Zpátky na pobřeží | Bulharsko 2021

února 14, 2021


Vrátit se do Bulharska i v roce 2021 bylo v plánu už od podzimu. Že se mi to ale povede už v únoru, to bych fakt nečekala. Ostatně všichni víme, jak je současná situace cestování nakloněna. Bulharsko bylo od začátku roku téměř jedinou evropskou zemí, do které mělo Česko vstup i návrat bez testu. Ideální. Kdo by ale tušil, že potom co koupím letenky budu do poslední hodiny před odletem trnout, jestli to vůbec klapne. A i když mě tenhle prázdninový týden stál dva týdny nervů, plno testů a nekonečnou cestu ze Sofie do Burgasu, stálo to za to. :) 



Asi si teď mnozí z vás říkají, kdo sakra jezdí na dovolenou v únoru někam, kde je stejná zima jako doma. Jo, správná otázka. Do letadla se mnou víceméně nastupovali jenom lidé s vybavením na hory. Bulharsko je teď totiž kupodivu zemí, kam Češi vyrážejí lyžovat, protože mají jako jedni z mála otevřené sjezdovky. Já ale místo lyží měla zabalených pár svetrů a plavky. Vyrážím k moři, kde je v lepším případě 16 stupňů a můžu se tak maximálně otužovat. Většina na mě sice koukala nechápavě, ale my dva důvod znali. Ostatní pak už nebylo důležité. 

A tak jsem sbalila vánoční/narozeninové dárky, přežila další PCR test, vytiskla miliardu papírů, které jsou v době pandemie k cestování potřeba a vyrazila poprvé sama nejmenším letadlem s vybavením ala karosácký autobus do Sofie, kde na mě i po těch pěti měsících čekal se slonní cedulkou. 



Jestli si myslíte, že je D1 katastrofa, zkuste zvládnout za nějaký normální čas dálnici Sofie - Burgas. To je teprve zážitek. Skoro dvou hodinová objížďka nám oběma mírně pocuchala nervy, ale nakonec jsme zdárně dojeli do Pomorie. Malého městečka ležícího mezi Burgasem a mým milovaným Sunny beach. Pomorie je další ze spousty turistických letovisek, kde najdete kromě normálních paneláků a rodinných domů hlavně nekonečné množství apartmánů a hotelů. Ty teď samozřejmě zejí prázdnotou a všichni jenom doufáme, že nebudou poloprázdné i následující léto, protože po tom loňském to zoufale potřebují. Jak však bude vypadat letní sezóna se neobáváme pouze my doma, ale i na turistech závislí Bulhaři. 



Pokud nejste milovníky nočního života (kterého najdete na Sunny beach požehnaně) a nechcete do hotelu z letiště cestovat příliš daleko, Pomorie a místní hotely by pro vás mohly být dobrou bulharskou variantou. Centrální pláž je široká a dlouhá a navíc je z obou stran městečka. Tudíž se můžete pokochat jak západem, tak východem slunce nad mořem, zatímco na Sluňáku si na tuhle nádheru musíte jedině přivstat. 

Já si zvládla starou část města projít za jedno odpoledne. Procházet se po pláži v botaskách a zimní bundě je vážně zvláštní pocit. Ale je neskutečné, jak i v téhle zimě dodává moře energii. Většinu procházek jsem sice absolvovala sama, protože práce zkrátka nepočká, ale i tak jsem se cítila skvěle. Jasně, nebylo to tak super jako v létě, ten bezstarostný feeling tomu trochu chyběl, ale i tak to byl sakra кайф.



Z hlediska covidových čísel je na tom Bulharsko mnohem lépe než my. Zřejmě proto také od začátku února otevřeli nákupní centra, fitka a wellneska. Restaurace, kina a bary ale bohužel zůstávají zavřené i nadále, což víceméně způsobilo akorát to, že jsme si jídlo zakoupené v restauracích v nákupáči snědli venku na lavičce. Jasně v těch šílených mrazech u nás nereálné, ale při sluníčku a 18 stupních idylka. 

Roušky se nosí stejně jako u nás, povinné jsou ve všech vnitřních prostorách. Většina místních je ale nosí pod nosem a s respirátorem jsem tam byla pomalu jediná. Ostatně ona i návštěva laboratoře v Burgasu pro mě byla celkem šok. Před odletem zpátky do Prahy jsem potřebovala mít negativní antigenní test, tudíž jsme na seznamu našeho ministertsva našli nějakou labinu a zajeli tam. Laboratoř byla v klasickém paneláku, přičemž se akorát zvedla jakási paní od počítače a bez rukavic, ochranného obleku, štítu nebo brýlí mi pouze s rouškou udělala odběr a řekla, ať si pro výsledky přijedeme za dvě hodiny. Bulharsko no, co na to víc říct. :D 



Uvolnění situace jsme samozřejmě využili a jedno odpoledne jsme strávili relaxem ve spa centru v Burgasu. Řeknu vám, že jít do sauny a zaplavat si v bazéně po takové době, pro mě bylo jak z jiného světa. V celém wellness jsme byli navíc skoro celou dobu sami, takže jsem ani nemusela být nervózní z potenciální hrozby ostatních návštěvníků. 

