První máj, lásky čas | Máme Bobeše

května 07, 2020

 

Už je tomu měsíc, co nám odešel do zvířecího světa náš osmiletý králíček Alvin. Bylo to jedno z nejtěžších rozhodnutí, které jsme s mamkou musely udělat. Bohužel měl už špatné nožičky a dva nádory. Byl to člen rodiny se vším všudy. A ačkoliv mamka nejdřív tvrdila, že dalšího králíčka už chtít nebude, jakmile jsem odjela do Brna a ona zůstala doma sama, stesk ji přesvědčil, že bez králíčka už naše domácnost není kompletní. A tak přijel Bobeš.

Výběr nového ušáka nebyl jednoduchý. Naši dva předchozí králíčci byly rasy teddy beránek, což znamená s ušima dolů a s dlouhými chlupy. Tentokrát jsme se rozhodly pro změnu. Mamka si prosadila uši dolů, protože je to prý roztomilejší a já chtěla krátkosrstého. Dlouhosrstí jsou sice nádherní, ale ty chlupy všude a věčné česání dredů už mi trochu lezlo na nervy. :D Projížděly jsme různé stránky chovných stanic a našly hned několik favoritů. Nakonec jsme se rozhodly pro jednoho zrzavého králíčka z nedaleké vesnice. Králíčka jsme zaplatily, pojmenovaly ho Oskar a těšily se na jeho příjezd. Bohužel nám čtyři dny před jeho příjezdem chovatelka napsala, že náš Oskárek nezvládl přechod na tuhou stravu a svůj boj vzdal. Nebudu vám lhát, mamku to zlomilo. Tolik se na něj těšila. A tak jsem vzala hledání do svých rukou a rozhodla se mamce sehnat nového parťáka co možná nejdřív.



Našla jsem spoustu krásných samečků s ušima dolů, ale u většiny byl problém se vzdáleností. Nemáme totiž auto, takže jsme odkázané na hromadnou dopravu a opravdu je logisticky náročné jet vyzvednout chlupáče přes půlku republiky. Když jsem ale objevila tohohle strakatého fešáka v chovné stanici v Mladé Boleslavy, mamka rozhodla .. tenhle bude náš. ♥
Komunikace s chovatelkou byla zprvu velmi náročná. Odpovídala nám po dost dlouhé době a často jenom na polovinu našich otázek. Nezbývalo než být trochu ostřejší, protože jinak by se k nám Bobeš snad nikdy nedostal.

Mladou Boleslav máme přes tři hodiny cesty a autobusem se tam téměř nedá dostat. Proto jsme po domluvě s chovatelkou zvolili dopravu přes firmu privez-zvire.cz, která dováží různé druhy zvířátek po celé republice a i do zahraničí. Doprava stála kolem 500 korun. Ušáka jsme si vyzvedly ve vedlejším městě a přijel naprosto v pořádku. V dodávce bylo hned několik dalších krabic a přepravek různých velikostí, přičemž pan řidič říkal, že vozí i drůbež a plazy. Musím říct, že tahle služba mě velmi mile překvapila a jsem vážně ráda, že něco takového existuje, protože nám to velmi usnadnilo cestu k našemu novému chlupáčovi.



Přijel na prvního máje, králičí lásky byl čas. Bobeš je miminko se vším všudy. Vejde se do dlaně, všude čůrá a nechává bobky, pořád běhá, všude leze, nechce se moc mazlit a skoro nespí. Je to vážně sranda. Oproti našemu starouškovi je to velká změna. Je potřeba ho nonstop hlídat, běhat za ním po bytě a učit ho co smí a nesmí. Tak ještě že je ta karanténa a mám na to čas. :D Je to zkrátka slaďouš. ♥ Mamce vrátil úsměv do tváře a já věřím, že jí ho tam udrží ještě několik příštích let.

Možná si někteří říkáte, že je to jenom králík. Ale pro nás není. Králíček je výborná varianta domácího mazlíčka v případě, že máte malý byt nebo nemáte tolik času, abyste se mohli věnovat třeba pejskovi. Přece jenom králíčka nemusíte venčit a když je potřeba, stačí ho zavřít do klece. Samozřejmě čím víc králíčka budete pouštět ven, tím větší kamarád s vámi bude. Dá se vychovat ve vážně velkého mazlíka, který bude chtít být ve vaší blízkosti 24/7. A navíc .. znáte něco roztomilejšího? Já ne. ♥

You Might Also Like

11 komentářů

  1. Tak ten je naprosto dokonalý! Králíčka jsem vždycky chtěla, ale bohužel mi naši vždy dovolili jen křečky. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Teda o té dovozové službě slyším prvně, zní to ale jako super nápad! Bobeš je pan úžasňák, má dokonalý zbarvení. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Bobeš je fešák :) Pod popis teddy beránků se můžu podepsat, úplně to sedí na naši Baxinu. Tak ať se mu u vás líbí :)!

    OdpovědětVymazat
  4. Ten je boží <3 Takovej pupík krásnej <3 A o dovozové službě taky slyším prvně, každopádně teď už vím, děkuju :) Ať vám dělá radost :)

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
  5. To je tak nádherný a dojemný článek 😒😍 vzpomněla jsem si na našeho králíčka, kterého už nemáme 😒 a úplně jsem si vzpomněla jak moc byl roztomilý a úžasný. Vás příběh je krásný a Bobeš je taaak roztomilý!!! Věřím, že jste šťastný s maminkou! ❤️🐰🐇

    Michaela Cheetah

    OdpovědětVymazat
  6. To je prďolka. <3 To s Alvinem mě moc mrzí, ale hlavně, že už se netrápí, bobeček. A Bobeš je fešák, určitě vám tu ztrátu vynahradí a bude to miláček rodiny číslo dvě. :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat
  7. Je tak roztomilej ty jo! Jsem ráda, že jste si nakonec sehnaly nového králíčka, určitě dodává radost do životů :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  8. Já měla na Oliverka neskutečný štěstí, že byl od chovatele přímo z Brna. Takže jeden týden jsem se na něj jela podívat, potvrdila jsem si zamilovanost už z fotek, přes víkend jsem nakoupila vybavení a už mi došla i klec a přepravka, takže další týden jsem si ho už vezla domů v šalině. Jinak je ta služba Přivez zvíře fakt super praktická. Jsem ráda, že jste našly s mamkou nového miláčka a věřím, že si ho vypipláte a bude dělat radost :)

    OdpovědětVymazat