V boji s nudou | Všemožné tipy

března 29, 2020


Počítáte ještě vůbec, kolikátý den už jste zavření doma? Já už to vzdala .. doma u rodičů jsem už třetí týden a popravdě se mi začíná stýskat po Brnu a hlavně po tom klidu, co tam mám. :D Přece jenom už nejsem zvyklá žít doma s mamkou takhle dlouho v kuse a začíná být znát, že máme každá jiné životní návyky, které občas tu druhou rozčilují. Ale samozřejmě jsem ráda, že s ní aspoň strávím víc času. Od začátku vysoké jsem snad takhle dlouho v kuse doma ještě nebyla. A proto se snažím stále nějak zabavit, což se ostatně snažíme teď asi všichni. A inspirace není nikdy dost, tudíž pojďme si dnes ukázat, co pomáhá v boji proti nudě mě. 



Knížka Zapomenutá - Catherine McKenzieová

Čtení je hrozně vděčná činnost, jelikož dá našim očím alespoň na chvíli odpočinek od modrého světla, které na nás věčně útočí z mobilů, televize a počítačů. Proto bychom měli být za každou chvilku, kterou můžeme knize věnovat, vděční. A že těch chvilek máme teď v karanténě víc než dost. Já si bohužel trubka nechala v Brně svojí čtečku, jelikož jsem tehdy odjížděla s vědomím, že jedu domů na čtyři dny, a proto ji nepotřebuji. No kdybych bývala tušila. Byla jsem proto donucena prohrabat se knihovnou, kde jsem objevila tuhle doposud neotevřenou knihu, kterou jsem dostala od bráchy k Vánocům. Vůbec nevím, proč jsem se k ní dostala až teď. Přiznávám, že jsem neměla příliš velká očekávání, ale kupodivu mě příběh zaujal.

Zapomenutá nabízí čtenářkám možnost nahlédnout do života právničky se zdánlivě perfektním životem, který se ale díky shodě nešťastných náhod obrátí vzhůru nohama. Z měsíční dovolené v africkém safary se totiž stane kvůli jejímu onemocnění rovnou půlrok mimo civilizaci. Zápletka však začíná ve chvíli, kdy hlavní hrdinka zažije zemětřesení, které ji doslova odřízne od světa a všichni v jejím perfektním životě ve státech si myslí, že je mrtvá. V knize se dozvídáme, jak vypadá návrat a co vše může takový zážitek změnit.





Časopis Nový prostor

Dobrých skutků není nikdy dost, natož v době hromadné sociální a ekonomické krize. Pokud neznáte časopis Nový Prostor, jedná se o plátek, který prodávají lidé bez domova, přičemž z prodeje každého časopisu jde polovina jeho ceny právě k nim. Jedno číslo časopisu stojí 50 korun a opravdu v něm najdete i zajímavé články a rozhovory. Vychází jednou měsíčně. Já se snažím kupovat časopis pravidelně, ale ne vždy na paní prodejkyni u Billy, kterou mám kousek od baráku, narazím. Myslím si ale, že je tohle jedna z nejlepších variant jak lidi bez domova podpořit, jelikož pade utratíte běžně ani nevíte jak, přičemž tohle je způsob, jak ho využít smysluplně. Dvacet pět korun člověku bez domova určitě pomůže a vykouzlí mu úsměv na tváři, jelikož on nežebrá, ale snaží se živit poctivou prací prodejce a vy ještě ke všemu i dostanete super věc na čtení. A to se vyplatí, ne? :)

Prodejce najdete ve větších městech na určených stanovištích a je potřeba, abyste časopis vážně kupovali pouze od těch pravých, registrovaných prodejců, kteří mají na krku kartičku a jejichž číslo se shoduje s číslem na obálce každého čísla. Tak se příště až půjdete kolem metra nebo nějaké stanice tramvaje mrkněte, jestli někdo někde náhodou nestojí a neprodává nový Nový Prostor a určitě si ho kupte alespoň jednou na zkoušku.



