Karanténní tipy | Březnová edice

března 11, 2021


Už u podzimních karanténních tipů jsem zmiňovala, že loni na jaře jsem doufala, že jsou to první a poslední karanténní tipy. Nebyly. A bohužel to nebyly ani poslední jarní karanténní tipy, protože máme o rok později a my sedíme v ještě větším lockdownu, než když to celé začalo. Ale dnešní článek není o pocitech zoufalství, které zřejmě pohlcují každého z nás. Dneska vám chci představit další tipy na knížky, podcasty a seriály, které vás třeba alespoň na chvíli v téhle nudné době zabaví. 

Tohle nádherný poudro na airpody nutně potřebuju! ♥

Podcasty

Opravdové zločiny 

Ze všech milovníků podcastů jsem pravděpodobně tím posledním, kdo na Opravdové zločiny narazil až nedávno. Neříkám, že jsem o tomhle populárním podcastu neslyšela už dříve, ale nějak jsem si nebyla jistá, jestli zrovna tohle je téma, které by mě mohlo bavit. Jenže v posledních týdnech před začátkem nového semestru jsem se už tak nudila, že jsem si stáhla jeden díl. A pak další a další a od té doby se vezu na vlně zločinožroutů. 

Autorkami jsou Barbora a Lucie, které v každém díle vypráví dva příběhy o různých tuzemských nebo světových zločinech, vrazích, záhadách a občas i katastrofách. Některé příběhy mě pohltí více, některé méně, ale to je tak se vším. Holky mají rozhodně zápal a velmi příjemný projev. Důležitým upozorněním z mé strany je však to, že byste si měli dobře rozmyslet, jestli chcete s podcastem začít. Jakákoliv večerní cesta domů nebo osamocená noc na bytě pak ve vás bude vyvolávat strach a pochyby z toho, kdo všechno vás může přijít zabít. 

Love is on the air 

Z dílny Refresheru jsem nedávno také objevila podcast Love is on the air. Narazila jsem na něj díky rozhovoru s holkami z mého oblíbeného podcastu Vyhonit ďábla, které si moderátoři Nikita a Vítek pozvali jako hostky. Zkusila jsem dát šanci i dalším dílům a u některých jsem se opravdu pobavila.
 
Není to rozhodně podcast, u kterého bych poslouchala všechny díly a na nové nadšeně čekala. Některá témata mě totiž vůbec nebavila, takže dávám spíš na první dobrou a vybírám podle názvu dílu. Podcast rozhodně není svým zaměřením nijak převratný, protože se zabývá nyní už celkem klasikou - láska, sex a trápení. 

Nemůžu se dočkat až zase otevřu knihu na pláži. 

Knížky

Hotýlek - Alena Mornštajnová

O této spisovatelce jsem vám psala už mockrát. Zbožňuji totiž všechny její knihy a jsem její velkou fanynkou. Hotýlek byl posledním jejím vydaným počinem, který jsem ještě nečetla, proto jsem využila pauzu mezi semestry a s chutí se do čtení pustila. A Alena opět nezklamala. Čtivý a zábavný román skvěle zasazený do historie naší země, kde se jako již tradičně prolíná několik příběhů ukazující ústřední rodinu ze všech možných úhlů. 

Pokud vás bavila například Hana, Tiché roky nebo Slepá mapa, Hotýlek vás rozhodně nezklame. Pokud jste od autorky ještě nic nečetli, myslím si, že tohle je dobrá první volba. 



Amerikánka - Chimamanda Ngozi Adichie

Bohužel už si nepamatuji, jak jsem na knihu narazila, ale její popisek mě tehdy velmi zaujal. Především tím, že se příběh odehrává v Nigerii, o které toho moc nevím a nečetla jsem snad nikdy žádný román, který by byl zasazen do prostředí Afriky. Přiznávám, že jsem knihu ještě nedočetla, takže vám nemohu dát plnohodnotnou recenzi, ale již teď v její polovině musím říct, že mě velmi baví a příběh úspěšné blogerky Ifemelu vracející se z Ameriky do rodné země za svou nyní bohatou první láskou mě vážně pohltil. 


Seriály
Ginny a Georgia

Pojďme si říct upřímně, že tenhle seriál je jedním z x dalších, který v době karantény obletěl instagram. Další netflixácká holčičí oddechovka, u které nemusíte nad ničím přemýšlet. Příběh o sexy mamince, která měla svou dceru mulatku v 15 letech a která se po přestěhování do nového města snaží zapadnout mezi tamní prachaté dámičky. Ginny se naopak plácá mezi popularitou ve škole, lesbickou nejlepší kamarádkou, jejím hot bratrem a asijským přítelem. Zkrátka běžný americký seriál, který musí zahrnovat veškeré multikulty, aby nebyl rasistický nebo ignorantský vůči žádné skupině.


Firefly Lane / Cesta svatojánských mušek 

Ten český název je opravdu peklo na zemi, to si nezapamatuji, ani kdybych chtěla. Každopádně seriál (jak jinak než z dílny Netflixu) mě opravdu bavil a doufám, že se dočkám i další série. Celé se to točí kolem vztahu dvou nejlepších kamarádek, které jsou jako den a noc. Jedna úspěšná moderátorka s problémem se závazky, druhá tichá myška s pubertální dcerou a rozvodem na krku. Nejvíc se mi na seriálu líbí prolínání různých časových dějových linek. V každém díle najdete části jak z dospívání dívek na střední škole, úryvky z vejšky, z nástupu do nové práce, pak něčeho, co si myslíte, že je současnost, aby vám vzápětí ukázali budoucnost, která je pravděpodobně současností. Tahle hra s časy mě vážně baví a dělá jinak celkem povrchní seriál zajímavým. 

