Jarní edice tipů | 2022

května 27, 2022


Rady co číst, sledovat a poslouchat vždy ráda nasávám všude kolem, a protože tyhle články ráda čtu, ráda je i píšu. A jak už se stalo na blogu zvykem, s každým ročním obdobím přichází jedna edice mých tipů. Tak si je pojďme prozradit.

Co přečíst? 

Porodní sestra z Osvětimi - Magda Knedler 

Hned na úvod musím říct, že tahle kniha opravdu není pro každého. Ale to víceméně platí o každé knize s touto tématikou. Mě z nějakého záhadného důvodu knihy z prostředí koncentračních táborů baví. Přečetla jsem jich už poměrně dost a stále mě každý další nový příběh uchvátí. Nevím, možná je to tím, jak nemyslitelné, nereálné a vlastně bizardní mi pořád přijde, že se takováhle zvěrstva skutečně děla a že je svět dopustil. 

Kniha Porodní sestra z Osvětimi vypráví příběh Stanislawy Leszczynské - polské porodní báby, která v těch nejšílenějších podmínkách jednoho z nejdrsnějších táborů vůbec přivádí na svět děti. Stvoření, která si v mnoha případech neužijí na světě ani jeden den kvůli nelidské krutosti nacistů. Knížka je psaná z pohledu porodní sestry, těhotné vypravěčky a v několika kratičkých párstránkových kapitolách taky z pohledu obávaného doktora Mengele. Pokud vás bavil například Tatér z Osvětimi, tato kniha vás rozhodně chytne. Předem ale upozorňuji, že právě kvůli popisovaným krutostem na dětech nebude pro citlivější povahy. 


Děti s hvězdou - Mario Escobar 

U tématu druhé světové války ještě chvíli zůstaneme, protože Ježíšek mě letos podaroval hned třemi knížkami z tohoto období. Přiznávám, že jsem se ke knihám ale dostala až během dubna, protože ve světle současných světových událostí jsem na válečné knihy skutečně náladu neměla. 

Hlavními hrdiny této knihy jsou malí židovští bratři Jacob a Moses, kteří se kvůli stíhání Židů ocitli v Paříži sami bez rodičů. Právě ty se vydávají napříč okupanou Francií hledat, přičemž se během své cesty snaží vyhnout transportu do koncentračního tábora. Kniha mě ze začátku příliš nebavila, ale čím víc jsem se do čtení nutila, tím jsem se s každou další stránkou do příběhu víc a víc dostávala. A ačkoliv zřejmě nebude patřit mezi mé nejoblíbenější knihy, rozhodně stojí za to si ji přečíst. 

Co vidět? 

Známí neznámí 

Tato komedie se odehrává celá v jedné scéně, a to během oslavy Nového roku v pražském bytě. Ústředními rolemi jsou tři manželské páry a jejich single kamarád, kteří se rozhodnou zahrát si na první pohled nevinnou hru - dát na stůl všechny mobilní telefony a nahlas přečíst všechny zprávy nebo dát hlasitý odposlech na každý telefonát. No a jak už to v dnešní době přenesených životů do mobilních zařízení bývá, věci se trochu zvrtnou. 

Jsem jediná, koho na tenhle film dostal ten obrovský marketing, který byl všude na sociálních sítích? :D Tak dlouho na mě na Instagramu vyskakovaly reklamy, až jsme s mamkou vyrazily do kina. A popravdě .. reklama a ukázky mě bavily víc než celý film. Hvězdné obsazení se ale filmu musí nechat a jako oddechovka doma v posteli asi fajn. Do kina ale za mě chodit nemusíte. 


Anatomie skandálu 
Cosi jako krimi mini seriál na Netflixu, ve kterém se postupně rozpadá na první pohled dokonalý život britského ministra a jeho ženy. Ve chvíli, kdy se skandálně odhalí jeho poměr s kolegyní, která ho obviní ze znásilnění, začnou vyplouvat na povrch i další tajemství z minulosti a přidávat tak další hřebíky do rakve. 

Popravdě nám teď nastala těžká okurková sezóna a vůbec nevíme, na co na Netflixu koukat. Proto vyhledáváme cokoliv, co na první pohled vypadá zajímavě a nemá x tisíc sérií. Tenhle seriál rozhodně nepatří mezi ty nejzábavnější, ale pokud máte rádi tahle rodinná dramata, myslím, že by vás to mohlo uspokojit. :D 


Maturitní ročník
Když vám Netflix něco pár dní po sobě doporučuje, stejně si to nakonec pustíte. A to je přesně případ filmu Maturitní ročník, který se už z ukázek zdál jako naprosto typická americká pubertálnost, ale stejně jsem nakonec podlehla a strávila u toho jeden večer. Nejvíc na větvi jsem celý film byla z Rebel Wilson a její obrovské proměny. Asi jsem poslední člověk na světě, který nevěděl, že takhle strašně zhubla a popravdě jsem na začátku přemýšlela, jestli je to vůbec ona. Klobouk dolů. I přesto že ji mám v jiných filmech ráda, v tomhle mě příliš nezaujala. Scény, které asi měly být vtipné, mě příliš nepobavily a naopak mě mnohem více bavila část, kdy byla hlavní hrdinka ještě skutečně sedmnáctiletá. Mimochodem herečka mladší verze je fakt kočka! :) 