Jeden den jsme si také naplánovali výlet na nedaleký mys Emine. Bohužel nám zrovna ten den příliš nepřálo počasí a celou cestu byla šílená mlha, takže jsme ani s nijak extra velkým výhledem na moře nepočítali. Že do vytyčeného cíle ale vůbec nedojedeme, jsme nečekali ani jeden. Cesta k mysu byla příšerná. Silnice se tomu rozhodně říkat nedalo, a když jsme na obrovské louce narazili na bulharský pár, kterým se zahrabalo auto do bahna, bylo jasný, že už dál nepojedeme. Sami bychom totiž daným místem taky neprojeli. A tak jsme si místo krásné vyhlídky zlepšili karmu tím, že jsme pomohli vyhrabat auto a celý zabahnění se vrátili na procházku do přímořské parku v Burgasu. Což je ostatně to naše nostalgické místo. 




Úterý patřilo výletu do Sozopolu, který je asi hodinku cesty od Burgasu. Další z přístavů Černého moře a další oblíbená turistická destinace. O Sozopolu si můžete přečíst více v článku z léta
Já se půl dne procházela po úplné prázdné pláži a našlapala napříč městem více jak 6 km. Přičemž jsem nakonec zjistila, že jsem šla celou dobu na opačnou stranu, než jsem chtěla. :D 
Zbytek dne jsem pak už radši pomáhala s nutnou prací, což byla nakonec také celkem sranda. 




Za tenhle týden v Bulharsku jsem vděčná. Zoufale jsem potřebovala odpočinek od té nekonečné lockdownové zimy. Nasát atmosféru moře, pálícího slunce a mojí ruské katastrofy mi dalo konečně zase energii. A i když je mi teď trochu smutno, vím, že brzo bude zase fajn. Protože i když je aktuální situace čím dál tím absurdnější, cestování téměř nemožné, léto nejisté, pořád vím, že existuje něco, co i když je děsně komplikovaný a neplánovaný, je to vlastně skvělý. Proto .. hopefully, see you in two months Bulgaria, already miss you. 


You Might Also Like

10 komentářů

  1. Oh krásne fotky. Teraz by som takýto výlet brala ako soľ. Teším sa na leto, kedy sa určite už niekde pozriem.

    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, takovýhle vypadnutí od všeho bych těch potřebovala jak nic jinýho, vypadá to suprově :)
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
  3. Hned bych šla na bazén, už je to rok, co jsem tam byla naposledy :( :D Určitě sis tam krásně oddychla od toho všeho blázince, co máme tady. Mě to cestování do zahraničí také láká, ale vždycky se hrozně stresuju a zmatkuju, takže by mě z těch všech papírů a potvrzení klepla pepka :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Dobře, že jsi vyrazila, když jsi mohla, sedět doma je na palici... Já se každý den modlím za lepší zprávy a šanci (i za cenu testů) abych mohla jet domů a vidět rodinu. Alespoň do léta, jinak už se z toho asi zblázním... Zatím to možné není a Anglie s opatřeními spíše přitvrzuje :( Snad to do léta opravdu bude lepší!

    OdpovědětVymazat
  5. Je to jsou tak krásné fotky! Hlavně ty s přítelem já miluju prostě fotky párů :D ♥ V Bulharsku jsem byla 2x a já to tam miluju je to zajímavá země. Teplo, písek je kam jít a přijatelně dostupná cena. Co víc si přát :D :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ono to zase v létě půjde :) Já bych ráda taky do Bulharska a nebo Malorku, oblíbily jsme si německé kluby :D a Němce, kteří tyto destinaci vyhledávají. Jinak proč ne takový výlet v zimě, zvlášť když to tam máš ráda a máš s kým tam být. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  7. Dokonalé fotky, úplně z nich cítím tu pohodovou atmosféru. :)) Také bych nejraději někam vypadla..

    OdpovědětVymazat
  8. Já si myslím, že jakákoliv změna prostředí v týhle doby je jen a jen super. Budu držet, abys tam letos mohla zase letět ❤.

    SPODNÍ PRÁDLO Z SHEIN 💃 - 1. ČÁST | HAUL| Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
  9. No páni, cestování, co to je? To už neznám... :D :D

    Vypadá to tam dobře...

    Taky už se někam těším! Tak snad v létě...

    Ela

    OdpovědětVymazat
  10. Jé, taky mám krásné vzpomínky na Sunny Beach.. :) Snad se ti podaří se vrátit zpátky bez zbytečných komplikací.. :X Krásné fotky! :)

    OdpovědětVymazat