Burgas Flora 2022

května 09, 2022


Ty poslední tři měsíce utíkají tak rychle, že to ani nestíhám psát. Dáme si proto rychlý recap a vrhneme se rovnou zpátky na pobřeží Černého moře, kde tentokrát už zůstávám. Na tuhle větu povětšinou schytám udivený výraz s otázkou - a to jako na furt? Pojďme si jí proto zmínit hned na začátku, ať to máme za sebou. S úsměvem odpovídám, že na tak dlouho, jak dlouho tady budu šťastná. A že jsem a tak že moc.




Můj dvouměsíční pobyt doma byl jeden velký kolotoč. Návrat z Erasmu, nástup do poslední semestru, psaní diplomky, jazykový kurz bulharštiny, dělání řidičáku, nová práce v marketingové agentuře a brigáda v lokálních novinách. Dny byly příliš krátké na to, abych stíhala všechno, což se ostatně odrazilo hned v několika sférách. Životospráva stála za velký kulový, protože jsem neměla čas cvičit, takže na svoje loňské summer body můžu těžce zapomenout. :D Pořádně jsem se neviděla ani z nikým z kamarádů a už vůbec jsem nebyla na žádné party, jak jsem plánovala. I tak se mi ale nějakým zázrakem (dobrým plánováním to určitě nebylo) podařilo zvládnout včas ukončit úspěšně autoškolu, vyřídit univerzitní povinnosti v Brně a dopsat diplomku tak, abych mohla na konci dubna odletět zpět. A tentokrát už s tím, že kromě malého návratu na státnice, je bulharské pobřeží už konečně tím místem, kde zapouštím nohy do písku. 



Kdo čte moje články už déle, určitě ví, že nikdy po příjezdu nevynechám procházku v Sea Garden v Burgasu. Je to zkrátka naše oblíbené místo, kam si vždycky rádi zajedeme. Proto když jsem zahlédla pozvánku na květinový market a národní výstavu květin Burgas Flora, která se konala právě v přímořské zahradě, byla to jasná volba pro nedělní odpoledne. 

Stánky s celou řadou různých druhů květin, rostlin a stromů se táhly po celé promenádě a já se nemohla vynadívat na tu pestrobarevnou nabídku. Samozřejmě jsem si chtěla koupit snad miliardu pokojovek a kaktusů. A klidně i citrovník. Bohužel na to v našem malém studiu ale vážně není prostor, a tak mi nezbývalo než se kochat. Součástí akce byla také výstava různých instalací s využitím květinových dekorací, přičemž některé si mě vážně získali. 




Během procházky nechyběla ani zastávka na bourací autíčka, které byly v části s atrakcemi a pauzička na naše oblíbené donuty, které mají v bulharských letoviscích na každém rohu. Prasárna je to sice pořádná, ale jednou za čas to za chvilku viny stojí. Ačkoliv je počasí od mého příjezdu stále spíš na jarní bundu a občas na mikinu, už ve vzduchu cítím letní vibes a nedočkavě očekávám začátek další sezóny. I když musím přiznat, že ty prázdné pláže mi po příjezdu turistů budou chybět. 




Ráda bych napsala, že se teď situace trochu uklidnila nebo uklidní, ale prozatím to tak nevypadá. Nadále pilně studuji bulharštinu, nadále se učím řídit akorát v novém autě a v novém prostředí, nadále pracuji a nadále ukončuji svoje magisterské studium a připravuji se na státnice. Ty mě čekají začátkem června a pevně věřím, že se úspěšně podaří. Den po státnicích odlétám zpět a čeká mě čtvrtá bulharská sezóna. Poprvé bez animace, poprvé v kanceláři. Děje se toho teď spoustu, a proto nezapomeňte blog pravidelně sledovat. Mám pro vás totiž připravenou spoustu článků, které určitě vyjdou v nejbližší době. Těšit se můžete třeba na další cestovatelské tipy po Bulharsku, a to na městečko Balčik a mys Kaliakra. 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Tak to je skvělá zpráva. Moc ti to přeji. K Burgasu se možná dostanu v létě. Kamarádka pro tentokrát zvolila Slunečné pobřeží a my se mooožná přidáme, záleží na času a u mě penězích, časté cestování vysává peněženku rychle :D a pak jsou jiné povinnosti. Když tak ti napíšu s prosbou o tipy na vejlety. Kaliakru a Balčík jsem navštívila. somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  2. Bulharsko mám hodně projeté, srdcová záležitost je ale SOZOPOL. Vždycky se tam budu ráda vracet....

    OdpovědětVymazat