Děj zní dost pitomě už od samotného začátku, takže to shrnu velmi rychle. Australanka přijíždí do Ameriky hledat perfektní život, což se jí nedaří, protože není ve škole populární. Rozhodne se proto stát roztleskávačkou, získat popularitu a nejvíc "hot" kluka na škole. Všechno se zdá perfektní až do momentu, kdy se její hlavní sokyně spolčí s dalšími a společně ji překazí možnost získat titul královny plesu tak, že hlavní hrdinka skončí na 20 let v komatu. K údivu všech se nakonec probudí v těle 37leté ženy s mozkem puberťáka. 


Doctor Strange in the Multiverse of Madness
Marvelová novinka s již tradičním obrovským marketingem přitáhla do kina i mě, ačkoliv zrovna Doctor Strange nepatří mezi moje nejoblíbenější Marvel postavy. Ač to nerada říkám, každý další film od posledního dílu Avangers mi přijde už strašně přitažený za vlasy. Snaha o pořád větší efekty, neuvěřitelnější prvky a složitější zápletky činí z Marvelovek už jednu nepřehlednou kaši, která mi vůbec nedává smysl. A přesně na téhle vlně se nese i nový Doctor Strange. Čarodějnice, magie, zombie, cestování vesmíry, démoni, miliarda postav z historie Marvelu .. no zkrátka vše a zároveň jeden velký bordel. Možná vám to tak strašné připadat nebude, já měla ovšem film v bulharském kině bez titulků, takže jsem byla odkázána pouze na anglický originál a v ději jsem se několikrát kompletně ztratila. :D 

O ději ale nebudu prozrazovat nic, protože pokud patříte mezi fanoušky Marvel, určitě už víte, co vás přibližně čeká a možná už jste film i viděli. A pokud příznivci nejste, asi si to ani nepouštějte, protože budete kompletně zmatení, o čem ten film vlastně je. 

Co slyšet? 

Tady vám neprozradím vůbec nic nového, protože zkrátka nejsem schopná najít žádný nový zajímavý podcast. Shrnu proto jenom ty své staré dobré, které mě nikdy (no spíš povětšinou) nezklamou. Edukativní podcast o sexu Vyhonit ďábla, pohodový podcast k uklízení Linka, slzy ze smíchu přinášející podcast Jauuu, PS: to bolelo a občas zábavný ale musíš najít správný díl podcast Love is on the air.

Bohužel toho v letošních jarních tipech nemám zdaleka tolik, kolik bych ráda. Důvod je jasný - diplomka a státnice. Tyhle dvě věci v posledních třech měsících vzaly a i nadále berou společně s prací většinu mého času, a tak není především na čtení prostor. Pevně ale doufám, že v létě se zase trochu rozjedu a budu toho pro vás mít už více. 

Určitě mi dejte vědět, na co koukáte na Netflixu vy? Co posloucháte za podcasty a jaké čtete knížky? Zoufale potřebuji nějaké novinky, protože ty moje stálice už začínají být nuda. :D


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Jo, tak u většiny marvel filmů prožívám to samé. Na Dr. Strange jsem zvědavá, i když vím, že vůbec nebudu vědět o co go. :D Mě naposledy nejvíc zaujal film Chicagský tribunál, fakt doporučuju.

    OdpovědětVymazat
  2. Porodní sestru z Osvětimi jsem četla a pravidelně poslouchám Love is on the air a Linku, ale jinak jsou to pro mě všechno novinky ;) Za sebe určitě doporučuji The Circle (ať už novou sérii nebo ty starší), film The Tinder Swindler a co se týče knížek, nedávno jsem četla Atomové návyky, You Are a Badass a 5 jazyků lásky, a moc doporučuji všechny!
    Hodně štěstí při psaní diplomovky a u státnic!! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tematiku koncentračních táborů osobně ráda nemám, ani v knihách, ani filmech, ale obdivuju všechny, co to dokáží sledovat/číst :) Známí neznámí na mě taky vyskakují všude, ale do kina bych na to určitě nešla... až to bude někdy v televizi, tak mrknu :D Naopak na Dr Strange se chystám zítra (konečně) - raději bych to viděla dříve, ale bylo trochu těžší se časově zkoordinovat s někým, kdo by na to se mnou šel :D Ale už se nemůžu dočkat tyjo, pro mě je zrovna Strange můj nejoblíbenější superhrdina a zajímá mě, jak to pojmou :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych chtěla tu porodní sestru. Už mám dokonce domluveno.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat