Ve fotkách | listopad a předvánoční čas 2020

prosince 14, 2020


Ačkoliv se v tom běžném denním životě nic extra neděje, čas letí a nějak se zase stalo, že je půlka prosince a já nebyla přes měsíc schopná sepsat článek. Možná je to právě tím, že se nic zásadního, zajímavého a ani převratného neděje a vlastně není moc o čem psát. Asi se ale z těchto článků složených z nejnovějších fotek stává postupně tradice, tak tu mám pro jistotu další do sbírky.

Úvodní fotka je tou jedinou, kterou mám z letošních brněnských Vánoc. Jsou to moje páté Vánoce v Brně a každoročně jsem ve městě strávila poměrně dost času. Celá vánoční punčová sezóna vždy začínala prvním Turbomoštem (nejlepší vánoční drink na světě, kvůli kterému rozhodně stojí za to navštívit brněnské trhy, tedy letos ne, ale normálně ano) na rozsvícení stromku a pak už to pokračovalo každý týden alespoň jednou výpravou na trhy. Pravidelně jsem si chodívala pro něco teplého a dobrého při cestě ze školy nebo jen tak procházela trhy s kamarády. To se letos samozřejmě na pořadu dne neobjevilo. Vánoční trhy jsou omezené na pár stánků s řemeslnými výrobky a po dobrém jídle a pití se můžete jen marně poohlížet. 
Naštěstí nás milovaný Turbomošt a Lidi z baru ani letos o tuhle tradici neochudili a vymysleli cestu, jak prodávat i za současné situace. To mě ostatně donutilo se jít vůbec do města podívat. Takže nakonec mám i pro letošek splněno. Dva Turbomošty, procházka a vyfocený stromeček. 





Největším prosincovým highlightem byl rozhodně výlet na sever Moravy. Do Ostravy jsem vyrazila za mojí kolegyňkou Terezkou, se kterou jsme s viděly opět po měsíci od její brněnské návštěvy. První den jsme vyrazily na jakousi vyhlídku, ze které měl být krásný pohled na smogovou Ovu. Výhled ovšem nebyl téměř žádný a můžeme pouze hádat, zdali kvůli smogu nebo šílené mlze, která ten den panovala. I bez výhledu to ale byla velmi příjemná procházka, kterou jsme zakončily na ostravském náměstí, kde se zrovna rozsvěcela vánoční výzdoba. K tomu hrály z reproduktorů koledy a my upíjely kafe a horkou čokoládu. Zkrátka idylka i v té největší zimě. 

Samozřejmě jsem si nemohla odpustit fotku u ostravského ruského kola, se kterým se opičí po Brnu. No jo v jednom městě velký hit, všude velký hit. Mimochodem přemýšleli jste někdy nad tím, proč v Česku říkáme ruskému kolu ruské kolo, když první bylo ve skutečnosti v bulharském Plovdivu a ani ho nevymyslel Rus? Mě to přišlo celkem zmatečné, proto jsem googlila, ale vlastně jsem žádnou uspokojivou odpověď nenašla. V angličtině je však tahle atrakce Ferris wheel. 




Druhý den v Ostravě jsme se opět rozhodly pro procházku, jelikož co jiného můžete ostatně v lockdownu dělat. Tentokrát nás nohy odnesly k nedalekým rybníkům a na stezku podél řeky. Během naší cesty jsme musely na rebelky přejít přes tenhle železniční most, což jsem nedělala od svého dětství, kdy jsme přebíhaly přes most u řeky u nás na maloměstě. 

V Ostravě jsem příliš času nestrávila, ovšem tehdy poprvé jsem začínala cítit vánoční atmošku ve vzduchu. Letos to na mě totiž pořád nějak ne a ne přijít. Asi to bude tím, jak jsem věčně zavřená doma a teprve tam jsem poprvé viděla nějakou letošní výzdobu a náznaky toho, že Vánoce i přes tuhle šílenou realitu budou. Jiné, ale budou. Tak čas na ně začít těšit. 





Tyhle fotky jsou ze začátku listopadu, kdy jsme s tátou jeli na naší přehradu venčit psiska. Ten den bylo nádherné sluníčko, modro a mě v některých chvilkách i tahle malá přehrada připomněla Sunny beach. I po třech měsících doma se mi občas po tom pobřeží zasteskne. Místo abych řešila vánoční dárky, jsem pořád hlavou v létě u moře. :D Letos je zkrátka všechno tak nějak naruby. 

Musím se ale pochválit, protože dárky už mám téměř všechny. Konečně jsem také dojela z Brna na svátky domů a zvládla udělat výzdobu, chystám se na stromeček, balení dárků a shlédnout další vánoční filmy. Když už kvůli opatření nejsou trhy a nebude nakonec ani zimní sezóna, tak je potřeba si to udělat hezký alespoň nějak jinak. A i když mě přes svátky opět čeká spousta povinností do školy, doufám, že si je i tak užiju. 

A protože se znám a nejsem si vůbec jistá, jestli zvládnu do Štědrého dne napsat ještě další článek, raději vám krásné a hlavně pohodové veselé Vánoce popřeji už nyní. Mějte se krásně! :)

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Na vánoční trhy jsem se letos také těšila a bohužel jsem stihla jediný svařák, než vše opět uzavřeli. Je to smutné, ale i tak si Vánoce musíme užít. Krásné fotky! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky. U stromečku jsem letos byla tak 3x, z toho ani jednou jsem si nestihla dát svařák, nebo nějaké občerstvení. Hrozně mě to mrzí a je to takové o ničem. Už aby vše bylo zase v pořádku.. 😟😊 ale i přesto všechno si Vánoce užijeme 😊

    OdpovědětVymazat
  3. moc pěkné fotky a ta růžová čelenka je vážně top! :) já letos moc vánoční náladu nemám upřímně, ale některé věci typu svařák si neumím odpustit ani tak.

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat
  4. My nakonec turbomošt nestihly... první trhy jsme s našimi dali svařák a druhé s holkami víno z petlahve :D... ale i tak to bylo fajn. Každopádně s tou vánoční náladou má problém tento rok spousta lidí, je to asi tím, co vše se děje v tomhle bláznivém světě. Jinak také přeji krásné Vánoce.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat