Čtyřkolky, Ravadinovo a Spice festival | Bulharské léto

srpna 10, 2022


Bulharské léto je v plném proudu a já se i napříč dvěma jobům snažím si ho co nejvíce užít. Vzhledem k počtu článků (jop tenhle je teprve druhý) by se dalo soudit, že se mi to celkem daří, protože jsem plánovala vydávat každý týden a místo toho jsem ráda, že sepíšu alespoň jeden za měsíc. Vymluvou mi budiž práce copíka a sockaře, která mi bere veškerou mou kreativitu. Dost ale bylo obkecávání, mám pro vás tunu fotek z kopy výletů, které jsem podnikla v červenci a první půlce srpna. 



Vyrazit do Burgasu na procházku a na jídlo je dobrý nápad během jakékoliv ročního období. Ostatně to jsem vám tvrdila už v několika předešlých článcích z loňska i předloňska. Ani tato sezóna se tak nemohla obejít bez týmové vycházky v burgaské Sea Garden, prohlídky místního mola, klasické fotky v Az običam Burgas kosočtverci a výborné večeři v Happy Bar & Grill. A protože opakování je matka moudrosti, připomínám, že pokud vyrazíte na dovolenou do Pomorie, na Sunny Beach nebo Nesebaru, určitě se zajeďte podívat i do Burgasu. Nebudete litovat.





S každým dalším létem na pobřeží Černého moře mi ubývá výletů a zážitků, které jsem tady ještě nevyzkoušela. Projížďka na čtyřkolkách v kopcích v okolí Slunečného pobřeží ale na mém seznamu visela již z loňska, a proto mám obrovskou radost, že letos se nám to konečně podařilo. Čtyřkolky si vyzvednete ve vesničce Kosharitsa, která se nachází 15 minut od Sluňáku a čeká vás zhruba hodinová vyjížďka se skupinou, která je nejenom po silnici, ale také off road, což je ta největší zábava. Já řídila jenom kousek cesty, protože přítel si to užíval mnohem víc a já ostatně ze zadního sedadla taky. Rychlost vytáhnul na nejvíce 75 km v hodině a můžu vám říct, že vítr do vlasů to byl teda pořádný. Po cestě si prohlédnete i krásná panoramata na pobřeží a my potkali i kravičky. Projížďka vyjde na 180 leva pro dva. 






O kouzelném hradu Ravadinovo nacházejícím se kousíček od Sozopolu v jižní části černomořského pobřeží jsem vám již psala v článku z léta 2020. Místo jsem si zamilovala nejenom proto, že mě tam přítel vzal na náš první výlet ve dvou, ale také proto že je to zkrátka místo jak z Alenky v říši divů. Tak jsem se ostatně cítila i při jeho letošní návštěvě, kdy jsem vzala s sebou mamku s kámoškou, které dorazily na dovču. Ravadinovo je celé postavené z kamenů v nádherné zahradě plné barevných květin s oslíkem, pávy, papouškem a rybníkem. Vstupné vyjde studenta na 20 leva, dospělého pak 25 leva. Nebudeme si lhát, je to poměrně dost, ale za ty nádherné fotky to za mě stojí.





Cestou do mého oblíbeného Sozopolu jsme se zastavili ještě v tzv. bulharských Benátkách, kterými je s velkou nadsázkou Ribarsko selishte. Vesnička kousek od Černomorce se zátokou, domečky a loďkami, kde je voda sice trochu zelenější, ale má své kouzlo. To na mě zapůsobilo především na tamní pláži, která měla na Bulharsko nezvykle čistou vodu a také vypadala jako super místo na kempování. Do konce léta se tam určitě chceme vrátit na přespávačku u moře. 




Highlightem začátku srpna pak ale byl stoprocentně Spice music festival, který se každoročně koná v Burgasu a na který jsem se neskutečně těšila. Festival se odehrává v samotném burgaském přístavu a vystupují na něm umělci z 80. a 90. let. Ačkoliv jsem se v devadesátkách teprve narodila, vystoupení Shaggyho, Galy, DJ Sashe (Dííí Ekvááádoor) a Cascady jsem si užila opravdu s plnou parádou. Vyrazili jsme jako parta a musím říct, že akce předčila má očekávání. Písničky od Cascady byly totiž první, které jsem se jako puberťák v angličtině naučila nazpaměť a moct si je s ní z plna hrdla zazpívat na živo bylo fakt splnění snu mého třináctiletého já. Festivalovou příležitost jsem také využila k bláznivému účesu a napatlání třpytek, kde se dalo. Za mě top a příští rok chci rozhodně znova. :D 

A jaká byla vaše první půlka léta? :)



You Might Also Like

5 komentářů

  1. Nikdy jsem v Bulharsku nebyla a tak si říkám, jestli bych tomu neměla dát šanci, protože mě to dost zaujalo! ty čtyřkolky musely být fakt boží, na to bych hned jela :D a co musím hrozně moc pochválit, jsou ty vlasy na fesťák! ty se ti tak povedly😍❤️

    OdpovědětVymazat
  2. Fotky z kouzelného hradu jsou úžasné! Slyšet Cascadu na živo musel být určitě zážitek, její písničky mám ráda dodnes 🙂.

    OdpovědětVymazat
  3. Nikdy jsem nemyslela, že mě bude Bulharsko lákat, ale jo, stalo se... :D Spojit dovolenou s nějakým pořádným festivalem nebo koncertem je můj sen, myslím, že to ten zážitek zase o něco zintenzivní. Oranžové copánky jsou super :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nikdy jsem tam nebyla. Krásná dovolená. :)

    OdpovědětVymazat
  5. No paráda, super fotky. Do Bulharska mě to nikdy nelákalo, ale jak vidím ty tvoje články a fotky, hned bych tam jela a klidně se vykašlala na Řecko či Francii. Úplně se tam vidím, přes dopoledně nějaké aktivity, po obědě na pláž a večer pěkně posedět v restauraci s kombinací dobrého vína a ryb.

    OdpovědětVymazat