Výšlap na vyhlídku na Sunny beach | Bulharské léto

září 09, 2022


Dorazili jste na dovču v okolí Burgasu, ale bohužel není počasí na válení se na pláži? Pak vezměte do ruky pevnou obuv, pohodlné oblečení a vyšpláněte si ve Sveti Vlasu pro úchvatný výhled na Slunečné pobřeží a starý Nesebar. Tenhle tip se bude hodit hlavně na červnové a zářijové dny, kdy počasí v Bulharsku koupačkám příliš nepřeje. 




Strávila jsem na Sunny beach již tři léta a na vrcholky hor, které se nad ním tyčí, jsem vyrazila letos poprvé. No trochu ostuda. Za doporučení místa s názvem "Kotia" děkuju jednomu ze svých kolegů. Místo si rozhodně zaslouží více popularity, a proto bych vám chtěla tenhle mini výlet představit. 

Sunny beach Panorama, které potkáte při cestě nahoru do Obzoru, zná téměř každý. Kotia je ale z nějakého důvodu schovaná a na mapě toto místo najdete až po velkém přiblížení. Jak se na tenhle panoramatický point dostat? Celkem jednoduše. 

Pokud máte auto, zaparkujte ho u kostela Sv. Anastasie ve Sveti Vlasu. Ulicí Baikal se pak dejte nahoru, kde začíná turistická trasa na vrchol a kde se už nemůžete ztratit. Zkrátka a dobře pokračujte stále nahoru, přičemž minete několik dřevěných posezení, až dojdete k téhle roztomilé houpačce s výhledem na celou slunečnou pláž.
Pokud auto nemáte, využijte autobus do Sveti Vlasu, vystupte u prvního kruháku a dejte se směrem nahoru ke kostelu, odkud to již pokračuje stejně. 



Výšlap nám zabral zhruba půl hodinky. Cesta je dost kamenitá, takže rozhodně nezapomeňte na pevnou obuv. Cestou jsme potkali i rodiny s malými dětmi, takže myslím, že i ty to s vaší pomocí určitě zvládnou. 

Kromě houpačky a hamaky najdete nahoře také gril a přístřešek s posezením. Pokud tak zvládnete nahoru vynést vše potřebné, můžete si tam udělat i hezké odpoledne a dolů se valit s plným břichem. :D  Z Kotii se kromě nazpátek můžete samozřejmě vydat i dál po turistických cestičkách na další zajímavá místa, které si prohlédnete na tamní mapě. My jsme chvíli přemýšleli nad tím, že se vydáme až k mysu Emine, ale po zjištění, že je to dalších 30 km, jsme plány přehodnotili. Tak třeba příště. :D

You Might Also Like

8 komentářů

  1. Tak to je naprostá pecka, na takovém místě by se mi moc líbilo :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Fotky mají atmosféru a v Bulharsku jsem ještě nikdy nebyla. Vypadá to tam moc hezky. :)

    OdpovědětVymazat
  3. O Bulharsku jsem vlastně nikdy moc nepřemýšlela, jsem překvapená, jak je to tam hezké, asi se tam musím taky vypravit! :)

    Ela

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je naprosto nádherná vyhlídka 😍, krásný fotopoint 🙈. Na tu bych rozhodně vyrazila, kdybych měla tu možnost 🙂.

    OdpovědětVymazat
  5. Jee, krásné místo. Miluju vyhlídky. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Z fotek čiší opravdová pohoda :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ten výhled je super, vůbec jsem o něm nevěděla a to jsem hledala výlety do okolí a web mi to nenabídl.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat