Filmové tipy | Zima 2020

ledna 16, 2020

Mrazivé počasí posledních dní vyžene dobrovolně z pohodlí a tepla postele jenom málokoho. A jelikož (otřepaná fáze) čím jsem starší, tím jsem línější někde po večerech trajdat, přináším dneska pro ty z vás, kdo to máte podobně, tipy na dva filmy, které jsem během ledna viděla a které můžu jenom doporučit.

Bez věcí nad věcí / 100 things

Ačkoliv musím přiznat, že si autoři českého názvu hezky vyhráli se slovy, přece jenom je mi originální název sympatičtější a tak raději píšu oba. Film je kupodivu německý, ačkoliv jeho příběh a vtipy dost smrdí klasickou hollywoodskou prací. Já ho tedy viděla s českým dabingem, jelikož jsem vážně nebyla připravena (a asi nikdy nebudu) na tvrdou realitu germánštiny, ale volbu nechám samozřejmě na vás.

Hlavními hrdiny jsou Toni a Paul, kteří se v přiopilém stavu vsadí, že vydrží celých 100 dní bez svých věcí, přičemž si každý jeden den mohou jednu svou věc vzít zpět. Film byl pro mě zajímavý právě z důvodu tématu materiality a konzumu, které teď v období eko převratů je poměrně rezonujícím tématem. Bylo celkem zajímavé sledovat, jak si hlavní hrdinové určují v případě svých věcí a životních potřeb priority a i finální poselství filmu dávalo smysl, ačkoliv je happyend poměrně naivní představou, která v současné společnosti u většiny lidí nikdy zřejmě nenastane. Samozřejmě není příběh pouze o tomto tématu, ale prolínají se další linky jako například jejich podnikání, přátelství a láska a zkrátka film obsahuje vše, co by v dnešní době komedie obsahovat měla.

Závěrem lze říci, že film vlastně doporučuji. Jenom nemějte přehnaná očekávaní. :D


Obrázky jsou themoviedb.

Zlatokopky / Hustlers 

Ach jak já se těšila, až si k tomuhle filmu konečně sednu a budu se kochat nádhernými ženskými těly, tanečky a makeupem. A vše se mi splnilo. V hlavní roli sexbomba JLo, moje Riverdale oblíbenkyně Lili Reinhart a celá další řada nádherný bab. Že se však jedná o klasickou americkou dílnu poznáte už z faktu, že nejhlavnější roli dostala Vietnamka a v ústřední čtyřce figuruje brunetka se španělskými kořeny, sladká blondýnka, černoška a již zmiňovaná Vietnamka, tudíž jsou všechny rasové skupiny obstarány a film se nemusí obávat hejtů. Já to popravdě vnímám jako jeden směšný trend, který je podle mě úplně zbytečný. Dříve ve filmech obsazovali herce podle jejich šikovnosti a ne podle toho, aby obsáhli všechny rasy. No nevadí.

Když jsem zjistila, že je film podle skutečné události, bavil mě je ještě o něco víc, protože já to mám zkrátka ráda. Nakonec byl trochu o něčem jiném, než jsem si původně myslela, ale rozhodně v něm najdete vše, co lidi přitahuje - striptérky, peníze, alkohol, drogy, zakázané věci, pracháče a nakonec i vězení. Rozhodně doporučuji. A pokud vám nevadí, že se přítel bude chvíli kochat, koukněte na to s ním. :D


Obrázky jsou z We♥it

A co jste v poslední době viděly vy za filmy? Doporučily byste nějaký? :) 

You Might Also Like

7 komentářů

  1. Tyhle dva vůbec neznám. Já se dívala spíše na seriál a to konkrétně YOU. Z filmů jsem myslím viděla nově snad jen 6 Underground a to spíš kvůli přítele. Já moc na filmy nejsem, že bych si něco pustila jen tak, musí mě fakt zaujmout trailer a pak si ho tedy pustím. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ani jeden z nich neznám, ale díky za tipy, určitě mrknu! :))

    OdpovědětVymazat
  3. úplne súhlasím, že ten trend zastúpiť vo filme hercov všetkých farieb pleti (alebo aj sexuálnej orientácie) je nezmyselné.
    inak filmy takmer vôbec nepozerávam. naposledy som bola v kine na filme Šťastný nový rok, ten bol super oddychový a smiešny. ja som skôr na seriály, tie pozerám stále. momentálne mám rozpozerané The Crown a chystám sa na The Two Popes.

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavé tipy :) Ani jeden z filmů neznám, ale vypadá to na skvělé oddechovky :) Zatím jsem žádné nové letošní filmy ještě neviděla :)

    OdpovědětVymazat
  5. Na první film jsem chtěla jít do kina, ale strašně moc lidí ho nechválilo, ba naopak, ale možná se na něj přeci jen podívám :-).

    Druhý film vůbec neznám, ale podle Tvé recenze... nejspíše si ho pustím teď po Bridget Jonesové :D.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ani jeden film jsem doposud neviděla, ale ty Zlatokopky bych si mohla pustit dneska. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  7. Na Zlatokopky se také chystám, díky za připomenutí! Ten první film neznám, ale zaujal mě, na ten se také ráda podívám :)

    OdpovědětVymazat