Cvičení

Léto se nezadržitelně blíží a když stále není jisté, jestli vůbec budeme mít možnost vycestovat někam k moři, i když já pevně věřím, že ano, tak vaše vysněná bikiny postava se bude určitě hodit i na koupališti ve městě. A i když nám zavřeli fitka, pořád existují různé možnosti, jak se hýbat doma. Na internetu navíc nyní najdete spoustu stránek a lidí, kteří poskytují online lekce a často i zdarma. Já jsem nedávno objevila stránku onlinefitness.cz, kde aktuálně nabízejí měsíční členství za 1 korunu. Každý den si pak můžete vybrat jednu lekci, kterou si živě nebo ze záznamu odcvičíte. Navíc máte k dispozici také záznam několika různých lekcí, které si můžete pustit v případě, že se vám žádná nabízená z daného dne nelíbí. Některé jsou 20 minutové, některé 40 minutové a je důležité vyzkoušet jich co možná nejvíce, abyste sami přišli na to, které vám vyhovují nejvíce. Mě osobně baví problémové partie, dokonalý zadek a břicho, záda, paže, prsa.

Pozor jenom, že pokud chcete členství skutečně jenom na měsíc za tu jednu korunu, tak je potřeba si v nastavení vypnout možnost obnovovaného členství, protože jinak by vám po uplynutí měsíce za korunu strhli automaticky peníze z karty z první platby za další měsíc. :) Tak ať zbytečně nepřijdete o 200,-.



Seriál The Crown

Až do minulého týdne jsem se úspěšně vyhýbala předplacení Netflixu. Ale bohužel karanténa mi nedala na vybranou a i já se rozhodla vyzkoušet 30 denní členství zdarma. Přece jenom pevně věřím, že za ten měsíc už karanténa nebude tak striktní a já si to nebudu muset platit. Vím, že těch pár korun nic není, ale jde mi spíš o ten čas, který u toho pak strávím, protože si řeknu, že když už si to platím, tak to musím co nejvíc využít, že jo. :D

Dala jsem ale na doporučení kamarádů a pustila si první díl seriálu The Crown, který vypráví životní příběh královny Alžběty II., její svatby s Filipem, korunovace a vladaření. Nebudu vám lhát, seriál mě naprosto chytil už prvním dílem a od té doby sjíždím jednu epizodu za druhou a k tomu jsem tím jejím příběhem tak posedlá, že si vyhledávám i zajímavosti mimo seriál. Můžu rozhodně doporučit!



Seriál Love is blind

Pravým důvodem mého začátku s Netflixem však nebyl seriál The Crown, nýbrž tahle novinka, která vyloženě obletěla svět a hlavně instagram a blogy, jelikož doporučení na reality show Love is blind jsem viděla snad všude! A naprosto chápu proč. Jestli jenom trochu milujete romantiku a reality show toho typu, co věčně jedou na MTV, tak tohle budete rozhodně milovat taky. Seriál představuje 12 žen a mužů, kteří jdou hledat lásku naslepo do místností, které je ovšem oddělují tak, aby se neviděli a mohli se poznat jenom díky hlasu a vzájemné komunikaci. V případě, že muž požádá vybranou ženu o ruku, uskuteční se setkání face to face a dalších několik týdnů jejich vzájemného poznávání se. Nejprve společně jedou všechny vzniklé páry na dovolenou do Mexika, poté spolu začínají bydlet a seznamují se svými rodinami. Na konci celého vysílání se uskuteční jejich svatba, kde teprve u oltáře padne "I do" nebo "I don't", které ukáže, zdali v jejich případě byla skutečně láska slepá.

Kdo jste viděl tuhle šílenost, napište mi prosím do komentářů, který pár je váš oblíbený a který nesnášíte. :D Já naprosto milovala Gianninu s Damienem, protože ona je prostě tak praštěná a nádherná, že to jinak nešlo. A nesnášela jsem jednoznačně Amber, bože to byla taková pipina. :D No dejte mi prosím vědět!




Podcast Svatebky

Ti z vás, kteří propadli podcastům stejně jako já, už určitě o Svatebkách slyšeli. Já se k nim ale nějakou záhadou dostala až v minulých týdnech, kdy jsem nadšeně poslechla všechny díly a strašně se mi to líbilo! Tenhle podcast je z dílny Českého rozhlasu a dokumentuje příběh 5 budoucích nevěst a jejich svatebních šatů. Konkrétně se dozvíte o jejich plánech, výběru, zkouškách a konečné realitě na svatbě. Já byla vždycky blázen do svateb, dokonce jsem o nich psala i svojí bakalářskou práci a sama se nemůžu dočkat, až si jednou budu svoje svatebky vybírat. A myslím si, že to tak má většina ženských, proto pokud vás tohle téma baví, určitě dejte Svatebkám šanci. Najdete je jak na Apple tak na Google podcasts.


