Slovenská oáza klidu | Rajecké Teplice

února 28, 2020


Krásy Slovenska jsem začala objevovat až nedávno, jelikož pocházím ze severozápadních Čech, nikdy to pro nás nebyla blízká dovolenková destinace. Od té doby, co jsem na vysoké, jezdím k sousedům za hranice až dvakrát do roka. Hlavně proto, že mám Slováka a taky celou řadu slovenských kamarádů, kteří studují v Brně. O slovenských lázních už jsem slyšela ledacos, ovšem když o nich zhruba před dvěma lety začala básnit moje maminka, rozhodla jsem se jí přání splnit a k Vánocům jsem jí darovala dvoudenní pobyt v Rajeckých Teplicích s návštěvou Spa Aphrodite, které patří mezi jedny z nejkrásnějších. A tento fakt můžu vážně potvrdit.




Vzhledem k tomu, že jsem stále student, nemohu si dovolit nic velmi nákladného, proto jsem po zjištění cen za noc v hotelu patřícímu přímo k Aphrodite začala hledat levnější varianty penzionů v okolí. Narazila jsem na penzion Marco, který se nacházel hned za rohem od vchodu do lázní a nabízel za slušné peníze také polopenzi. Nejednalo se sice o žádný luxus, ale zároveň nic, co by se nedalo vydržet.
Další výdaje padly mimo jiné na cestu, jelikož jak jsem zmiňovala, pocházíme ze západu Čech, tudíž devítihodinová cesta vlakem byla za prvé zabijácká a za druhé poměrně drahá. Naštěstí jsme ji přežily díky servisu Regiojetu a kupodivu jsme dojely i tím slovenským motoráčkem ze Žiliny, aniž by nám shořela mašina. Což je beze srandy častá komplikace na slovenských drahách.




Ve středu odpoledne jsme se po příjezdu a rychlém ubytování šly projít po celé obci. Rajecké Teplice jsou poměrně maličké a nachází se v důlku mezi horami, na které je krásný výhled. U lázní najdete menší promenádu, kterou takhle během zimy samozřejmě připravují na letní sezonu, tudíž nemůžete čekat fungující fontány, ale zase nepotkáte téměř žádné turisty. Součástí městečka je i krásný park s rybářskou baštou a restaurací uprostřed jezera, která byla ale také z důvodu zimní sezóny uzavřena. Procházku jsme zakončily u tamního kostela.




Celý čtvrtek jsme měly na plánu lázně. Spa Aphrodite obsahují několik termálních bazénů a saunovou část s venkovními vyhřívanými bazény. Vzhledem k tomu, že jsme ujely velkou vzdálenost, zaplatily jsme si vstup do obou částí. A opravdu jsme byly ohromeny. Lázně jsou moderní, čisté a udržované, což byl velký rozdíl oproti těm, ve kterých jsme byly kdysi v Budapešti. Celé lázně jsou postaveny ve stylu starého Řecka, tudíž u venkovních bazénů najdete honosné sloupy, sochy a pozlacenou výzdobu. Venkovní teplý relaxační bazén, studenější plavecký a úplně horké lázně se sousedním ledovým bazénkem a o kus dál rodinným bazénem jsou plně dostačující, pokud nejste fanoušky saun, za které alespoň ušetříte.




V saunové části jsme si zaplatily tříhodinový vstup, který byl pro nás bohatě dostačující. Saun tam najdete hned několik druhů, včetně klasické finské sauny a taky dvou venkovních. Do jedné z venkovních saun jsme si zašly i na saunový ceremoniál, který byl pro mamku premiérou. Není příliš milovnice saun, ale tohle se jí líbilo. Takže typ pro vás, určitě se na nějaký rituál zajděte podívat. Stojí to za to a najdete je už téměř ve všech větších Spa. Jediným problémem pro nás, tedy hlavně pro mamku, byl fakt, že Spa je bezplavkové, jak už tomu v saunách bývá. Od páté hodiny odpoledne jsou bezplavkové také venkovní bazény v saunové části, tudíž pokud nejste milovníky nahoty, určitě běžte do saun dříve. 
Celkově jsme si den v Aphrodite velmi užily. Strávily jsme tam zhruba sedm hodin, daly si v tamní restauraci také oběd a kafe a kupodivu zaplatily celkem normální cenu.




Sauny a termály mám ráda, ovšem nejsem žádná lázeňská povalovačka, která by vydržela v saunách či horkých bazénech dlouhé hodiny. Za mě osobně takhle jednodenní pobyt v lázních na celý den bohatě stačí, stejně jako třídenní pobyt v městečku. Jsem ráda, že jsme si mohly s mamkou užít pohodové odpočinkové tři dny spolu a navštívit skutečně krásné řecké Spa Aphrodite, které rozhodně doporučujeme. :) 

Byly jste někdy v některých slovenských lázních? Jak se vám tam líbilo? Viděly jste někdy nějaký saunový ceremoniál? :) 

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Jeee, to je nádhera!! :)) Čím dál tím častěji se ujišťuji, že na Slovensku je prostě krásně.. Nikdy jsem tam nebyla, ale moc mě to láká.. Hlavně za přírodou a nebo takovýmto odpočinkem. :)

    OdpovědětVymazat
  2. jezis to je super uplne jsi mi vnukla myslenku na darek. Moje mamka uz se chce dlouho podivat do Žiliny, kde studovala, a tohle by bylo idealni to spojit, termaly , pobyt v Teplicich a jeste pak dojet do Žiliny, ktera neni vubec daleko :) :) super tip a napad. jeste ze jsi o tom tak krasne napsala, ty fotky tak mluvi za vse.... :) diky moc za to. uz si o tom hledam info, jen koukam, ze kveten kdy ma mamka narozky, je tak nejak v tom hotelu plny :D ale snad sezeneme i neco jineho :)))) uz ted se na to tesim. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nebyla jsem nikdy na Slovensku v žádném lázeňském městě, ale o Rajeckých Teplicích jsem už dřív slyšela hodně pozitivních ohlasů :) Navíc tvoje fotky mě tak nalákaly, že bych hned vyrazila :)

    OdpovědětVymazat
  4. jeee, to vypada krásně, až zas budu mit cas někam na par dni zmizet, tak o tomhle urcite popremyslim :)
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
  5. To vypadá skutečně krásně, nikdy jsem tam nebyla, ale ráda bych se podívala. :-) Z fotek to vypadá vážně parádně, jak okolí, tak i bazény samotné, dokonce se mi zdá, že jste chytli málo lidí, což je super, když není hlava na hlavě. :-)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat