Knižní, filmové a seriálové tipy | Letní edice

července 31, 2021


Poslední troje tipy byly psány v době lockdownu a já jsem vážně šťastná, že pro jednou tenhle doporučující článek mohu koncipovat i jinak než jak se zabavit při neustálém sezení doma. Léto je o zážitcích, ale není nad to si sednout na pláž nebo na zahradu s dobrou knížkou či si v teplý letní večer pustit nějaký fajn film nebo seriál. A jelikož věřím, že spoustě z vás už dochází nápady tak jako mě, i tentokrát se s vámi podělím o své tipy aneb co jsem stihla přečíst a zkouknout za první půlku bulharského léta. 


Listopád - Alena Mornštajnová 

Pokud byste zabrousily do starších článků tohoto typu, našly byste minimálně v každém druhém tip na knihu od této autorky. Jsem její velkou fanynkou a nejsem zdaleka jediná. Její nová kniha Listopád tak byla na mém seznamu od prvního dne, kdy šla do prodeje. Bohužel jsem věděla, že ji dřív jak v Bulharsku přečíst nestihnu, a tak jsem jí opět četla v elektronické podobě na čtečce. Není ale asi divu, že jsem celý příběh shltla během pár dní. 

Jako tradičně se jedná o historický román zasazený do fiktivního prostředí Česka, ve kterém neproběhla sametová revoluce v roce 1989 tak, jak tomu bylo ve skutečnosti. Mornštajnová nám naopak na příběhu Marie a Magdaleny ukazuje, jak by naše životy mohly vypadat v případě, že by komunistický režim v listopadu 89 nepadl, ale naopak zesílil. V knize se prolínají dva příběhy, které spolu z počátku zdánlivě nesouvisí, ale jak má Mornštajnová v oblibě, vše je nakonec propojeno od samotného začátku. 


Sex life

Opět jsem podlehla netflixovým trendům a po dokoukání nové série Too hot to handle (ano i já tenhle bullshit miluju) jsem nevěděla, čemu dát dále šanci. Jak už má ale Netflix ve zvyku, doporučoval mi tenhle nový seriál tak dlouho, až jsem zapnula první díl a už to zkrátka musela dokoukat. Jak už napovídá název, příběh se točí kolem života jedné ženy ve středním věku, která má zdánlivě dokonalý život, děti a manžela, ovšem není tak zcela spokojená se sexuální stránkou svého manželského svazku. A tak začne vzpomínat na sexy bývalého, který se jako náhodou začne v tu dobu vracet do jejího života a spouští tím kolotoč emocí, vzpomínek, hádek a dramat. 

Tuším, že tohle bude oblíbený seriál spíše ženského publika a dávám vám raději dopředu radu .. možná po shlédnutí některých scének budete chtít zneužít svého partnera, tak ho mějte někde poblíž. :D 

Black Widow 

Ach ten Marvel .. nikdy mě nepřestane dostávat. Samostatný film jenom o black widow s nejvíc hot Scarlet Johannson v hlavní roli? Jo už tohle víceméně zaručuje kvalitu filmu. Ale i tak s radostí píši, že Marvel nezklamal. Vynikající hudba, střih, dechberoucí začátek, napínavá podtitulková scéna a promyšlený příběh. Zkrátka něco co musíte vidět, pokud jste fanoušky Marvel filmů stejně jako já. A to jsem film viděla v angličtině s bulharskými titulky, kterým nerozumím. Takže věřím, že s těmi českými to bude ještě větší zážitek. :D 

Old

Tenhle film jsem viděla úplnou náhodou. Jeden day off jsme přemýšleli, co budeme dělat a zachtělo se nám do kina. A tohle bylo víceméně podle traileru to jediné, co nás aspoň trochu zaujalo. Chvílemi jsme se báli, aby to nakonec nebyl horor, protože já horory nesnáším. Ve finále to byl ale spíš drama akčňák se scifi momenty, který se chvílemi tvářil strašidelně. Některé strašidelné momenty byly ale tak zvláštně udělané, že jsme se tomu museli až smát. 

Film pojednává o třech rodinách, které se vydávají na dovolenou do exotického resortu. Ten je pošle na výlet na ukrytou soukromou pláž, na které se začnou dít divné věci. Nejdříve se objeví tělo mrtvé ženy, následně za pár hodin zestárnou děti o několik let a další lidé začnou umírat. Z pláže navíc není úniku a nikdo neví, co se děje. K tomu je až příliš podezřelé, že všichni návštěvníci trpí nějakou specifickou nemocí. A víc vám asi prozrazovat nebudu. 

Film má zajímavou myšlenku, takže pokud fakt nemáte nic jiného na seznamu, nudit vás to úplně nebude. 

Určitě mi nezapomeňte napsat do komentářů, co jste viděli či četli v poslední době vy, ať vím, na co se zaměřit příště. Díky a užívejte léta. :) 

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Tipů není nikdy dost!
    Na Black Widow jsme byli s přítelem v kině, moc mě to bavilo. Sexy life jsme také zkoukli asi za týden, ale spíš proto, že mě zajímalo, co se stane, neboť hlavní hrdinka mi byla krajně nesympatická :D

    Old jsem neviděla, ale dávám si ho na seznam :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na Black Widow by som sa chcela pozrieť, tak uvidíme, či mi vyjde čas 😅 Ostatné nepoznám, ale vďaka za tipy!

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAMNOVÝ ČLÁNOK: Avokádový chlebík — s paradajkami, broskyňou alebo s cícerom

    OdpovědětVymazat
  3. Too hot too handle, Love is blind, no jo, taky jsem vinna, přiznávám. :D Takže kouknu určitě i na Sexy life. Marvelovky mě popravdě neberou, ale možná tomu přeci jen dám ještě šanci.

    E | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
  4. Nic z toho neznám, ale takové tipy se na léto vždy hodí! :) Ve volném čase se na ně ráda mrknu. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Black vidow ani nevím jestli jsem viděla, mám pocit, že jo... Ten poslední film mě celkem zaujal, blbé je, že mi nejde stáhnout :D

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Listopád jsem četla a hodně se mi líbila :) Snad by mohla být i delší :D

    OdpovědětVymazat