Já pevně věřím, že jsem vám v tomhle článku představila alespoň jednu věc, která vás zaujala a které zkusíte dát šanci a zabaví vás v karanténě stejně jako mě. Vím, že je náročné shánět pořád nějakou zábavu, ale nesmíme to vzdávat. Pořád přece jenom máme tu možnost sebrat se a jít dělat povinnosti, ať už do práce nebo do školy. Tak si užívejte dny doma v poklidu a já se budu těšit zase u dalšího článku.

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Love is Blind je bezkonkurenční show! Taky jsme si zamilovala Gianninu a Damiana, naopak jsem byla neskutečně vysazená na Jessicu. A i na Amber. Obě mě tam svým způsobem štvaly, každá jinak a fakt jsem je děsně neměla ráda.

    Seriál The Crown je taky skvělá podívaná. Ono se tam na Netflixu schovává víc skvostů, než bys myslela :D

    Knížka Zapomenutá mě moc zaujala, hned jsem si ji našla v pdf a těším se, až si ji přečtu.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem na tom dost podobně, také jsem doma třetí týden a čím dál tím víc mi chybí ten klid, co mám v Brně.. Je fajn být delší dobu na jednom místě, ale přeci jen už jsem zvyklá si některý věci dělat podle sebe, což doma tak úplně nejde.
    Já jsem se na Love is blind začala dívat včera a na jednu stranu jsem strašně zvědavá, jak to bude pokračovat dál, ale na druhou stranu mi to přijde celý takový nereálný, že se přeci nemůžou zasnoubit a vzít se po pár dnech :D Jsem zvědavá, jak to bude pokračovat dál :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám momentálně rozečtenou knížku Tiché roky od Aleny Mornštajnové, která mi zatím přijde super! Její bestseller Hanu jsem ještě nečetla, ale po zkušenosti s touhle knížkou, se na ni brzy vrhnu. :)

    A díky za tip na onlinefitness, o tom jsem vůbec nevěděla. Já denně cvičím podle Péti Elblové, protože jsem si minulý rok koupila její roční výzvu, která mi neskutečně vyhovuje a baví mě. Tyhle dny se ale snažím civičení věnovat více času a pořádně si máknout, takže po workoutu, který mám podle plánu odcvičit, si většinou zapínám ještě nějaké, z jejích videí, nebo mířím na stránku cyberobics.com, která teď nabízí také lekce zdarma. Ale onlinefitness určitě zkusím!

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělé tipy na knížky, určitě po nějaké z nich mrknu! Teď spíše koukám na filmy a seriály, na které během běžného režimu není vůbec čas. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Cvičenie a Netflix boli jednoyňznačne pre mňa veľkí záchrancovia! :D

    OdpovědětVymazat
  6. super tipy :) diky moc. to cviceni vypada skvele. neustale hledam inspiraci na to co doma cvicit. to je neskutecny jaky tam je vyber. tam si proste musi vybrat kazdy :D :) nejvic me zaujal ale ten podcast. jao vubec nevim ze neco takoveho existuje, diky moc za rozsireni obzoru. jelikoz je to pro me nyni velmi aktualni tema, protoz jsem snoubenica :D tak se na to hned ráda vrhnu a poslechnu si. treba chytim poradnou inspiraci.. jsem zvedava co me ceka :)
    ty serialy, no co rict k love is blind :D ja jsem to zacala sledovat a rikala si, aha, no zajimavy :D ale ty dalsi dily uz mi prisly dost bizár :D nejvic si ale myslim ze je to cely podvrh a sou to herci. :D proste neverim jim to ze je to realny. podle me je to nejaky falešny :d jinak nesnasim Jessicu, to je pinda :D fakt s prominutim, Amber ta je afektovana proste taky silenost sama.... :D :D

    OdpovědětVymazat