodit po škole, proto je za mě dobrá volba najít si nějakou stáž, pokud ji nemáte povinnou v rámci školy. Já byla na 3 měsíce v Českém rozhlase Brno. Sice opruz a ještě za minimum peněz, ale zpětně to hodnotím velmi přínosně.


Mohla jsem to alespoň nějak pěkně zaokrouhlit, že? Věřím, že by mě toho napadlo ještě spoustu, ale nechtěla jsem nad tím příliš přemýšlet a spíše napsat to, co mě jako první napadne. Ráda bych tam ještě připsala Erasmus, ale na ten jsem se ještě stále neodhodlala vyrazit, ačkoliv mi to všichni kolem doporučují a vyzdvihují to jako ty nejlepší zážitky. Tak uvidíme, co následující roky přinesou.

Zažili jste některý z bodů? Který byste přidali? :)



You Might Also Like

7 komentářů

  1. Pozerám, že mi toho chýba ešte dosť veľa! :D Snáď to čím skôr napravím :) Inak to pivo s vyučujúcimi znie úžasne, u nás ale, bohužiaľ, nič také nefunguje :D
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  2. Pro mě byla největší zkušenost určitě Erasmus. Troufám si říct, že ten půlrok v cizině mi dal více, než celé Bc. studium. Chápu, že ne vždy je reálné na tak dlouhou dobu odjet, ale pokud ta možnost je, byla by škoda jí nevyužít.

    Já jsem nespolkovala, protože při dvouoboru a současně práci na částečný úvazek už jsem si na další aktivity čas najít nedokázala, ale sešli jsme se fajn parta přímo na oboru a trávili spolu dost času i mimoškolně, chodili na školní ples, Majáles i občas jen tak do hospody (vyučující se k nám rádi přidávali :D). Ráda na ty roky vzpomínám, stálo to za to.

    OdpovědětVymazat
  3. Ja som hrozne chcela ísť na vysokú, študovať módne návrhárstvo ale módny styling lenže to je tak keď je mamka na 5 deti sama. Nevadí. Teraz sa snažím tej móde aspoň venovať cez blog :)


    VIERA A MÓDA | NEPÍSANÉ PRAVIDLO

    OdpovědětVymazat
  4. Se vším s tebou naprosto souhlasím! Bez těchto zážitků by ten život na vejšce nebyl kompletní! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jelikož nejsme vejška ale voška, spoustu věcí u nás chodí jinak :D Třeba ples nemáme, protože finance, stejně tak nemáme merch :D Ale jako spoustu věcí z tvého seznamu jsem zažila - přijít někam pozdě nebo špatně, odevzdat pozdě úkol, zapsat si něco úplně random, mít stáž, praxi apod. :D Jako léta jsou to super, ale třeba na kolejích jsem nikdy nebydlela. Bydlela jsem od začátku vošky s přítelem a je to super :).

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem nikdy nic z toho nezažila, vysokou školu nemám. Nejdřív mě to mrzelo, ale prostě to nešlo a před pár lety jsem si uvědomila, že to bylo nejlepší rozhodnutí, které jsem pro sebe mohla udělat. Zdrželo by mě to ve všem, co bych chtěla dělat a školu a ten systém u nás jsem nenáviděla už na střední, bylo to pro mě peklo. Ani na maturitním plese jsem nebyla, prostě to nejsou věci, které bych si užívala. Ale každý jsem jiný samozřejmě, a to je dobře. Dobře, že si to takto užíváš i ty maličkosti.

    OdpovědětVymazat
  7. Koukám, že jsem měla docela nudný studentský život, byla jsem dojíždějící student a spoustu věcí jsem nezažila a vlastně časem ani zažít nepotřebovala. Z tvého seznamu splňuji snad jen 4 body, každopádně fronty na studijním jsou pro mě nezapomenutelný a ještě, když otevřeš dveře, sedí tam paní a ta blbě kouká, co vlastně po ní chceš....

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat