Hrad Ravadinovo | Bulharsko 2020

září 14, 2020


Žádný další výlet už jsem v plánu do konce sezóny neměla, přece jenom jsme ale ještě můj poslední víkend na Slunečném pobřeží vyrazili na hrad Ravadinovo. V pátek mi odletěla domů Terezka, takže víkendový animační program už zahrnoval pouze dopolední aquagym a večerní program. Volné sobotní odpoledne jsme tak s mým ruským kamarádem využili k výletu na tentokrát velmi jedinečnou bulharskou památku. 




Hrad Ravadinovo najdete nedaleko Sozopolu. Vidět ho můžete už ze silnice a věřte, že ho kvůli jeho netypickému vzhledu jak z Alenky z říši divů určitě nepřehlédnete. Navíc vypadá na té pusté pláni vedle vylidněné vesničky celkem vtipně. Zajímavostí je ale především to, že ho postavil Bulhar Georgi Tumpalov úplně sám vlastníma rukama kámen po kameni. Jo .. taky jsem tomu nemohla uvěřit. 




Za vstup do hradního prostoru i se vstupem do galerie, kde se nachází výstava Tutanchamona, jsme zaplatili každý 25 leva, což si pojďme říct narovinu, je celkem dost. Upřímně jsem původně myslela, že se budeme moci podívat i dovnitř hradu, vnitřní prostory však byly uzavřeny. Bohužel jsem se zřejmě kvůli jazykové bariéře nedozvěděla, zdali je to kvůli bídné sezoně z corony nebo zdali už je září zkrátka mimosezonní měsíc a vnitřek byl jinak během léta normálně otevřen. 




I tak jsem si ale prohlídku hradu moc užila. Strávili jsme procházením zahrady a venkovních prostor zhruba hodinku a udělali celou řadu fotek. Hrad vypadá skutečně jako z Alenky v říši divů nebo z Harryho Pottera. Prošli jsme si úzké uličky, viděli pár zvířat, podivných zákoutí, dvě velká jezera a dokonce i paní převlečené za princezny. Z výstavy pokladu Tutanchamona jsme si odnesli hlavně vzpomínku na dětský animovaný seriál Tutenstein, který jsme oba milovali, a proto jsme si také večer dali s dalšími na hotelu maraton. Pokud si i vy pamatujete tenhle seriál, v angličtině ho najdete na youtubku. :D 




Hrad Ravadinovo za mě rozhodně stojí za návštěvu spíše přes sezónu, kdy jsou snad otevřené i vnitřní prostory a pravděpodobně i aquapark Neptun, který se nachází hned vedle. Pokud jedete na dovču třeba do Sozopolu, máte to vážně za rohem, takže by byla škoda hrad nenavštívit. Pokud ale jedete do hotelu na Sunny beach, rozhodně máte k dispozici zajímavější místa na výlet, která jsou z hlediska vzdálenosti a financí příjemnější. Samozřejmě pro milovníky hradů, zámků a netypických památek je právě Ravadinovo skvělou volbou. Pro více informací mrkněte na stránky hradu: https://windcastle.eu/ :) 


You Might Also Like

5 komentářů

  1. Beautiful place!Great post,stunning photos,love your blog so so much!Follow you now!
    Hope you'll visit and like mine blog too!
    beautyqueen000.blogspot.rs

    OdpovědětVymazat
  2. Ten hrad vypadá opravdu kouzelně :) V Bulharsku jsem nikdy nebyla, ale ten hrad bych ráda viděla na vlastní oči, tak mám aspoň důvod, někdy Bulharsko navštívit :)
    Eli and Travel

    OdpovědětVymazat
  3. Ten hrad vypadá skvěle, u nás snad nic podobného není. :( :D

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásné fotky! Vůbec jsem netušila, jak zajímavé hrady v Bulharsku jsou!

    To jidlo vypada uzasne ♥ tezko rict co za tim vsim stoji, kde je pravda, ale aspon si mnoho z nas mohlo v zivote uvedomit i takove malickosti jako je treba dulezite byt vice se svymi bliznymi apod. :)

    Melissa H.
    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. Wow, tak to je dokonalé místo! Musel to být povedený výlet. :)

    OdpovědětVymazat