Všechny obrázky v článku jsou z We♥it

Jako vždycky mě samozřejmě zajímají i vaše tipy, takže mi určitě dejte vědět, co jste v poslední době četli/viděli/slyšeli a jestli něco z toho stálo za doporučení. :)



You Might Also Like

15 komentářů

  1. Jé, supr tipy. Souhlas s Mornštajnovou, ta mě taky hodně baví a Hotýlek je snad poslední, co mě od ní ještě chybí přečíst :) Amerikánku jsem bohužel nedočetla, dostala jsem se asi do půlky a strašně mě to chvílema nebavilo, ale vlastně si vzpomínám, že to byla dobrá knížka. Jinak co se týče zločinů a podcastů, tak ještě hrozně doporučuju podcast Pohřešovaná, byl to pro mě ohromnej zážitek s neskutečnou atmosférou a i zpracováním je to skvělý (jenom podobně jako popisuješ ty Opravdový zločiny - člověk pak pár dní nemá úplně klidný spaní.)
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
  2. Na Ginny & Georgia sa chystám, vyzerá to ako super oddychovka 😍 Ja momentálne pozerám Modern Family, ktorý ma veľmi baví, tiež je to jednoduché a vtipné 😊

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAMNOVÝ ČLÁNOK: EKO pranie — všetko, čo potrebujete vedieť

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělé tipy jak se zabavit! Já často chodím na procházky, ale filmy a seriály jsou také na pořadu dne. :D :) Na podcasty určitě mrknu a některý si poslechnu. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Niektoré tipy som už zachytila, iné sú pre mňa novinkou. :) Vďaka za inšpiráciu najmä na podcasty – rozhodne ju využijem. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Opravdové zločiny jsou jediný podcast, kterému dokáži věnovat pozornost, jinak na podcasty moc nejsem, raději si přečtu blog, nebo se podívám na instáč, nebo pustím video... jsem spíš obrazový člově, tomu udržím lépe pozornost. Jinak hezký článek.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Super tipy :) Já jsem zrovna dneska dočetla knížku Ta přede mnou, která byla naprosto skvělá a nemohla jsem se od ní odtrhnout, určitě doporučuju :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. Já na podcasty moc nejsem, ale tipy na seriály jsou super. Vím, že jsou tyto seriály teď na netflixu, ale nějak jsem se k nim ještě nedostala. S přítelem teď koukáme na Girlboss, který je také na netflixu, viděla jsem ho už před lety, ale měla jsem chuť pustit si ho znovu a doporučuji.

    OdpovědětVymazat
  8. Super tipy. Já to tak nějak střídám, občas seriál, film, podcast, clubhouse, knížka nebo jen video na YT. :D
    Z tvých konkrétních typů jsem ale slyšela jen o těch Opravdových zločinech, a na to asi nemám odvahu. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Super tipy! Někdy už jsou ty dny tak stejné, že už si člověk připadá, že ho nic nebaví.. Ale jako fakt nic... Už ať je situace o trošku lepší...

    OdpovědětVymazat
  10. Podcast Opravdové zločiny poslouchám se svým přítelem vždycky před spaním :D A seriál Ginny&Georgia vidím tedˇ furt na Netflixu tak si ho možná přidám do seznamu:)

    OdpovědětVymazat
  11. na dané seriály se těším až zkouknu mám je vyhlídlé ♥
    díky ta tip

    OdpovědětVymazat
  12. Nevěřím! Ty jsi zmínila reálně jediné dva podcasty, které z celého srdce miluju. Neskutečné :D

    Z knih za sebe doporučuji Proč spíme nebo třeba oddechovku Kulti. Vzhledem k tvému žánru by se ti ale asi nejvíce líbila kniha Jedno manželství :)

    Ginny&Georgia mi přišlo hrozné. Za mě neskutečně toxický seriál, kde hlavní hrdinka hledala rasismus všude - ale nebyl tam. A to je vlastně taky trochu rasismus. Ze seriálů můžu doporučit Korunu nebo třeba Hannibal :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  13. Zdravíčko :)
    Já poslouchám už několik týdnů svůj první a zatím jediný podcast, ale tyto zmiňované v tvém článku neznám. Jak Vyhodit ďábla, o tom jsem slyšela přes svého přítele. Zkoušel jeden díl a já si říkala, co to poslouchá za prasárny.
    Knížky z tvého článku také neznám... já mám teď rozečtenou tematickou a to Deník z WU-chanu :D Seriálů na Netflixu sledujeme s přítelem celou řadu.. spíš takhle... máme mnohé rozkoukané a čekáme na další série... a tímto tempem je těch seriálů čím dál víc.
    Tak se měj krásně :)

    OdpovědětVymazat
  14. Na Ginny & Georgia mám jiný názor - mě seriál bavil neskutečně moc! :D

    Ela

    OdpovědětVymazat