Jarní Burgas | Bulharsko 2021

dubna 14, 2021


Přání se splnilo, plány vyšly a já jsem zpět na svém oblíbeném místě. Opět jsem měla do poslední chvíle nervy, jestli bude test negativní, nezruší let a neobjeví se nějaká další překážka, ale naštěstí se zadařilo a já po dvou měsících přistála na sofijském letišti, kde na mě i tentokrát čekalo sluníčko a můj s tulipány v ruce. :) 



V dnešním článku bych vám ale ráda napsala něco málo o mém milovaném Burgasu. Pravděpodobně tohle město většina z vás (a vašich rodičů) zná díky letišti, na které se přilétá během letní turistické sezóny a ze kterého se vyráží vstříc dovolenkovým destinacím v okolí. Ať už je to proslulé Sunny beach nebo Primorsko, Sozopol, Carevo, Obzor a spousta dalších. 

Burgas je čtvrté největší město v Bulharsku a druhé největší na pobřeží Černého moře. Zároveň je také největším přístavištěm a důležitým centrem jihovýchodní části země. Burgas má nepochybně celou řadu zajímavých míst a památek, které stojí za prohlídku, ovšem pokud nehodláte strávit svou dovolenou přímo v tomto městě, vypíchnu vám pouze to nejhezčí, co město podle mého nabízí a co stojí za návštěvu třeba na pouhou odpolední procházku během vaší dovolené. 



Mým definitivně nejoblíbenějším místem je přímořský park, který Burgasu chválí snad úplně všichni. Pro Brňáky jsou to v podstatě takové Lužánky, akorát tyhle se rozkládají podél pláže. V parku najdete prolézačky, lavičky, fontány, sochy i busty, spoustu květin či stánků se zmrlinou a nápoji, ale také třeba letní kino či nespočet výhledů na molo, které v noci krásně svítí. Z mola pak můžete vidět nedaleký ostrov Sv. Anastázie, na který je možné lodí vyrazit. Více o mém výletu na ostrov najdete v článku z léta. :)

Nádherou jsou rozhodně sochy z písku, které potkáte při procházce na betonové promenádě dole pod parkem. Tamní umělci je podle mých informací vytvářejí celkem pravidelně a pokaždé se můžete těšit na něco jiného. Když jsem před měsícem zahlédla na sociálních sítích, že nyní leží na pláži tenhle do detailu realistický slon, věděla jsem, že toho musíme vidět naživo. Právě slon je totiž tím naším symbolem. ♥



Podél cesty jsme na stromech potkávali pověšené barevné provázky s různými ozdobami. Tyto náramky jsou pozůstatky oslav Baba Marta, což je údajně mýtická postava, která přináší konec zimy a začátek jara. Bulhaři tento svátek slaví 1. března a tradice spočívá v dávání červeno-bílých nebo i zelených (zkrátka v národních barvách) náramků blízkým a přátelům, což má přinášet zdraví a štěstí. Tyto náramky nosí po určitou dobu, aby je následně navázali různě na stromy a keře. 




Za návštěvu v rámci pocházky stojí určitě také samotné centrum města, do kterého z parku dojdete během 10 minut. Stačí přejít silnici oddělující park a hlavní ulici Alexandrovsku, kterou lemují obchůdky a bary. Ta vás pak dovede až na samotné náměstí, kde stojí kulturní centrum, fontána, radnice a také socha ruského vojáka Aljoši.

Kousek od centra můžete navštívit i místní přístav, který rozhodně stojí za nakouknutí, protože si zde můžete prohlédnout rybářské lodě ale i velké ropné tankery. Nedaleko přístaviště se pak nachází jak autobusové, tak vlakové nádraží, takže se nemusíte bát, že byste zabloudili. 

Doufám, že se mi podařilo vás alespoň trochu nalákat a třeba až budete v létě cestovat na dovču do Bulharska, vzpomenete si, že tohle město nabízí i něco víc než jenom přestupní bod z letiště. A že do Bulharska byste rozhodně vyrazit měli. Moje srdce si už za ty dvě léta získalo. ♥

You Might Also Like

4 komentářů

  1. V Bulharsku jsem nikdy nebyla, ale z fotek už teď vím, že je to tam krásné! Snad se tam někdy také vydám. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Byla jsem v Bulharsku 2x a já ho mám také moc ráda. Moře, písek, teplo, milé lidi zábava.. člověk si tak vždy najde to své. Určitě jsem tam nebyla naposledy ♥
    Jinak moc nádherné fotografie s přítelem Vám to moc sluší jste hezký pár. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky :)
    Já s přítelem kvůli covidu pro jistotu už rok nikam nevycestovala... byl v plánu Amsterdam, ale zrušily jsme to, abychom něco odtamtud nepřitáhli do Česka. Na jednu stranu jsem záviděla těm, co během toho roka někam vycestovali... a na druhou stranu jsem nechápala, jak mohou být ochotni riskovat, že to k nám do ČR nebo k nim někdo (ne)přitáhne. Lidi si stěžují, že nemůžou to a to, že nemohou do restaurací apod., ale cestují a dělají věci, aby ten covid prostě přetáhli z jedné strany na druhou... Myslím, že jsme ale pomalu v té fázi kdy bude většina imunní. Ať už proto, že to prodělali nebo proto, že se nechají naočkovat... nebude to sice trvalé, ale aspoň na nějakou dobu. :)
    V Bulharsku jsem ještě nikdy nebyla :) Chápu to dobře, že máš v Bulharsku přítele? :) Pokud ano, musí být jistě těžké mít takhle daleko v této době milého. Moje spolužačka ze základky, ačkoli s ní nejsem již v kontaktu, má přítele v Tunisu, vím to pouze z instagramu. :D U těchto lidí chápu, že vycestují... když tam za hranicemi někoho mají a neviděl ho opravdu dlouho. Já třeba svou rodinu neviděla víc jak čtvrt roku a to jsou v Česku, ale bylo zavřené hranice a předtím se babička bála, že od nás něco chytí apod., protože jsme měli kašel.
    No, toto léto bych už někam chtěla... covid jsem teď prodělala, takže bych to tolik nehrotila... tak uvidíme :)

    Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Je skvělé, že ses tam opět vrátila. Burgas znám jen z výběrů mezi hotely a místy, kam nám letadlo přiletí. Ale jak víš, tak já byla na druhém pobřeží a tento rok, když vše klapne, tak se tam vrátím. Celkově Bulharsko je moc fajn a Bulhaři také. :)
    Jinak krásně jsi to město popsala a jde vidět, že stojí za to i v této roční době.

    <a href="http://somethingbykatep.blogspot.com/>Somethingbykate</a>

    OdpovědětVymazat